Gå til innhold

At Rike blir Fattige synes jeg de fortjener

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De lager ikke IKT jobber. Eller lager autisme diagnose for å si at du ikke kan være i jobb? Selv om man har fagbrev og har lyst å jobbe.

Jeg håper de alle går konkurs. Og at Erna forsvinner i 2021. Er så lei av rike kødder som sentraliserer alt. Fjerner bort sykehus bare for å sentralisere dritt. Hater høyre og alt de står for, og tilhengerne som kun tror at Oslo og Bergen er hele norge.

Anonymkode: d52aa...108

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk stemmeretten din i 2021!

Anonymkode: 21a3c...b23

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og skulle ønsker at folk var mindre redde for flyktninger. Jeg kan forstå at anti immigrasjon kan være nyttig strategi om de lager bråk på massivt skala innenfor problemer. "Alle land burde hatt et slikt parti" om de ikke følger lover og regler. Men overdreven frykt spesielt av gærne over ekstreme høyre på nettet som ikke engang leser en bok er så sykt teit og dumme.

Uansett hvis jeg kunne fikse det så ville jeg gjort dette. En måte å lempe problemene og frykten på.

Men jeg er bare en person.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk stemmeretten din i 2021!

Anonymkode: 21a3c...b23

Det skal jeg. Alltid likt arbeiderpartiet. Men ja!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

De lager ikke IKT jobber. Eller lager autisme diagnose for å si at du ikke kan være i jobb? Selv om man har fagbrev og har lyst å jobbe.

Jeg håper de alle går konkurs. Og at Erna forsvinner i 2021. Er så lei av rike kødder som sentraliserer alt. Fjerner bort sykehus bare for å sentralisere dritt. Hater høyre og alt de står for, og tilhengerne som kun tror at Oslo og Bergen er hele norge.

Du fortjener ingenting når du har en slik holdning til andre folk uansett om de er rike eller fattige. Mange av de rike har tatt gode valg og jobbet hardt, det har tydeligvis ikke du!

Anonymkode: fcf4d...4f5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at dette vil føre til at de rike blir fattigere. 

Og at de fattige blir kjørt helt i grøfta økonomisk. 

En situasjon jeg ikke ville vært i når oljefondet stuper, og alle offentlige midler går inn i diverse krisepakker. Det må kuttes enormt i sosiale stønader når dette er over. 

Anonymkode: f23e6...f13

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Når de rike blir fattigere, blir også de fattige fattigere.

Anonymkode: ceae0...2f0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mindre privat sektor = mindre skatteinntekter

Mindre skatteinntekter = mindre offentlig sektor

Mindre sentralisering = høyere kostnader

Så.... Hvor skal vi begynne å spare? Kutte uføretrygd/AAP/sosialpengene/gratis bhg,SFO og fritidsaktiviteter for de som ikke har inntekt? Rusomsorgen? Hospitaler? Innføre betaling for utdanning? Ta bort et skoleår eller droppe ? Ta bort alle krisepakker nå (med mye større kutt i offentlig sektor på sikt)? Eller skal vi prøve oss på et sovjetopplegg kanskje, det gikk jo bra?!

Vær du hellere glad for at noen skaper inntekter for Norge og spar oss for selvdestruktiv misunnelse!

Anonymkode: b5651...a85

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Når de rike blir fattige, forsvinner bedriftene og folk mister jobbene sine.

Jeg skal vedde på at du ikke hadde sagt nei takk til pengene hvis du hadde vært rik.

Anonymkode: cd699...ed7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fortjener ingenting når du har en slik holdning til andre folk uansett om de er rike eller fattige. Mange av de rike har tatt gode valg og jobbet hardt, det har tydeligvis ikke du!

Du vil jobbe. Men får ikke. Hvis du ikke får jobb får du trygd. Hvis du får trygd er du trygdesnylter og ubrukelig. Si meg, hvem sin skyld er det? Du tar fagbrev i noe du intereserer deg i. Får ideer at du kan bli hva du vil som du har lyst å jobbe som.

Ja hvem sin skyld er det :)

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hater høyre og alt de står for, og tilhengerne som kun tror at Oslo og Bergen er hele norge.

Du skal i alle fall få kred for at du inkluderte Bergen og ikke bare hatet på Oslo :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de rike blir fattigere, blir også de fattige fattigere.

Anonymkode: ceae0...2f0

I det minste kan rike skjenne mentale elendigheten som folk uten jobb har. Et eksempel er ifra en anime der en diktator styrte landet i 1 år bare for at de skulle får ræva i gir og hjelpe andre fordi de kunne ikke forstå andre med mindre de opplevde noe fælt selv.

