Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke med språket jeg har på ungdomsskolen. Vil gjerne bytte når jeg begynner på vgs. Er det dumt å bytte språk eller går det bra?

Anonymkode: 5d60f...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå begynner det bli noen år siden jeg startet på videregående, men vi fikk iallfall forklart på ungdomsskolen at det ville være veldig vanskelig å ta et nytt språk på videregående, fordi mange gjerne fortsetter med det valget de tok på ungdomsskolen, og det i klassene da er hovedsakelig elever som har basiskunnskapen inne. Men det er ikke umulig - kan bare være at du må legge inn en større innsats når skoleåret starter. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen problem! Gjorde det selv(i  2012, antar det er sånn nå også), og da hadde de egen klasse for det som ble vår tysk 1 gruppe.  De som hadde hatt tysk på ungdomsskolen hadde tysk 2.

Anonymkode: 71596...672

Skrevet

Jeg gjorde det (for en del år siden), ikke noe problem. Du skal ikke begynne på et fag for viderekomne, du starter på scratch igjen. Resultatet blir dog ofte at man ikke blir noe god i noen av språkene man har tatt, mens de som fortsetter med samme språk sitter igjen med større forutsetning for å faktisk ha noe nytte av språket de lærte.

For meg var ikke det noe viktig, jeg skulle bare komme meg igjennom og stå... Tysk og fransk var noe av det minst viktige jeg lærte på skolen for å si det sånn.  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Myrmica skrev:

Jeg gjorde det (for en del år siden), ikke noe problem. Du skal ikke begynne på et fag for viderekomne, du starter på scratch igjen. Resultatet blir dog ofte at man ikke blir noe god i noen av språkene man har tatt, mens de som fortsetter med samme språk sitter igjen med større forutsetning for å faktisk ha noe nytte av språket de lærte.

For meg var ikke det noe viktig, jeg skulle bare komme meg igjennom og stå... Tysk og fransk var noe av det minst viktige jeg lærte på skolen for å si det sånn.  

Min erfaring er annerledes, jeg kan like mye fransk og tysk som kjæresten min(som hadde spansk på både ungdomsskolen og vgs) kan spansk. Mange jeg kjenner ble ikke så veldig mye bedre enn de var på ungdomsskolen da språkfaget forsvant litt blant alt det andre de drev med. Handler mest om hva du gjør selv tror jeg. For min del så hadde jeg nok ikke blitt noe bedre i fransk om jeg hadde tatt det på vgs også, siden jeg ikke hadde motivasjon til det. Mener det er like viktig egentlig :)

Anonymkode: 71596...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...