AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Ja, jeg vet at media må fortelle sannheten, men hvorfor må de fortelle hele tiden at det x antall døde. Om det er ille fra før av så blir det ikke bedre av den grunnen.. Anonymkode: 8fe56...a73 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Det er det dem er opplært på skolen. Nyheter er opptatt av tall, fordi da gjør dem seg selv viktig. Derfor er det viktig mennesker kjenner sin egen identitet før overgrepet skjer fra media ved å benytte seg av et menneske liv til å bare bli statistikk tilført. Anonymkode: 1141c...8c1 2
Druid Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet at media må fortelle sannheten, men hvorfor må de fortelle hele tiden at det x antall døde. Om det er ille fra før av så blir det ikke bedre av den grunnen.. Anonymkode: 8fe56...a73 Det er de eneste tallene som forteller oss noe. Gitt vi er så tidlig i situasjonen, er det også de enkleste mest optimistiske tallene å rapportere. 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Det er fakta. Det er det jeg vil ha i disse tider. Uansett hvilke tider- egentlig. Anonymkode: 1211a...a83 22
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Hva skjer om ingen opplyser om tallene? Jo du glemmer at det faktisk er folk som dør av dette. Sannheten er ofte vond, men dessverre høyst nødvendig. Anonymkode: c0818...587 14
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 Vi har jo rett til å vite det. Anonymkode: 1f3d6...6be 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Det er for å skape spenning, for å underholde folk, og selge aviser. Alle husker vel Mannen, fjellet som skulle rase ut. Det var snakk om få dager, timer, så skulle det skje. Det var live dekning med reportere på stedet, eksperter fra alle kriker og kroker ble intervjuet. Konsekvenser av alle tenkelige varianter ble beskrevet, kriseløsninger fikk fokus. Alle ble underholdt i klassisk journalistisk stil. ALT handlet om Mannen i de dagene. I dag står fjellet fremdeles, og ingen bryr seg. Kun de som bor der. Samme opplegg for korona. Vilt hysteri styrt av media. Alle idioter følger med til øyene blir våte. Og plutselig er alt over, da er det noe annet, vi går sikkert tilbake til jordens undergang pga klima. Det er en nyhet alle nå ser ut til å tro på. De som sitter igjen er de som har vært så uheldige å miste sine nærmeste pga korona. De glemmes lett, de selger ikke aviser. Noen få heldige(?) av disse får komme på tv en fredagskveld og møte Lindmo. For å underholde med følelser fra dybden av sjelslivet, fin underholdning det også for idioter foran tv. Da først er alt over med korona. Men journalistene har forlengst funnet nye "katastrofer" og underholde idiotene med. Anonymkode: 04760...535 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet at media må fortelle sannheten, men hvorfor må de fortelle hele tiden at det x antall døde. Om det er ille fra før av så blir det ikke bedre av den grunnen.. Anonymkode: 8fe56...a73 Bedre at folk våkner opp enn at folk ligger og sover eller ikke bryr seg om Korona? Anonymkode: 36ef0...233 2
kaleidoskop Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Jeg skulle gjerne hatt sammenligningsgrunnlag. Mange av de som dør ville likevel dødd av lungebetennelse, influensa, forkjølelse eller annet. De er så syke at hvilken som helst sykdom kunne tatt dem. Men nå er det covid-19. Kommer vi hvert år i fremtiden å få vite hvor mange som dør av alle sykdommer? Nesten så jeg lurer på om nien synes det så langt har dødd skuffende få i Norge så langt. 2
Rullerusk Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 4 minutter siden, kaleidoskop said: Jeg skulle gjerne hatt sammenligningsgrunnlag. Mange av de som dør ville likevel dødd av lungebetennelse, influensa, forkjølelse eller annet. De er så syke at hvilken som helst sykdom kunne tatt dem. Men nå er det covid-19. Kommer vi hvert år i fremtiden å få vite hvor mange som dør av alle sykdommer? Nesten så jeg lurer på om nien synes det så langt har dødd skuffende få i Norge så langt. Ved neste pandemi vil det nok også opplyses om tallene på smittede, innlagte, syke smittede og døde. Syns du vi skulle ført folk bak lyset? 2
