Gå til innhold

Har du tenkt på at du kan få influensa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at du kan få influensa? Og at du kan dø av det? Særlig om du er i en risikogruppe, da kan du altså dø av influensa. For noen år siden døde en venninne av meg av lungebetennelse, hun var 40 år, men rusmisbruker, så hun var  vel kanskje i risikogruppa. Og flere jeg kjenner har vært veldig syke i både influensa og lungebetennelse lenge før akkurat denne grenen av coronaviruset dukket opp. Det finnes også andre coronavirus som hele tiden er en del av den gruppen virus som skaper respirasjonssykdommer, særlig på denne tiden av året.

Så hvordan forholder du deg til det, at både du og dine kjære hvert år kan dø av influensa og andre grener av coronavirus?

Anonymkode: ef65a...d0d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i risikogruppen og har vært år tatt influensavaksinen. Også anbefalt alle rundt meg om å ta den. Får jeg influensa, kan jeg absolutt dø og det er noe jeg tenker over. Dermed vaksinerer jeg meg, og er nøye med håndvask. Nå som det er korona, forholder jeg meg på samme måte. Håndvask! Men jeg holder meg akkuratt nå mest mulig inne, ettersom at dette koronaviruset vi har nå sprer seg mye raskere enn influensaviruset vi har hver vinter. Dessuten er det slik at dette koronaviruset kan du smitte andre med, uten at du har symptomer, mens med vanlig influensa får du raskere symptomer og dermed er mer sikker på at du er syk. 

Anonymkode: e9d36...3be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar influensavaksinen årlig, og så har jeg faktisk ikke vært syk med sesonginfleuensa før selv om jeg garantert har vært bærer. Covid19 er mer dødelig enn sesonginfluensa og covid19 kan ikke sammenlignes med de milde forkjølelsescoronavirusene. 

Anonymkode: 1ab3f...e8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fra den Tyske legen Dr Wolfgang Wodarg: https://www.armstrongeconomics.com/international-news/disease/dr-wolfgang-wodarg-confirms-this-is-an-insane-panic/
Hans nylige insta-post bekreftes av intensivsykepleier:
"Det som skjer nå er så feil, like feil som å ta en pasient med forkjølelse rett inn i intensivavdelingen og koble dem til respirator."

image.png.ee075fda9f6733063d18df3e51c2b345.png

At man er lege betyr ikke at man ikke er idiot :) Det er dessverre leger som aldri skulle vært det. 

Anonymkode: 1ab3f...e8c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt influensa 🤔  

Anonymkode: 18a9c...6d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å høre på rådene som blir sakt. Vasker hendene ofte, bruker antibac, engangs-hansker og holder meg hjemme slik at jeg ikke blir smittet --> smitter andre. Jeg er overhode ikke redd for å dø av viruset, skjer det så skjer det, kunne ikke brydd meg mindre. Men av hensyn til andre vil jeg ikke bli smittet, vil ikke være en smittekilde ovenfor familie, venner og samfunnet generelt. 

Anonymkode: 02217...2c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen på influensa og korona er at korona går rett i lungene og gir deg en helvetes lungebetennelse. Er uke bare folk i risikogrupper som dør av korona. 

Anonymkode: 7d2ba...762

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på influensa og korona er at korona går rett i lungene og gir deg en helvetes lungebetennelse. Er uke bare folk i risikogrupper som dør av korona. 

Anonymkode: 7d2ba...762

We have reliable figures from Italy and a work by epidemiologists, which has been published in the renowned science journal ‹Science›, which examined the spread in China. This makes it clear that around 85 percent of all infections have occurred without anyone noticing the infection. 90 percent of the deceased patients are verifiably over 70 years old, 50 percent over 80 years. https://www.dutchanarchy.com/12-experts-questioning-the-coronavirus-panic/

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på det ja, og tar influensavaksine hvert år.

