Gjest hope - Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Håper noen kan svare, er ganske forrvirret akkurat nå. Har nettopp vært hos legen, og må bestemme meg for hvilket sykehus vi skal benytte for prøverørsforsøk. Men...saken er den at vi ikke har vært igjennom så mange undersøkelser på forhånd. Mannen har påvist dårlig sædkvalitet, mine blodprøver ser fine ut, og jeg produserer egg. Har hatt tre perioder med Pergo, uten resultat. Er dette alt som må til av undersøkelser før man kan sende søknad? Trodde man måtte igjennom en hel masse på forhånd? En annen ting, bor i Oslo, men kunne tenke oss å forsøke St.Olav siden det ikke er ventetid her. Er dette et problem i forhold til vårt bosted? Blir takknemlig for svar!
Felixa Skrevet 16. juni 2005 #2 Skrevet 16. juni 2005 Vi hadde også bare de testene. Mannen min måtte ta en sædprøve, jeg tok en del blodprøver og prøvde pergo tre runder. Etter det ble vi henvist til prøverør. Hvis mannen din har dårlig sædceller så mener vel legen at det ikke er noe vits i å prøve pergo mere. Lykke til!
Gjest Cinzia, ikke innlogget Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 Hei! Situasjonen din høres litt lik ut som vår. Mannen min har påvist redusert sædkvalitet, og jeg har vært gjennom tre pergokurer. Det er i tillegg mistanke om PCO hos meg, men jeg har relativt regelmessig mens og får utslag på EL-tester, men ganske lange sykluser. Jeg har tatt en del blodprøver, men har ikke tatt lap, hcg-røntgen etc. Min lege mente det ikke var nødvendig så lenge det var en annen kjent årsak til vår barnløshet og det ikke var noen mistanke om at de ville finne noe på lap hos meg (har ingen cyster etc. Det har du sikkert sjekket at du ikke har også), og de ønsker ikke å gjennomføre en inngrep med narkose så lenge det ikke anses som nødvendig. Så det ser ut til at deres "saksgang" ligner vår i grunnen. Vi har valgt St. Olavs for IVF-behandling selv om vi bor i Oslo. Det er jo fritt sykehusvalg, så det er helt ukomplisert. Du må være i Trondheim i ca. ei uke rundt selve uttaket og innsettingen og får sykemeldingen for den uka. Mannen får sykemelding bare for tre dager og må ta ut egenmeldingsdager for resten. Vi er veldig fornøyde med St. Olavs (selv om første forsøk var mislykket...det er vel neppe deres feil ), og det beste er jo at det nesten ikke er ventetid der. Hvis dere skal ha ICSI-behandling må dere ta kromosomprøver begge to (ved Riksen trenger bare mannen å ta det, så vær obs på at du også får rekvisisjon). Dette er vanlige blodprøver som dere tar hos legen her, men som tar lang tid å få svarene på (hos oss tok det 8 uker), men når dere er ferdige med dette, er det stortsett ingen ventetid der oppe. Vi fikk forresten anbefalt sykehuset i Porsgrunn også. Skal visst være veldig bra, men har litt lengre ventetid... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå