Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har bestilt ADSL-abbonoment fra Telenor, og skal sette i gang oppkopling med gjør-det-selv-pakke. Dette er nytt for meg så nå er jeg ganske usikker på hvordan dette skal gå.

En forutsetning for å innstallere ADSL er nettverkskort i PC'en. Hvordan vet jeg om jeg har dette? Er det noen som kan gi meg et lite tips?

Skrevet

Hmmmm...

Hvilket operativsystem har du?

Og hvilken type pc?

Lurer på om det ikke følger med nettverkskort når du bestiller adsl, men er ikke sikker.

@lfa, du har jo installert gjør-det-selv-pakka, kan ikke du skrive litt om denne morsomme, men krevende, prosessen? :ler:

dorian

Skrevet

Har selv denne pakka og fikk med nettverkskort. Kunne bruke det kortet jeg hadde fra før, så jeg har det andre liggende til en senere anledning.

Egentlig er det ikke noe særlig annet å gjøre. Bare sett inn CD-en og gjør som du får beskjed om etter å ha koblet til bokser og kabler (dette er det også bruksanvisning på).

Skrevet

Du må installere et nettverkskort i pc'n først, ja.

Dette får du kjøpt så og si overalt, og behøver ikke være så dyrt, men pass på at du kjøper et som støtter det OS'et du bruker. :blunke:

For å installere kortet, må du åpne pc'n og sette inn kortet der det er ledig.

Etterpå installerer du ved hjelp av cd eller diskett som følger med.

Når det gjelder selve adsl-utstyret, følger det med såpass gode tegninger at det skal du klare å sette opp selv. Her trengs ingen installering, du bare kobler til de rette stedene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar. Jeg må nok få tak i et nettverkskort før jeg starter. Det skal jeg ordne nå.

Håper jeg fremdeles er på nett på mandag.....

Skrevet

På nett ja..som reperatøren sa da jeg nettopp hadde levert min pc til reparasjon: "Vi sender deg en mail når den er ferdig.." :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...