Gå til innhold

Griseindustriens hemmeligheter- unngår dere fortsatt å spise svin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker at i etterkant av denne dokumentaren skulle «alle» slutte å spise svin. Selv har jeg ikke spist noe svin siden dokumentaren kom ut, men de fleste av vennene mine som «aldri» skulle spise svin mer koser seg nå med bacon, koteletter og skinke. Er virkelig moralene våre SÅ grunne?

Anonymkode: ca36d...3d3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er for glad i kjøtt, så valgte bevisst å ikke se dokumentaren. Gidder ikke ødelegge appetitten min

Anonymkode: ba9fc...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært spesielt glad i svin. Kjøper det aldri, spiser det kun om jeg får det servert et sted (type familiemiddag). Har ikke noe med dokumentaren å gjøre :)  Men spiser generelt mye mindre kjøtt nå enn før, og har kun kjøpt kjøtt på butikken én gang i år. 

Anonymkode: 7f84b...eca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser svin. Og påsto aldri at jeg skulle slutte med det heller, men husker godt at veldig mange liksom skulle bli veganere over natten... Salgstallene for svin er vel heller ikke endret på, såvidt jeg vet. 

Anonymkode: 7a946...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser verken svin eller storfe.

Anonymkode: f2b3b...f46

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spiser verken svin eller storfe.

Anonymkode: f2b3b...f46

Samme her, eller lam

AnonymBruker
Skrevet

Spiser i hovedsak pesceteriansk. Men kan kjøpe storfekjøtt av ei venninne som har utegang på ammekuene sine

Anonymkode: e7b27...b78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det unngår jeg. Skal ikke kjøpe det igjen. Har kuttet ut en stor del av kjøttforbruket nå. 

Anonymkode: 45f54...a5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Personlig mener jeg den filmen bør være obligatorisk å se om man spiser svin fra f. eks Gilde. Det var mye verre enn jeg hadde trodd, og jeg tenkte at det var ganske ille.

Å ikke ville se den fordi man ikke vil miste apetetitten... Det oppsummerer dessverre alt for mange. 

Jeg vil ikke spise et dyr som er like smart, om ikke smartere enn hunden min som må stå i en venteboks på slakteriet og på nært hos se andre griser bli drept, deretter få full panikk fordi den skjønner hva som foregår og forsøker å rømme ved å hoppe over. 

Jeg vil ikke spise en gris som har ligget nede i ett døgn syk og ikke klarer å reise seg, selv ikke da bonden setter sterk strøm i den gjentatte ganger for å få den opp eller drar den i øret for å få veltet den over på den andre siden for å endelig avlive det stakkars dyret som skriker i smerte. 

Jeg vil ikke støtte slike bønder som det er alt for mange av i Norge, og som mener at vold og mishandlingen må foregå fordi de ikke får nok penger for hvert dyr. 

Meny har fått et bredt utvalg av Grøstad Gris i mange butikker, og selv om det er litt dyrere så tar man det igjen i smak og kvalitet pga. bedre dyrevelferd. 

Anonymkode: 8ea9e...16c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min helse er viktigere, så jeg spiser alt det kjøttet jeg ønsker med god samvittighet.

Og før noen skriker opp her, jeg har vært 100% veganer og fruktarianer som spiste veldig mye av alt det riktige hver dag for å få nk kcal, proteiner, vitaminer osv. Det ødela kroppen min ekstremt mye fortere enn selv junkfood gjorde.

Anonymkode: 2d28c...d18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser gris med god samvittighet.

Anonymkode: 078e3...203

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser nesten ikke svin lenger. Har byttet det ut med kyllingpølser, kyllingpostei, kalkunskinke og "bogskinke" av kylling.

Vet ikke om disse har det noe bedre, men en fattig trøst er at de i hvert fall er mindre intelligent enn griser. Skulle ønske vi kunne tatt en skikkelig oppvask når det kommer til dyrehold!

Har gått på landbruksskole så vet akkurat hva som regnes som akseptabelt der, og det et ikke etter min standard for å si det sånn.

Anonymkode: 28a13...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Så klart! 💚🌱

Anonymkode: dd5d9...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Nei, så klart ikke🙊 Kjøpte meg ein pakke grillribber som vi skal grille idag😋 Vi driver med slaktegris og behandler ikke dyra våres slik. De fleste bøndene er oppegående, men det gidder de ikke vise på film😂

Anonymkode: aa3b5...595

AnonymBruker
Skrevet

Spiste ikke gris før dokumentaren heller. 

Anonymkode: 16ba7...190

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig spiser jeg svin 

Anonymkode: 3312a...0e0

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spist svin siden 2006, dokumentaren ga meg enda en grunn til å ligge unna det.

Anonymkode: 8fdd4...050

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo matproduksjon, så dyra skal jo dø uansett. Så lenge vi velger at pengene skal styre livet vårt vil det alltid være slik.

Ellers kjøper jeg gjerne fra Grøstad, da jeg kjenner til hvordan de har dyrene sine.

Anonymkode: 8f4a5...f07

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke spist industrisvin på mange år. Når jeg skal ha noe med svinekjøtt så kjøper jeg som regel fra Grøstad. Det har alt med smaken å gjøre. Moderne industrisvin smaker ikke sånn som frilandsgris gjør. Industrisvin er tørt kjøtt uten de naturlige fettpartiene som omslutter musklene i dyret. Det er mitt eget valg i ikke bruke pengene mine på å kjøpe kjøtt jeg ikke synes smaker godt.

Anonymkode: 4fb49...62f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser svært lite kjøtt, og det jeg skal ha handler jeg av lokale bønder gjennom Reko-ring :)  

Anonymkode: ebc0a...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...