AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Hei! Vi har en jente som fyller ett år i mai og har søkt om barnehageplass med oppstart i august. Vi bor i Oslo. Nå har første opptaksrunde vært og vi fikk ikke plass denne gangen. Neste opptaksrunde er 20.april. Er det noen her som vet om man kan få tilbud om førstevalget selvom det ikke var i første opptaksrunde? Eller betyr dette at vi ikke får plass i noen av de 5 vi søkte på? Alle jeg kjenner i kretsen min har fått førstevalget innvilget nå, men de søkte privat. Det gjorde ikke vi. Har det noe å si? Anonymkode: 840a6...c89
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Du kan fint få en av plassene du søkte på likevel. Det kommer til å være noen som sier nei til plassen de har fått tilbudt, f eks pga flytting. Du kan selvsagt også riskere at du får tilbud i en annen barnehage. Plass får dere uansett, men det er ikke sikkert at det blir helt optimalt. Anonymkode: 5b02a...962 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Da har dere foreløpig ikke fått plass i noen av de fem ønskene, men det er fortsatt mulig å få et av valgene dersom andre takker nei til plassen. Vi endte med femtevalget for førstemann, også i Oslo. Dersom det er mange søkere til barnehagene dere ønsker, så er det mindre sjanse til å få plass, uavhengig om de er private eller kommunale. Noen bydeler er det større press enn andre. Anonymkode: be8a4...7b4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Vi fikk ikke plass med en gang, men det var fordi de ville ikke gi oss plass på feks ønske nr 2 eller 3 hvis det var sjangs for å få plass på nr 1. For da ble det så mye brev frem og tilbake osv. Så på andreopptaket fikk vi plass på første ønsket. Anonymkode: 913a7...6d1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Jeg sjekket hvilke barnehage som hadde ledig plass og fikk etter mars endret og ordnet det. Den barnehagen tok da inn ungen min midt i året. Anonymkode: ed12d...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå