Gå til innhold

Hvem testes nå? Er nøkkelpersonell på godkjent bilverksted - samfunnskritisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg opplever symptomer på korona. Har de siste dagene hatt noe forhøyet temperatur (37,5 mot 36,2 til vanlig), men ifølge termometer ikke feber. Har typiske febersmerter i hele kroppen (spesielt hoftene, er ofte de og korsrygg som får gjennomgå hos meg ved feber), og er litt tett i brystet - men det kan også være astmaen for alt jeg vet. Kommer ikke gjennom til legekontoret og koronatelefonen er helt håpløs. 
Hvem er det som testes nå? Går nøkkelpersonell på godkjente bilverksteder inn under rette kriterier? Hvem kontakter man for å evt bli testet? Fastlege eller koronatelefonen? 

Anonymkode: 35b0a...c46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er kundene som er avhengige av at din funksjon er operativ?

Anonymkode: 74fe8...5ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du mistenker at du er syk skal du holde deg hjemme. Du kan bruke egenmelding. Du trenger ikke å testes, du skal bare holde deg hjemme. Les deg opp på reglene om egenmelding (jeg tror man kan bruke det flere dager nå) og ring arbeidsgiver. Krever de sykemelding må du ringe/sende melding til fastlegen. 

Anonymkode: bef51...27c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke testet fordi du jobber på bilverksted. 

Anonymkode: 37367...850

AnonymBruker
Skrevet

De tester flere nå. Hvis du har symptomer og er svært syk tar de i min kommune test. Jeg kontaktet selv fastlegen som henviste meg til en korona poliklinikk dagen etter. Men siden sykdommen var på bedringens vei og blodprøver, lungeprøver osv var gode, tok de ikke testen på meg.

Anonymkode: a2440...0a7

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er kundene som er avhengige av at din funksjon er operativ?

Utrykningskjøretøy blant annet. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tester flere nå. Hvis du har symptomer og er svært syk tar de i min kommune test. Jeg kontaktet selv fastlegen som henviste meg til en korona poliklinikk dagen etter. Men siden sykdommen var på bedringens vei og blodprøver, lungeprøver osv var gode, tok de ikke testen på meg.

Anonymkode: a2440...0a7

Er foreløpig ikke svært syk, men arbeidsgiver er avhengig av å ha meg i jobb i disse tider. Har holdt meg hjemme de siste dagene og har videokonsultasjon med fastlegen om litt, håper vedkommende kan henvise meg videre til testing. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrykningskjøretøy blant annet. 

Da er funksjonen din del av samfunnskritiske funksjoner ja. 

Bredskapsanalysen skal da ha identifisert din funksjon/din arbeidsgiver som kritisk og med behov for at din funksjon er dublisert. Med andre ord at du ikke skal være akilleshælen, du må ha minst en kollega som kan fylle din funksjon hvis du blir syk/borte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verksteder skal holde åpne har jeg blitt fortalt. Du må nesten avgjøre selv om det er sannsynlig at du har korona. Du får ikke test, og svaret kommer uansett ikke med en gang. Basert på det du skriver kan det jo være hva som helst, vi må nesten gå på jobb så lenge det ikke er skjellig grunn til mistanke

Anonymkode: 43de3...7ef

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg opplever symptomer på korona. Har de siste dagene hatt noe forhøyet temperatur (37,5 mot 36,2 til vanlig), men ifølge termometer ikke feber. Har typiske febersmerter i hele kroppen (spesielt hoftene, er ofte de og korsrygg som får gjennomgå hos meg ved feber), og er litt tett i brystet - men det kan også være astmaen for alt jeg vet. Kommer ikke gjennom til legekontoret og koronatelefonen er helt håpløs. 
Hvem er det som testes nå? Går nøkkelpersonell på godkjente bilverksteder inn under rette kriterier? Hvem kontakter man for å evt bli testet? Fastlege eller koronatelefonen? 

😂😂😂 Nei!

Her i kommunen blir selv ikke helsepersonell testet, hvis de er så syke at de uansett ikke kan jobbe...

Anonymkode: 65b7c...da0

• Opprett ny...