Gå til innhold

Babynest

Mai-skatt

Anbefalte innlegg

Lille baby kommer om noen måneder og jeg prøver å finne ut hva vi trenger og ikke trenger. Babynest har vært i tankene mine lenge. Tenker at det kan være fint å ha en soveplass man kan ta med seg rundt i huset på dagtid. Husker også at jeg med de to andre barna brukte mange tepper for å lage det lunt og litt trangt når de skulle sove. 

Jeg lurer først og fremst på om du er fornøyd med å ha babynest og evt. hvorfor ? Jeg lurer også på hvilket babynest du har og om du er fornøyd med det. Jeg liker godt Voksi sitt premium nest og Liewood sitt. Sistnevnte tror jeg har en plate under sånn at man kan bære nestet rundt i huset. Det tenker jeg er fint ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var veldig glad i nestet i starten. Supert å ha et sted hvor ungen kan sove, eller bare til å legge fra seg i sofaen uten at hun ruller ut osv. :) Nå er hun 6 måneder og vi har ikke brukt nestet på noen måneder, men det er mest fordi vi har en baby som våkner av ALT av lyder etter 3-måneders alder, så for oss har det ikke vært vits etter det, hun sover bedre i sengen, liksom. 

Vi hadde bare et «vanlig» nest og et billig sådan, men til neste baby så vil jeg ha et som kan bæres. Har sett litt på Liewood sitt, men lurer på om jeg heller ville hatt en skikkelig babylift, altså noe ala dette: https://lekmer.no/bærebag-svart/p/97040?country_override=NO&dfw_tracker=27748-9110716&dv_chgroup=sem&dv_channel=google&gclid=Cj0KCQjwyPbzBRDsARIsAFh15JYswlCFadBxElAP9qur9NzZ8GaZP5opMdviKwCTfHTZrAe6t1YR7AkaAv5qEALw_wcB

litt mer stabilt sånn at man kan bære ned en trapp, ut til vogna hvis ungen sover osv. :) 

Anonymkode: 6bb81...b05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har fått et babynest, og brukt det ganske lite. Jeg vet ikke helt hva slags merke det er, men ikke noen av de du nevner i hvert fall. Til babyen på to mnd. vi har nå, bruker jeg det på badegulvet mens jeg dusjer. Med storesøster gikk ikke det, hun ville ikke ligge der. På forhånd så jeg for meg å bruke det til dagsoving, men det har ikke vært nødvendig. De har ligget enten på et teppe på sofaen, eller i ei krybbe i stua uten nest. Vi hadde sikkert brukt det mer hvis det var noe vi hadde investert i og brukt penger på selv, sånn at vi følte vi måtte rettferdiggjøre kjøpet på en måte. 

Anonymkode: 92c80...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi brukte det masse. Supert til å ha på sofaen eller feks på gulvet så man får tatt seg en dusj. Brukte det ikke på natten. Kjøpte sleepyhead brukt på Finn. Kan vaskes og er et av de som er best testet osv. 

Anonymkode: 2aed0...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk ikke bruk for det.. ungen vår nekta plent å sove et annet sted enn oppå/inntil oss de første 3 mnd 😅 hyylte om han måtte ligge der i våken tilstand også. Etter 3 mnd sov han fint alene, men da hadde han lærte seg å rulle, så vi måtte bare legge det vekk. Krysser fingrene for at vi får bruk for det til nestemann som kommer om noen måneder, for det er jo egentlig veldig praktisk! 😊 har voksi sitt og er jo i grunn fornøyd med den selv om vi ikke fikk brukt den.

Anonymkode: 50f79...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fornøyd med voksi premium. Det har fordelen at man kan ta av hele trekket for å vaske. På enkelte andre går det bare an å ta ut madrassen, slik at kanten rundt må være med i maskina.

Brukte nestet daglig i sofaen til ca 4 mnd.

Anonymkode: 9e984...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi fikk et hjemmesydd i gave. Brukte det hver dag frem til barnet var ca 6,5 mnd. Sov i sofaen med det, hadde det med oss når vi sov vekke og han sov oppi det mellom oss i senga, og sov fast i det i sprinkelsenga til han begynte å rulle over på magen i søvne.

Anonymkode: cf974...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk et hjemmesydd i gave. Brukte det hver dag frem til barnet var ca 6,5 mnd. Sov i sofaen med det, hadde det med oss når vi sov vekke og han sov oppi det mellom oss i senga, og sov fast i det i sprinkelsenga til han begynte å rulle over på magen i søvne.

Anonymkode: cf974...f7e

Det er absolutt ikke anbefalt å bruke det om natten, spesielt ikke de hjemmelagde. 

Anonymkode: c2dab...632

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker nest til tvillingene som vi har i lekegrinden, hver dag :)

Anonymkode: 3a2fa...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei barnet ville ikkje ligge flatt pga refluks symptomer. Bæresele derimot var fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Sleepyhead fordi vi fikk det gratis av min svigerinne 😅 Han har aldri godtatt å sove i det (klistremerkebaby) men nå som han er blitt litt større er det genialt å ha i vugga slik at den ikke tipper når han snur på seg (i våken tilstand altså, vil fortsatt ikke sove i det). Babynestet sørger for at han ligger i midten og at vugga ikke tipper over på siden. 

Altså slett ikke noe must for oss, jeg hadde ikke brukt penger på det hadde jeg visst hvordan det ble :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte på vida's babynest. Brukte det masse,baby stortrivdes i det og sov så godt der på dagtid. Lå våken og kikket på meg når jeg dusja

Anonymkode: b4ef0...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også sett på babynest, og hadde tenkt å ha det til samsoving (vi har stooor seng), men siden det er frarådet slo vi det fra oss. Så har landet på å ha ammemadrass i sengen (har kjøpt DRYzleep), og et nest i tillegg. Så nå må jeg bare finne et nest jeg synes er fint ;)

Anonymkode: da368...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte et nydelig babymat fra Vidas babynest, men den ble kun brukt et par ganger for ungen nektet å ligge der :( Så ikke legg for mye penger i det er mitt råd.

Anonymkode: fc961...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi hadde det fra voksi. Baby lå i det på sofaen på dagen og sov i det oppi senga på natta de første 3 månedene. Helt umulig å få han til å sove uten, han likte vel at det var litt lunere. 

Anonymkode: 84f91...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...