AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Det er my klaging, misnøye og frustrasjon her inne. Forståelig nok. Det er en krevende situasjon. Men om man klarer å vende nesen litt utover og ta innover seg at dette er en global pandemi hvor ingen land går fri; er det ikke nyttig å føle på litt takknemlighet for at vi faktisk bor i et land med sterk økonomi, helsevesen og infrastruktur hvor vi har de beste forutsetninger for å håndtere denne krisen på en ok måte? Jeg kjenner i hvert fall på dette akkurat nå. Nevn et land som håndterer det bedre? Bortsett fra kanskje Island, men de har en mindre befolkning enn Oslo, da. Det er lov å være frustrert, men det hjelper å sette ting i perspektiv. Anonymkode: e37d8...5d7 11
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er veldig takknemlig for at jeg bor i Norge, det er jeg alltid. Jeg tenker ofte over det. Jeg er så heldig som bor i et land med gratis helsetjenester, med gratis utdanning og med demokrati og ytringsfrihet. Anonymkode: da966...8eb 8
Silva Pluvialis Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 (endret) . Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Glad for at jeg bor i Norge? Jeg har aldri vært mer deprimert over at jeg bor i Norge enn akkurat nå. Skulle ønsk jeg bodde i et land som ikke ønsket å innføre et totalitært system pga et forkjølelsesvirus. Men det finnes vel knapt, da denne agendaen er global. Anonymkode: cd064...43d 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glad for at jeg bor i Norge? Jeg har aldri vært mer deprimert over at jeg bor i Norge enn akkurat nå. Skulle ønsk jeg bodde i et land som ikke ønsket å innføre et totalitært system pga et forkjølelsesvirus. Men det finnes vel knapt, da denne agendaen er global. Anonymkode: cd064...43d Hva har du lyst til å gjøre da, som du ikke får lov til? Anonymkode: da966...8eb 3
GammelKaktus Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er veldig fornøyd, hadde jeg ikke vært det så hadde jeg flyttet. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Glad for at jeg bor i Norge? Jeg har aldri vært mer deprimert over at jeg bor i Norge enn akkurat nå. Skulle ønsk jeg bodde i et land som ikke ønsket å innføre et totalitært system pga et forkjølelsesvirus. Men det finnes vel knapt, da denne agendaen er global. Anonymkode: cd064...43d ❤️ Håper du holder deg frisk. Ytringsfriheten din som tydeligvis er det viktigste for deg akkurat nå er heldigvis også beskyttet i Norge. Anonymkode: e37d8...5d7 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Jeg bor ikke i Norge, men det gode og gratis helsetjenester her jeg bor også, og det er jeg veldig stolt av å bidra til. Viruset tas også veldig på alvor her, med portforbud, så jeg føler meg trygg. Anonymkode: e3cac...16d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er veldig glad vi ikke gjorde som Sverige, de begynner først nå å våkne opp! Vi hadde 0 dødsfall i dag, det er jeg glad for! 😊 Anonymkode: b6fa3...f47
Medisinsk bruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er my klaging, misnøye og frustrasjon her inne. Forståelig nok. Det er en krevende situasjon. Men om man klarer å vende nesen litt utover og ta innover seg at dette er en global pandemi hvor ingen land går fri; er det ikke nyttig å føle på litt takknemlighet for at vi faktisk bor i et land med sterk økonomi, helsevesen og infrastruktur hvor vi har de beste forutsetninger for å håndtere denne krisen på en ok måte? Jeg kjenner i hvert fall på dette akkurat nå. Nevn et land som håndterer det bedre? Bortsett fra kanskje Island, men de har en mindre befolkning enn Oslo, da. Det er lov å være frustrert, men det hjelper å sette ting i perspektiv. Anonymkode: e37d8...5d7 Sverige, Nederland.