Litt samme måte er det med Norge i dag.

Når man ble okkupert av dansker i 600 år. Da tok man vare på hverandre.

Når man ble okkupert av svensker i 100 år. Da tok man vare på hverandre

Når nazister okkuperte norge i 5 år. Da tok man vare på hverandre.

Det er først når man får friheten i kanskje 40 år fremover at man ser menneskers sitt sanne natur

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 000VF000 skrev:

Du skal i alle fall få kred for at du inkluderte Bergen og ikke bare hatet på Oslo :fnise:

Bergen er jo en sykt borgelig by, så jeg legger likt skylden : D. Problemet med Oslo er mest kriminalitet som er mest kjipt.. men tror ærligtalt Bergen er smule verre. Tror folk overdriver når de sier at Bergen er bedre. For rike folk absolutt men ikke til generelle folk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Det triste med demokratiet er at de flinkeste, og mest hardtarbeidende er i klart mindretall. Dermed vil alltid slike partier som er for de som ikke gidder å anstrenge seg mer enn gjennomsnittet være de største partiene. Landet lider av dette, men ikke de late og giddesløse, de blir godt ivaretatt. Hvor rettferdig og bra er det?
Dersom du har en stor og komplisert jobb å gjøre, ville du hatt en person med holdninger som ts på laget? Alle som er ærlige ville svart et rungende NEI til det.

Anonymkode: 6bfaf...a1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange med god økonomi er med på å skape mange jobber. Min far har et firma med over 100 ansatte som nå er blitt permittert. Hvis firmaet hans går konkurs på grunn av viruset er det ikke bare han som taper, det er også 100 medarbeidere som blir arbeidsledig. Når man skaper jobber og har ansvaret for mange mennesker har man aldri fri. Man er på jobb selv om man har ferie. Når man i praksis er på jobb 24 timer i døgnet året rundt skulle det mangle at man ikke tjernet litt mer enn de andre som jobber for deg.

Anonymkode: 40904...a69

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig med deg. Det triste med demokratiet er at de flinkeste, og mest hardtarbeidende er i klart mindretall. 

Hva slags grums er dette?

Anonymkode: cc2ff...df8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Det triste med demokratiet er at de flinkeste, og mest hardtarbeidende er i klart mindretall. Dermed vil alltid slike partier som er for de som ikke gidder å anstrenge seg mer enn gjennomsnittet være de største partiene. Landet lider av dette, men ikke de late og giddesløse, de blir godt ivaretatt. Hvor rettferdig og bra er det?
Dersom du har en stor og komplisert jobb å gjøre, ville du hatt en person med holdninger som ts på laget? Alle som er ærlige ville svart et rungende NEI til det.

Man blir en smule lat om man ikke har jobb. Bare så du vet det, jeg jobber deltids på en jobb der jeg jobber fordi de trenger arbeid nå. Jeg er så lat at jeg gidder det :P

Men en rik pappa gutt som deg som er født hos foreldre i hovedstaden vet vel alt. I årene har jeg bare studert privat teologi. Vet det hjelper lite. Data og slikt er mer interesant. Men hvis du liker aristokrati og eliter så er vel høyre perfekt parti for deg. Er kun de folka som jobber hardt, ikke fordi man blir valgt bort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange med god økonomi er med på å skape mange jobber. Min far har et firma med over 100 ansatte som nå er blitt permittert. Hvis firmaet hans går konkurs på grunn av viruset er det ikke bare han som taper, det er også 100 medarbeidere som blir arbeidsledig. Når man skaper jobber og har ansvaret for mange mennesker har man aldri fri. Man er på jobb selv om man har ferie. Når man i praksis er på jobb 24 timer i døgnet året rundt skulle det mangle at man ikke tjernet litt mer enn de andre som jobber for deg.

Anonymkode: 40904...a69

Sier ikke at alle som er rike er onde. Eksempel er Bill Gates som jobber for veldedige saker for medisiner osv. Men mange som vil pocket penger til seg selv er ikke slik derimot

AnonymBruker
Skrevet

Eksempel er Apple. Det selskapet hater jeg veldig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de rike blir fattige, forsvinner bedriftene og folk mister jobbene sine.

Jeg skal vedde på at du ikke hadde sagt nei takk til pengene hvis du hadde vært rik.

Anonymkode: cd699...ed7

Handler ikke om å være rik som er problemet. Det er når de ikke bruker posisjonen sin til å hjelpe samfunnet. Jeg tror ikke på abrahamsreligioner her. Men det er en grunn til at rike går til helvete (ikke at om man er fattig fæl person gjør det bedre) men du skjønner.

• Opprett ny...