kaleidoskop Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 2 minutter siden, Rullerusk said: Ved neste pandemi vil det nok også opplyses om tallene på smittede, innlagte, syke smittede og døde. Syns du vi skulle ført folk bak lyset? Nei, det er helt greit at de opplyser om det. Men det er måten det blir fremstilt på. "5 DØDE AV KORONAVIRUS - MER KOMMER - DET BLIR VÆRRE EN I KINA - SNART HAR VI ITALIENSKE TILSTANDER - FOR LITE RESPIRATORER I NORGE" Media roper ut påstander. De første 5 som døde var syke og hadde snittalder på 89 år (eller i nærheten) de hadde ikke hatt så mye tid igjen ja. De fikk covid i stede for svuneinfluensa. Og klart dette er spesielt siden det er en verdensomspennende pandemi, ikke sesonginfluensa. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 Sinnsykt mange på KG mener jo at dette er tøys og tull og at vi egentlig burde samles til fokkefest/smittefest over alt siden det ikke er farlig for dem. Så kanskje de tallene kan bidra til at de forstår at det som blir gjort er av en grunn. Anonymkode: 5d2de...606 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 19 minutter siden, kaleidoskop skrev: Nei, det er helt greit at de opplyser om det. Men det er måten det blir fremstilt på. "5 DØDE AV KORONAVIRUS - MER KOMMER - DET BLIR VÆRRE EN I KINA - SNART HAR VI ITALIENSKE TILSTANDER - FOR LITE RESPIRATORER I NORGE" Media roper ut påstander. De første 5 som døde var syke og hadde snittalder på 89 år (eller i nærheten) de hadde ikke hatt så mye tid igjen ja. De fikk covid i stede for svuneinfluensa. Og klart dette er spesielt siden det er en verdensomspennende pandemi, ikke sesonginfluensa. Media overdriver for å selge. Selv ignorerer jeg dette tullet og leser kun tallfakta og saklige artikler fra eksperter. Anonymkode: 1f3d6...6be 1
kaleidoskop Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Sinnsykt mange på KG mener jo at dette er tøys og tull og at vi egentlig burde samles til fokkefest/smittefest over alt siden det ikke er farlig for dem. Så kanskje de tallene kan bidra til at de forstår at det som blir gjort er av en grunn. Anonymkode: 5d2de...606 Det synes jeg ikke. Håper virkelig dette har noe for seg, så langt har Norge sluppet "billig unna" sammenlignet med andre land og jeg håper jo det fortsetter sånn. Men jeg håper like mye ting går tilbake til normalen radk etterpå. Akkurat nå ser det ut som det kan bli problemer med jobber. Jo lengre dette varer, jo flere må legge ned. Det kan komme økonomiske problemer for veldig mange privatpersoner. Slike ting "skremmer meg" like mye som viruset. Og dette sier jeg ikke for at penger er mer vært en liv. Men vi (de?) som overlever må fortsat leve i etterkant. 1
kaleidoskop Skrevet 27. mars 2020 #16 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Media overdriver for å selge. Selv ignorerer jeg dette tullet og leser kun tallfakta og saklige artikler fra eksperter. Anonymkode: 1f3d6...6be Enig, men virker som det er 98% av befolkningen som ikke gjør det på den måten. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Media overdriver for å selge. Selv ignorerer jeg dette tullet og leser kun tallfakta og saklige artikler fra eksperter. Anonymkode: 1f3d6...6be Så du mener tallene er bare løgn? Hvis nei, så burde tallene på døde og smittede være nok det til å ta dette på alvor. Anonymkode: 9fd33...f4f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #18 Skrevet 27. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener tallene er bare løgn? Hvis nei, så burde tallene på døde og smittede være nok det til å ta dette på alvor. Anonymkode: 9fd33...f4f Nei, jeg snakker om overskriftene som personen jeg siterte referer til. Anonymkode: 1f3d6...6be 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 Ja, hvorfor er vi ikke mer som Russland og Kina? Eller Trump? Hvorfor kan ikke alle bare late som om alt er under kontroll eller omskrive sannheten? Så mye mer behagelig å ikke vite. Anonymkode: 60b80...378 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg snakker om overskriftene som personen jeg siterte referer til. Anonymkode: 1f3d6...6be Legg gjerne ved noen eksempler på slike overskrifter Anonymkode: bae18...f30
Anbefalte innlegg