Jdz Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig takknemlig for at jeg bor i Norge, det er jeg alltid. Jeg tenker ofte over det. Jeg er så heldig som bor i et land med gratis helsetjenester, med gratis utdanning og med demokrati og ytringsfrihet. Anonymkode: da966...8eb Nå er jo Norge på ingen måte alene om å tilby dette. Men for all del, hvis gode velferdsordninger er det eneste som betyr noe er Norge et fantastisk land å bo i.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er veldig takknemlig for at jeg bor i Norge, det er jeg alltid. Jeg tenker ofte over det. Jeg er så heldig som bor i et land med gratis helsetjenester, med gratis utdanning og med demokrati og ytringsfrihet. Anonymkode: da966...8eb Ja da, samme gnålet om hvilket fantastisk land vi lever i. Hvis du tror det er ytringsfrihet her, kan du umulig ha vært en av dem som fikk innleggene sine slettet helt i begynnelsen av virusepidemien - fordi det ikke var "politisk korrekt" å snakke om den gangen. Nei da, man skulle holde kjeft og la livet gå som normalt, uten tanke på denne "milde forkjølelsen". Så takk den vidunderlige norske ytringsfriheten for at situasjonen er som den er; hadde man hørt på oss "hysterikere" som ville ta dette på alvor fra første stund av, hadde man hatt viruset under kontroll nå. Anonymkode: 4f883...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 Jeg er veeeldig glad jeg ikke bor i Sverige! Går ut på kaféer og restaranter, lever livet som normalt, og dødstallende stiger rasende fort. Anonymkode: f500e...4ea
tussi84 Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 Både og. Jeg er rasende fordi jeg ikke blir prioritert av helsevesenet om dagen slik jeg burde blitt da jeg har krav på elstra oppfølging pga risiko svangerskap. Meningen var at jeg skulle få time avtaler på sykehus engang per uke siden jeg har diabetes, samt ultralyd ofte gjennom hele graviditeten. Er nå i uke 11 og har fått en ultralyd og kun en time på sykehus. Resten har blitt fulgt opp delvis per tlf men ikke så hyppig som det jeg skulle ha blitt fulgt opp. Jeg har mistet 4 ganger før, og pga det i tillegg skulle jeg få ekstra ultralyder for å kunne kartlegge på veien hvor det går galt, om det skulle gå galt igjen. Ja høres vel egoistisk ut, men et barn som er ønsket er også et liv, og siden jeg har mistet så mange blir jeg enda mer redd for å miste igjen da oppfølging ikke er som det skal. Skulle ikke forundre meg om jeg kun får den ordinære ultralyden i uke 18. Jeg synes det er ikke er rettferdig at alt annet enn corona nedprioriteres om dagen. Alle har like mye rett til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 Her blir det nok flytting hvis planen om å holde skoler og alt stengt i 1,5 år eller mer gjennomføres. Anonymkode: c286f...bc8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #16 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her blir det nok flytting hvis planen om å holde skoler og alt stengt i 1,5 år eller mer gjennomføres. Anonymkode: c286f...bc8 Vis til den planen, er du grei. Anonymkode: 70d12...e0e 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Alt i alt - er du ikke glad for at du lever i Norge akkurat nå? Anonymkode: e37d8...5d7 Jeg bor i Kina. Jeg er så takknemmelig for at jeg ikke bor i Norge nå. Først så latet nordmenn som om det var helt ufarlig, og så fikk man panikk og gjennomførte tiltak som sendte arbeidsledigheten opp 10% og glemte å gjennomføre de mest effektive tiltakene som masker og massetesting av vanlige folk. Om Norge faktisk klarer å stoppe koronaviruset de neste månedene, noe jeg tviler på vil skje, så vil økonomien uansett gå til helvete. Anonymkode: 35d60...acd 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #18 Skrevet 27. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du lyst til å gjøre da, som du ikke får lov til? Anonymkode: da966...8eb Dra på HYTTEN Anonymkode: 1bd82...14d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: ❤️ Håper du holder deg frisk. Ytringsfriheten din som tydeligvis er det viktigste for deg akkurat nå er heldigvis også beskyttet i Norge. Anonymkode: e37d8...5d7 Ytringsfrihet handler om å kunne gi uttrykk for kontroversielle meninger. Å mene at statens tiltak, med sine voldsomme menneskelige og økonomiske tiltak, med de helt opplagte langtidskonsekvensene dette har for landets og den enkeltes økonomi i flere år fremover, er ikke kontroversielt. Det er et saklig innlegg i debatten som jeg håper alle som hyller tiltakene er klar over. Medaljen har en ganske mørk bakside. Jeg er glad for å bo i Norge, men det skremmer meg at alle forventer at det skal komme penger, penger , penger. Det fratar den enkeltes motivasjon til å være mer kreativ, og finne noe annet å gjøre. Det er tross alt mange som trenger arbeidskraft, f eks jordbruket. Anonymkode: 34fbb...620
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad vi ikke gjorde som Sverige, de begynner først nå å våkne opp! Vi hadde 0 dødsfall i dag, det er jeg glad for! 😊 Anonymkode: b6fa3...f47 Landene har kun valgt ulik strategi for hvor raskt folk blir smittet. Hva sluttsummen blir hos Norge, kan ingen vite. Det som er ganske sikkert, er at svenskene oppnår tidligere masseimmunitet, og dermed et tryggere samfunn ifh til smitte. Norge skyver problemet foran seg. Smitten ligger der, den forsvinner ikke fordi folk låser døren bak seg og sitter inne. Anonymkode: 34fbb...620
Anbefalte innlegg