Gå til innhold

Veninne drikker seg full etter at ungene har lagt seg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som bruker innimellom å drikke etter at barna har lagt seg.Hun drikker av og til litt før barna legger seg også, men ikke så mye at hun blir brisen. Vil påpeke at hun kjeder seg om kveldene siden mannen jobber i Nordsjøen, og da må hun finne på noe om kveldene.Hun ringer meg ofte for å skravle og da hører jeg at hun er småfull/full, og i løpet av samtalen kan hun sovne eller bare forsvinne fra samtalen fordi hun blir så full. Morgenen etter er hun oppe med ungene uten å være bakfull... Dette har hun gjort siden barna var 1-2 år og nå er de 12 år.Ikke helt innafor synes jeg, men alle vet det og ingen sier noe til henne, utenom meg da. 

Anonymkode: 2f90a...c27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet det, men ingen sier noe. Stakkars dame, hun har bare falske folk rundt seg? Ingen som vil hun godt, jo. 

Anonymkode: 464ec...228

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

"Alle" vet det ikke,men de reagerer ikke noe særlig på det, bare snakker seg imellom om det men ikke til henne. De tenker vel at hun har kontroll.. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun er alkoholiker og burde fått hjelp. Vet mannen hennes at hun drikker mens han er på jobb? Denne livsstilen er uakseptabel når hun har omsorg for barn. 

Anonymkode: 998c4...434

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Er ingen av dere gode nok venner til å prøve å hjelpe henne? 

Anonymkode: 4e9bc...36e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen av dere gode nok venner til å prøve å hjelpe henne? 

Hun har ikke alkoproblem sier hun, dessuten liker hun alkohol og barna lider ingen nød. Tror ikke mannen bryr seg så mye, De drikker ofte alkohol om kvelden når han er hjemme, men jeg tror ikke hun blir så full da. De har bodd mye i Frankrike og Italia og der er det jo vanlig å drikke alkohol til måltider sent om kvelden da de spiser middag. Jeg tror ikke at folk rundt henne tenker på dette som et problem og at hun alkoholiker, men jeg synes ikke dette er riktig. Hva om det hadde skjedd noe med barna og hun ikke var i stand til å reagere? 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke alkoproblem sier hun, dessuten liker hun alkohol og barna lider ingen nød. Tror ikke mannen bryr seg så mye, De drikker ofte alkohol om kvelden når han er hjemme, men jeg tror ikke hun blir så full da. De har bodd mye i Frankrike og Italia og der er det jo vanlig å drikke alkohol til måltider sent om kvelden da de spiser middag. Jeg tror ikke at folk rundt henne tenker på dette som et problem og at hun alkoholiker, men jeg synes ikke dette er riktig. Hva om det hadde skjedd noe med barna og hun ikke var i stand til å reagere? 

Ts

De fleste med et alkoholproblem vil aldri innrømme det. Ja nettop, hva om noe skjer og hun ligger dritings på sofaen ute av stand til å reagere på brannalarmen? Har dere VIRKELIG samvittighet til å bare la dette skure å gå? Ring evt barnevernet for å få råd om hva dere kan gjøre, evt om de kanskje burde ta en prat med henne. NEI de fjerner ikke ungene uten videre (sånn før noen skal komme med barnevern hat) 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn vennskap er nå for tiden. De er det ikke når du virkelig trenger dem så har kuttet alt av venner. Gjør mer vondt at venner ikke bryr seg enn å være uten og tar for gitt at ingen bryr seg om man er ensom i disse tider. 

Anonymkode: 591ca...026

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. Ungene sover og hun er voksen. 

Anonymkode: 755cf...e5f

• Liker 4
Skrevet

Så TS, i 12 år har du visst dette sammen med flere andre og først nå er du så bekymret at du lufter tankene dine og når du får svar forsvarer henne? 

Det er helt greit å ta seg ett glass vin, kanskej til og med to - spesielt utenfor Norge. du trenger ikke dra lengre enn til Danmark før dette er mer akseptert, men - og jeg snakker av erfaring som ikke norsk, det er aldri greit å bli full sammen med ungene noe sted så å bruke det som et slags forsvar er et tegn på at man vet man har et problem men man ønsker ikke ta tak i det. 

At begge foreldrene drikker er heller ikke OK, nå er det ikke sikkert ungene har vært påvirket av dette overhode - likevel syns jeg det er på sin plass å si til henne som venn at du syns hun bør tenke over hvordan dette vil påvirke barna mer og mer ettersom de blir eldre. Hva skal hun si til13, 14 eller 15 åringen når de drikker seg full? Hvordan vil hun være en god rollemodell for ungene sine, hvilken tenåring, ungdom og ung voksen ønsker hun at barna skal vokse til og bli? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør hun om barna blir syke og hun må til legevakt på kveld /natt ?  Sånt alkoholinntak hører ikke hjemme når du samtidig har omsorg for barn.

Anonymkode: 991d7...704

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye drikker hun da? I mange land er det vanlig å drikke 2-3 glass vin eller øl på kvelden. Så lenge hun begrenser det, klarer seg i hverdagen er det ingen problem 

Anonymkode: a4399...42c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Alle" vet det ikke,men de reagerer ikke noe særlig på det, bare snakker seg imellom om det men ikke til henne. De tenker vel at hun har kontroll.. 

Ts

Da svikter alle barna....så hyggelig nabolag og omgangskrets :roll:

Anonymkode: 3b28f...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Carrot skrev:

Så TS, i 12 år har du visst dette sammen med flere andre og først nå er du så bekymret at du lufter tankene dine og når du får svar forsvarer henne? 

Det er helt greit å ta seg ett glass vin, kanskej til og med to - spesielt utenfor Norge. du trenger ikke dra lengre enn til Danmark før dette er mer akseptert, men - og jeg snakker av erfaring som ikke norsk, det er aldri greit å bli full sammen med ungene noe sted så å bruke det som et slags forsvar er et tegn på at man vet man har et problem men man ønsker ikke ta tak i det. 

At begge foreldrene drikker er heller ikke OK, nå er det ikke sikkert ungene har vært påvirket av dette overhode - likevel syns jeg det er på sin plass å si til henne som venn at du syns hun bør tenke over hvordan dette vil påvirke barna mer og mer ettersom de blir eldre. Hva skal hun si til13, 14 eller 15 åringen når de drikker seg full? Hvordan vil hun være en god rollemodell for ungene sine, hvilken tenåring, ungdom og ung voksen ønsker hun at barna skal vokse til og bli? 

Ikke angrip meg, jeg er den eneste som reagerer på dette! Jeg har visst om dette i 12 år og sagt det til henne mange ganger, men siden vi ikke bor på samme sted(80 mil fra hverandre) har jeg kun oppdaget dette da hun ofte ringer til meg på kveldstid, og jeg hører at hun ikke er edru. At hun drikker seg full når mannen er hjemme driter jeg i, og jeg kan ikke gjøre noe med at de begge to sitter og drikker litt eller mye om kvelden, men når hun er alene med barna og drikker seg så full at hun sovner fra telefonsamtalen, så er det alarmerende synes jeg.. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye drikker hun da? I mange land er det vanlig å drikke 2-3 glass vin eller øl på kvelden. Så lenge hun begrenser det, klarer seg i hverdagen er det ingen problem 

Anonymkode: a4399...42c

Hun drikker ofte til hun ikke lengre klarer å prate eller sovner.. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke angrip meg, jeg er den eneste som reagerer på dette! Jeg har visst om dette i 12 år og sagt det til henne mange ganger, men siden vi ikke bor på samme sted(80 mil fra hverandre) har jeg kun oppdaget dette da hun ofte ringer til meg på kveldstid, og jeg hører at hun ikke er edru. At hun drikker seg full når mannen er hjemme driter jeg i, og jeg kan ikke gjøre noe med at de begge to sitter og drikker litt eller mye om kvelden, men når hun er alene med barna og drikker seg så full at hun sovner fra telefonsamtalen, så er det alarmerende synes jeg.. 

Ts

Du må ringe barnevernet for hun har et risikoforbruk, om ikke et alkoholmissbruk. Hvis hun sovner fra en telefonsamtale vil hun neppe våkne av brannalarmen, for ikke å snakke om at det kan oppleves som skremmende for barna hvis de våkner at mamma er full. 

Anonymkode: 63e2c...23a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ringe barnevernet for hun har et risikoforbruk, om ikke et alkoholmissbruk. Hvis hun sovner fra en telefonsamtale vil hun neppe våkne av brannalarmen, for ikke å snakke om at det kan oppleves som skremmende for barna hvis de våkner at mamma er full. 

Anonymkode: 63e2c...23a

Hun er avd leder i barnevernet i kommunen der de bor.  Det er derfor dette er så vanskelig.. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å snakke med henne i fylla. Si at du ikke synes det er ok.

Veldig mange med alkoholproblemer kan fortsette fordi folk later som ingenting. Drikkingen deres kan fortsette uten at det får noe særlig med konsekvenser, og da er de lite motivert til å redusere forbruket 

Anonymkode: abe4d...7f5

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er avd leder i barnevernet i kommunen der de bor.  Det er derfor dette er så vanskelig.. 

Ts

Det er ikke et angrep, det er en reaksjon på det du skriver og det må du nesten bare takle syns jeg da dette er en ganse alvorlig sak for de ungene det dreier seg om så vel som for de rundt. At hun er avd leder i barnevernet gjør det hele mye verre, da må du i allefall melde fra - og det gjør du til din egen kommune, eller til fylkesmannen. Og at de drikker når begge er hjemme er om mulig ennå verre for ungene fordi de da aldri har en edruelig havn hjemme.

Endret av Carrot
  • Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet det, men ingen sier noe. Stakkars dame, hun har bare falske folk rundt seg? Ingen som vil hun godt, jo. 

Anonymkode: 464ec...228

Stakkars dame? Hva med barna?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...