Gå til innhold

Hvis man kun bruker basic hudpleie produkter, ikke antiage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine favorittkremer er enkle basic kremer fra apotek, uten antioksidanter o.l. De holder min svært sensitive hud best fuktet og fornøyd. Jeg er i midten av 30-årene og tenker en del på om huden kommer til å komme veldig dårlig ut sammenlignet med hvis jeg hadde brukt andre produkter? Har dette mye å si?

Jeg røyker ikke, soler meg aldri og har nok heldigvis gode hudgener.

Anonymkode: b09ae...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er solen og dårlig kosthold som aldrer huden mest så hvis du ikke soler deg (og bruker solkrem når du ellers er ute i solen), spiser sunt og drikker nok vann burde det være bra nok. Genetikk spiller også en stor rolle men det får man ikke gjort noe med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine favorittkremer er enkle basic kremer fra apotek, uten antioksidanter o.l. De holder min svært sensitive hud best fuktet og fornøyd. Jeg er i midten av 30-årene og tenker en del på om huden kommer til å komme veldig dårlig ut sammenlignet med hvis jeg hadde brukt andre produkter? Har dette mye å si?

Jeg passer på å bare bruke veganske produkter på huden min, og den elsker det :) 
Bruker rens fra Lush, og ren argan olje, og vegansk krem.

Anonymkode: 3451b...814

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Mona123 skrev:

Det er solen og dårlig kosthold som aldrer huden mest så hvis du ikke soler deg (og bruker solkrem når du ellers er ute i solen), spiser sunt og drikker nok vann burde det være bra nok. Genetikk spiller også en stor rolle men det får man ikke gjort noe med. 

Hva vil du si er beste anti age kosthold?:) matvarer do's and dont's

Anonymkode: ebc7c...e3d

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du si er beste anti age kosthold?:) matvarer do's and dont's

Anonymkode: ebc7c...e3d

Sunt og variert er den beste anti-agekosten ;) 5 om dagen for eksempel. Du kan lese om kosthold på helsedirektoratet sine sider.

Anonymkode: 227f4...b15

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom ingen såkalte anti-age produkter virker, så går det nok helt fint å fortsette med det du allerede bruker. 

Anonymkode: 64473...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom ingen såkalte anti-age produkter virker, så går det nok helt fint å fortsette med det du allerede bruker. 

Mener du at antioksidanter i hudpleie ikke har noe bevist effekt?

AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan bruke det huden din trives med. Det er aldri noen som har kunnet bevise at produktene deres har en effekt på aldring, så det er nok bortkastet. Genene dine vil stå for det meste, unngå sol og spis bra så kommer du langt. Jeg er bortimot 15 år gamlere enn deg og har aldri brukt et anti-age produkt. Huden er fortsatt fin (og jeg røyker faktisk). Tilskriver det gode gener fra min mor som så mye yngre ut enn hun var hele sitt liv :)

Anonymkode: 97c66...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og ikke bare det, det kan også være direkte skadelig.

https://forskning.no/mat-og-helse-kreft/antioksidanter-dobler-spredningen-av-kreft-i-mus-og-menneskeceller/462819  

Ja, OM man har kreft skal man ikke spise mat rik på antioksidanter, men det gjelder for de med kreft og ikke for de som ikke har kreft. For oss som ikke har kreft er det sunt. Det har forøvrig ikke noen sammenheng med kremer som inneholder litt antioksidanter for kreftpasienter. 

Anonymkode: 227f4...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...