Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som samfunnet har blitt meget amputert, blir studenter som har barn nødt til å være hjemme med sine barn dersom far fremdeles har en jobb å gå til. Hvordan løser dere det med tanke på eksamen? Det blir lite tid til å lese og en hjemmeeksamen vil ikke forenkle studiene når man ikke får den roen man trenger for å lese. 

Hvordan løser dere det? 

Anonymkode: 3e95a...d8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har studert med 1 åring hjemme i et år nå. Vil ikke ha henne så tidlig i barnehagen, hun rakk akkurat å begynne før barnehagen stengte 🤣

Pappaen kommer hjem 16.30, da har jeg middagen klar. Da spiser vi sammen og 17.00 setter jeg meg for å studere. Dette gjør jeg enten frem til 21.00, og så slapper jeg av med mannen. Eller jeg studerer helt til 23.30 enkelte dager. I helgene tar mannen med ungen ut og har hovedansvaret for middag ol. Da får jeg lest fra tidlig om morgenen om jeg orker, men er ofte ikke igang før 11.00. Jobber frem til 17.00. 

I ukedagene legger mannen barnet og jeg tar legging i helger. Mannen står opp med barnet i ukedagene så jeg kan sove til 8.00 da han drar på jobb da. I helgene får mannen sove lenge, derfor jeg ofte ikke er igang med lesing før 11.00, da ungen sover dupp. 

Funker fint og fikk både A og B på eksamener før jul. 

Anonymkode: 8a3b7...f5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har studert med 1 åring hjemme i et år nå. Vil ikke ha henne så tidlig i barnehagen, hun rakk akkurat å begynne før barnehagen stengte 🤣

Pappaen kommer hjem 16.30, da har jeg middagen klar. Da spiser vi sammen og 17.00 setter jeg meg for å studere. Dette gjør jeg enten frem til 21.00, og så slapper jeg av med mannen. Eller jeg studerer helt til 23.30 enkelte dager. I helgene tar mannen med ungen ut og har hovedansvaret for middag ol. Da får jeg lest fra tidlig om morgenen om jeg orker, men er ofte ikke igang før 11.00. Jobber frem til 17.00. 

I ukedagene legger mannen barnet og jeg tar legging i helger. Mannen står opp med barnet i ukedagene så jeg kan sove til 8.00 da han drar på jobb da. I helgene får mannen sove lenge, derfor jeg ofte ikke er igang med lesing før 11.00, da ungen sover dupp. 

Takk for svar 😊 Hvordan har du tenkt å løse det med hjemmeeksamen siden du har ettåringen hjemme?

Og hvordan klarte du kravene om obligatorisk oppmøte på skolen?

Selv har jeg to barn, den ene ammer jeg. Og selv om far skulle tatt seg av begge hjemme når eksamen er, så vil det bli mange distraksjoner i form av babygråt og støy, ser jeg for meg. Far jobber her. Vanskelig å finne et annet sted å dra siden alt er stengt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 Hvordan har du tenkt å løse det med hjemmeeksamen siden du har ettåringen hjemme?

Og hvordan klarte du kravene om obligatorisk oppmøte på skolen?

Selv har jeg to barn, den ene ammer jeg. Og selv om far skulle tatt seg av begge hjemme når eksamen er, så vil det bli mange distraksjoner i form av babygråt og støy, ser jeg for meg. Far jobber her. Vanskelig å finne et annet sted å dra siden alt er stengt.

Jeg sender ungen og far til hans bror når jeg har hjemmeeksamen. Mannen får permisjon fra jobb på de dagene. Han har også hjemmekontor. 

Ellers vil kanskje gode ørepropper fungere? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går et studie med nesten ingen obligatorisk oppmøte heldigvis, eller hadde far måttet benytte seg av permisjon. I eksamenstiden før jul tok han ut 16 dager oppspart ferie fra sommeren. Det hjalp veldig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender ungen og far til hans bror når jeg har hjemmeeksamen. Mannen får permisjon fra jobb på de dagene. Han har også hjemmekontor. 

Takk, ørepropper skal definitivt vurderes 😅 Men føler ikke jeg får tid til å forberede meg nok dessverre😫

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å spørre, er det permisjon uten lønn da?

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, imponert over strukturen og det du får til:) Denne noterer jeg meg! 

Anonymkode: b85d2...764

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, ørepropper skal definitivt vurderes 😅 Men føler ikke jeg får tid til å forberede meg nok dessverre😫

Du må gjøre en avtale med faren og få inn rutiner på å studere om ettermiddagen og på dagtid i helgene. Ha ganske faste tider, det hjelper. 

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å spørre, er det permisjon uten lønn da?

Ja, det er det 😊

Wow, imponert over strukturen og det du får til:) Denne noterer jeg meg! 

Anonymkode: b85d2...764

Takk, har jo studert snart et år, så da har jeg over tid kommet frem til hva som fungerer for meg. 

Motivasjostips: Om du ikke har lyst å jobbe prøv dette. Sett deg ned med det du skal lese på for dagen. Sett på timer på telefon på 20 minutter, jobb i 20 minutter og ikke mer. Ta en pause. Gjenta dette og om du føler for det kan du forlenge tiden på timeren. Med ikke jobb i mer enn 45 minutter i strekk, da blir du ukonsentrert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...