Gå til innhold

forhåndsregler, kunne vært bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått inntrykk 1-2 meter avstand har vært det viktigste i forbindelse med pandemi, men er den virkelig så effektiv som vi tror? 

Når man hoster eller nyser og ikke minst prater, så ville jo spyttet være svevende i lufta i tre timer før selve virus potensiale dør. 

Samt det vi tar på, der har vi ikke tenkt på i det hele tatt. 

Hvorfor er ikke bruken av hansker vært like viktig som 1-2 meter avstand? 

Det bør da finnes noen som kjenner til dette teoretiske hvordan spytt i lufta opererer samt hvordan det er for hendene i alle sammenhenger fungerer. 

Anonymkode: 42855...67c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan tenker du at hansker skal virke for å forhindre smitte? Det er jo liksom der håndhygiene kommer inn. Og det har det vært fokus på fra dag en. 

Endret av Nerine_
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hvordan tenker du at hansker skal virke for å forhindre smitte? Det er jo liksom der håndhygiene kommer inn. Og det har det vært fokus på fra dag en. 

bor du i Norge?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk flest bruker hansker feil. Vask hendene ofte og ikke ta deg til ansiktet. 

Anonymkode: 4deb5...bc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*forholdsregler

Anonymkode: c4208...d26

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hansker hjelper ikke om man bruker dem feil. Jeg har vært i to forskjellige butikker de siste ukene. I den ene hadde hun i kassa hansker, tok imot kontanter med dem på og tok så i nestemann sine varer med de samme hanskene. I den andre spritet hun i kassa hendene mellom hver kunde. Jeg valgte den siste neste gang jeg skulle i butikken.

Og jo, selvsagt tenker vi på at vi kan få smitte gjennom det vi tar på. Det er jo derfor vi skal vaske hendene ofte, og det er derfor det er tomt for antibac overalt.

Anonymkode: 15469...103

• Liker 2
Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bor du i Norge?

Ja. Spør igjen, hvilken forskjell tenker du at hansker skal utgjøre for vanlige folk? 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forhåndsregler er er for sent. Forholdsregler kan derimot fungere.

Anonymkode: 2424a...875

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hansker hjelper ikke om man bruker dem feil. Jeg har vært i to forskjellige butikker de siste ukene. I den ene hadde hun i kassa hansker, tok imot kontanter med dem på og tok så i nestemann sine varer med de samme hanskene. I den andre spritet hun i kassa hendene mellom hver kunde. Jeg valgte den siste neste gang jeg skulle i butikken.

Og jo, selvsagt tenker vi på at vi kan få smitte gjennom det vi tar på. Det er jo derfor vi skal vaske hendene ofte, og det er derfor det er tomt for antibac overalt.

Anonymkode: 15469...103

Nettopp det praktiserer forskjellig,fordi kunnskapen er ikke god nok til å forstå hva egentlig tiltakene medfører. Men jeg ser ikke bedre løsning enn at folk står på utsiden av butikkene, og overlever en handlelapp til dem som jobber der, for at de som jobber der kan hente varene i butikken selv, og deretter kunne betale med vipps når varene er blitt hentet ut. 

Hvor stor grad fungerer smittekilde å være i hus og bygninger vs. på utsiden? jeg trenger at det debatteres for at det som finnes av kunnskap skal komme bedre til uttrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja. Spør igjen, hvilken forskjell tenker du at hansker skal utgjøre for vanlige folk? 

kan du ikke beskrive heller det du vet om kunnskap enn å kverulere når det handler om en viktig sak i samfunnet som vi blir berørt av om du vil eller ikke. 

Hansker er blitt sagt som en tiltaks regel. Jeg tolker det som at hendene våre gir mer spor etter oss enn det hansker takler. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

kan du ikke beskrive heller det du vet om kunnskap enn å kverulere når det handler om en viktig sak i samfunnet som vi blir berørt av om du vil eller ikke. 

Hansker er blitt sagt som en tiltaks regel. Jeg tolker det som at hendene våre gir mer spor etter oss enn det hansker takler. 

"Ingen" klarer å ta av/på hansker riktig. Du blir ikke syk av å få viruset på hendene. Virus på hendene blir først et problem om du plukker deg i ansiktet, og da hjelper det fint lite om du har ansikter eller ei. 

Håndhygiene er viktig! 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Nerine_ skrev:

"Ingen" klarer å ta av/på hansker riktig. Du blir ikke syk av å få viruset på hendene. Virus på hendene blir først et problem om du plukker deg i ansiktet, og da hjelper det fint lite om du har ansikter eller ei. 

Håndhygiene er viktig! 

Men har du ikke fått med deg at viruset er svevende levende i 3 timer i lufta?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du ikke fått med deg at viruset er svevende levende i 3 timer i lufta?

Hva har det med hansker å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Hansker er et eksempel av mange hensyn vi må ta, og hvordan fungerer i praksis. Hansker er nevnt som tiltak fra helsemyndighetene, det benyttes også i butikker. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hansker er et eksempel av mange hensyn vi må ta, og hvordan fungerer i praksis. Hansker er nevnt som tiltak fra helsemyndighetene, det benyttes også i butikker. 

Helsemyndighetene har ikke anbefalt at vanlige folk bruker hansker? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Helsemyndighetene har ikke anbefalt at vanlige folk bruker hansker? 

du kun kverulerer i alvorlig tid.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du kun kverulerer i alvorlig tid.

Nei, men jeg får inntrykk av at du egentlig ikke helt forstår hvordan dette smitter, og hva vi kan gjøre for å best mulig forhindre smitte. 

• Opprett ny...