Anonymkode: f5568...cd3

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av mine 50+ år har jeg aldri (bank i bordet) hatt influensa eller omgangssyke.  Ikke engang da svineinfluensaen inntok husholdningen ble jeg syk.  Forkjølet har jeg vært en håndfull ganger.  Så nei, influensa er jeg ikke redd for.

Covid-19 er jeg heller ikke redd for for egen del, men jeg er redd for å være en "supersmitter", en som bærer smitten uten å bli syk selv. 

4 av 5 i husstanden er i risikogruppen, inkludert meg selv. Selv om jeg aldri tidligere har blitt syk av virus er historien en annen for de andre 3.  Jeg vil ikke smitte dem, for basert på historikk kan det raskt bli alvorlig.

Anonymkode: e4334...69e

Skrevet

Nei, jeg er vaksinert.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt influensa 🤔  

Anonymkode: 18a9c...6d4

Har du blodtype 0?

Anonymkode: 71237...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vi alle skal dø en gang - det er den eneste garantien vi har. Så jeg tenker at blir jeg syk, så blir jeg syk, men jeg følger retningslinjene fra myndighetene for å unngå å eventuelt smitte andre. 

Har for øvrig ingen ønsker om å bli syk, siden jeg bor alene, og kjæresten er intensivsykepleier og kan derfor ikke pleie meg.

Anonymkode: bf343...41c

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er slik at ca 30 prosent årlig har influensa uten å merke det. Friske smittebærere.

Anonymkode: effb8...e94

AnonymBruker
Skrevet

Det skrives overraskende lite om vanlige influensadødsfall i Norge. Tenk at 1400 døde av influensa her i landet i sesongen 2017/2018!

https://www.fhi.no/nyheter/2018/rekordmange-influensasyke/

Det er ikke bare gamle folk som blir rammet av ordinær influensa. Fra samme artikkel som lenken over:

"I sesongen 2017–2018 ble anslagsvis 7600 pasienter innlagt i sykehus med påvist influensa. Cirka to tredjedeler av disse var 60 år eller eldre."

Det setter coronaviruset litt i perspektiv.

Anonymkode: d7735...fd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du blodtype 0?

Anonymkode: 71237...d7a

Hva har blodtype 0 med det å gjøre ? 

Anonymkode: cc4a5...ab7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva har blodtype 0 med det å gjøre ? 

Anonymkode: cc4a5...ab7

Jeg har også blodtype O og aldr har hatt influensa. Kanskje det har sammenheng? 

Anonymkode: ef0dc...233

AnonymBruker
Skrevet

Man kan dø av så mangt. Det burde man kanskje tenke på hver gang man setter seg i bilen, eller hver gang man tar seg en røyk. Ingen har noen garantier her i livet. Min mann fikk kreft, men vi gikk ikke rundt og tenkte at han kom til å dø av det (selv om sjansen var stor for det). Det går litt på å se positivt på ting, og ikke negativt. Livet kan ta slutt i morgen; dagen i Dag skal leves 😊

Anonymkode: 070e0...edc

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Har du tenkt på at du kan få influensa? Og at du kan dø av det? Særlig om du er i en risikogruppe, da kan du altså dø av influensa. For noen år siden døde en venninne av meg av lungebetennelse, hun var 40 år, men rusmisbruker, så hun var  vel kanskje i risikogruppa. Og flere jeg kjenner har vært veldig syke i både influensa og lungebetennelse lenge før akkurat denne grenen av coronaviruset dukket opp. Det finnes også andre coronavirus som hele tiden er en del av den gruppen virus som skaper respirasjonssykdommer, særlig på denne tiden av året.

Så hvordan forholder du deg til det, at både du og dine kjære hvert år kan dø av influensa og andre grener av coronavirus?

Er du et troll eller har du aldri hørt om influensavaksine? 

Herregud altså. Hvor kommer dere fra alle sammen? Er det ingen som tar exPHIl o dette landet lenger? 

Anonymkode: 208be...a1d

• Opprett ny...