Gå til innhold

Quietapine erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er sikkert mye godt i det, men jeg vet om flere som er motstandere av at det er "go-to-medisin" for søvn, det første man prøver, og skriver ut tilsynelatende ukritisk til pasienter som man ikke kjenner historikken til godt. Det er basert på min erfaring fra døgnposter, enkelte behandlere og flere andre pasienter sine uttalelser.

Så det er sikkert en god medisin for mye.

Anonymkode: 107f6...fdd

Det kan jo tenkes at legen er under press, og tar en sjangse,

"skitt skitt så farlig kan det vell ikke være"

samt de ikke vet så mye om det generelt.

Blir som og anbefale en sjokolade til noen, ja den funker bra ja, da prøver vi den.

Endret av Sunset90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Sunset90 said:

Det kan jo tenkes at legen er under press, og tar en sjangse,

"skitt skitt så farlig kan det vell ikke være"

samt de ikke vet så mye om det generelt.

LIS-lege den ene "beryktede" fyren, godt mulig! 😄 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LIS-lege den ene "beryktede" fyren, godt mulig! 😄 

i enkelte tilfeller er det pasienten som kommer tilbake med nye problemer.

Men og bli trodd på angående dette at det skyldes medisinen, kan visse seg og være vanskelig.

Og de tror du fleiper.

Nedtrapping kan også nevnes som vanskelig, og når det ikke fikkes noen støtte eller særlig erfaring.

Er det du som sitter der og har det vanskelig i et helvette.

I usa kaller de det Serokill.

Mange i militæret brukte det mot søvnproblemer, og en del  døde plutselig, seroquel er linket opp imot hjerteproblemer.

Kan også påvirker blodsukker, noe som gir økt appetitt, iverstefall diabetes.

Lista er nok lang.

Er nok også mye penger inn i dette også.

Mer om det kan du lese Her: https://www.cchr.org/documentaries/hidden-enemy/antipsychotics-sudden-deaths.html

Endret av Sunset90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg aldri opplevde økt matlyst, jeg sliter heller innimellom med matlyst går ned.

Anonymkode: cd4ae...d2e

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si at nevrologen min var svært skeptisk til den medisinen, hun sa at medisinen sitter i fettvevet opp til 6 mnd etter man har sluttet..

Anonymkode: 78570...cb5

Finner ingen kilde til dette online?

Skrevet

Tråden er ryddet for denne regelen: 

* Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder som omhandler og samtidig gi råd om sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. 

Moonshine, mod

AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2020 den 22.30, Sunset90 skrev:

Seroquel/quatepin er ganske kjent og mye brukt innen psykiatri, noe av det som brukes mest av.

Mest sannsyneligvis fordi det gies for det andre ting utenfor området.

Det blir en oppveining om det hjelper problemet dit, eller om det medfører for mange nye.

Bivirkninger informeres sjelden om før oppstart eller utskriving av resept.

Det blir noe brukerne finner ut av etter hvert desverre.

Det kan tukle med det ene og det andre.

image.thumb.png.b097116041283d1b60898001856ee015.png

Herregud for en smørbrøsliste. Glad jeg har slutta.

Anonymkode: c8780...9f9

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en smørbrøsliste. Glad jeg har slutta.

Anonymkode: c8780...9f9

ja det kan du si 🙄

Endret av Sunset90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Horribel skrekkmedisin. 

Anonymkode: e64c0...e27

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det mot uro i forbindelse med depresjon og angstanfall. Tok det hver dag i en uke, hjalp litt. Ingen andre bivirkninger enn litt ekstra trøtt. 

Anonymkode: 5ce6c...523

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Quetiapin reddet meg. Skylder den medisinen at jeg fortsatt er i live.

Anonymkode: ab900...86a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Gorilla said:

Jeg tok 25-100mg, og gikk skremmende mye opp i vekt på kort tid. Aldri igjen. 

Psst, må ikke snakke om dosering her, regelbrudd. Bare et tips (redigering er fint!) ❤️ 

Skrevet

Seroquel reddet meg også.
Eneste jeg tidvis merker er ekstrem cravings når jeg tar den - de kveldene den virker fort. Tar den rundt kl. 20, kan bli utsultet halv ni. Sovner halv ti, opplagt syv/åtte morgenen etter.

Uten god søvn hadde jeg fortsatt vært suicidal, og symptomtrykket mitt hadde nok økt (bipolar).
Behandler og lege mener jeg er mer i vater når jeg tar medisinen, og den hjelper nok mot mer enn bare jevn søvn for min del. 

Skrevet

Quetiapine har vært en redder for meg også. Første dagen etter at jeg brukte dem mot søvn var som å våkne etter en 7 år lang dvale. Plutselig hadde jeg energi og alt var ikke et ork pga dårlig søvnkvalitet.

Ja jeg kan merke at jeg blir litt trøtt dagen derpå, men den følelsen er virkelig ingenting i forhold til det å være utmattet og sliten inn til margen. Overfladisk trøtthet kan man riste av seg og drikke kaffe for.

Utmattelse gjør så hodet stopper opp og alt blir jævlig, kroppen værker og ingenting frister eller funker uansett hvor mye man vil. Etterhvert blir man ekstremt deprimert av å ha det sånn.

Så for min del, med tanke på at Quetiapine er av de mindre avhengighetsskapende medisinene (sammenlignet med andre sovemedisiner som finnes) så har jeg det veldig fint med dem og godtar enkelte bivirkninger. Men har ikke hatt så mange og tar jevnlig kontroller hos legen.

Så lenge man blir fulgt godt opp så ser jeg ikke problemet.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent fem ganger i uken og spist ca 16-1800 kalorier maks. Likevel har jeg gått ned 7 kilo siden august 2019. Har ca 20 kilo jeg må ned. Har også brukt denne medisinen i et år. Kan vektstagneringen være pga denne medisinen? Jeg spiser det meste av kalorier på kvelden for å takle den enorme sulten jeg får etter å tatt medisinen 😞

Anonymkode: dd379...935

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...