Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeld
Skrevet

Er så sint og provosert og deppa og ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, det ringte en kreditor og holdt en lang lekse om hvor viktig HAN var og at han dreit i hvordan jeg levde og om ungene mine hadde mat og når jeg etter ti minutter var så sint at jeg skjelte ut ham, firmaet han jobbet i og alle han noensinne kom til å ha befatning med etter noter, ble han bare helt stille en stund og så sa han med den ekstremt selvgode, sleipe, sakte østlandsdialekten sin "Hva slags språk er det"? DET ER NORSK!!! DET ER NORSK FOR SVARTE HELVETE, ER DU HELT DUM I HODET???? Så brølte jeg at jeg kan for f... betale det teite kravet nå med en gang men da får jeg ikke betalt husleie men det gir vel du f... i din sleipe snile... hvorpå jeg la på. Og han ringte opp igjen og sa, fortsatt med sin sleipe dialekt, og sakte, at du trenger kanskje kontonummeret? Hvilket jeg gjorde...

Og ÅÅÅÅ, når jeg kommer meg ut av denne dype sumpen av økonomiske problemer skal jeg... ja da skal jeg.... åååå jeg vet ikke HVA jeg skal men jeg skal ihvertfall ikke skylde noen penger!!!

Utblåsning over....

Videoannonse
Annonse
Gjest bankboksen
Skrevet

Stakkar stakkar mann!!

Jeg får også en del slike.. Som tror det er mitt problem at de har surret til økonomien sin.. Makan!

Brøler og skriker til folk som ikke har det spøtt av påvirkning på saken.. (og om de hadde det, hadde det vel kanskje vært ennå verre å skrike, kanskje?)

Gjest 52,2121
Skrevet

Gud a meg da. Er vel ikke så rart at mannen vil ha pengene sine tilbake vel? Det er ikke hans skyld at du har rotet til øknonomien din. Du burde egentlig ha lagt deg langflat for ham. Hva gjør du om banken plutselig overtar husværet ditt for at kreditorene skal få betalt?

De fleste steder er veldig behjelpelige med å lage til en nedbetalingsordning, men det spørs om du kommer noen vei der nå.

Gjest Gjeld
Skrevet

Jeg driver ikke akkurat og skryter av mine diplomatiske evner, gjør jeg vel? Det var i grunnen skrevet med selvironi.

Gjest Hates inkasso-guys
Skrevet

Jeg har forferdelige private erfaringer med menn som jobber i inkasso-bransjen. De er rett og slett lynende og drepende kjedelige mennesker...ZZzzzz

En kan ikke forvente at slike enkle sports-bøller forstår den privat elivssituasjonen til folk: det får psykologene ta seg av.

En uhøytidlig og uformell undersøkelse viser imidlertid at det er spesielt mange homofile menn som jobber i inkasso-bransjen sammenliknet med andre yrker der en ikke behøver høyere utdanning. Som en kuriositet.

Gjest hovedinnleggerinnen
Skrevet
Gud a meg da. Er vel ikke så rart at mannen vil ha pengene sine tilbake vel? Det er ikke hans skyld at du har rotet til øknonomien din. Du burde egentlig ha lagt deg langflat for ham. Hva gjør du om banken plutselig overtar husværet ditt for at kreditorene skal få betalt?

De fleste steder er veldig behjelpelige med å lage til en nedbetalingsordning, men det spørs om du kommer noen vei der nå.

Hvilket hus? Jeg eier absolutt ingen verdens ting, det var det jeg prøvde å forklare ham da han sa han skulle få tvangsutlegg i noe, hvorpå jeg sa at jamen det ER jo ingenting å ta utlegg i, det er derfor jeg har prøvd å få til andre ordninger slik at alle skal få pengene sine- siden det ikke er viljen men evnen det står på- hvorpå han fortalte meg hvor lite han brydde seg om mine private forhold.

Jo, absolutt alle har faktisk gått med på ordninger bortsett fra disse.

Og det er ikke pengene hans, denne mannen jobber for inkassoselskapet til det schwære selskapet jeg skylder penger og han jobber for timelønn.

Har vært borti mange vanskelige kreditorer, og ikke så rent få utviser den samme respekten til mennesker med økonomiske problemer som de ville vist en dømt pedofil. Men han her tok virkelig kaka, var så fra meg da jeg skrev innlegget over at jeg trodde jeg skulle kaste maskina ut gjennom vinduet. Sint og fortvilet og provosert og lei meg, både på ham, på holdningene, på lovene og på meg selv! Fytti katta. Men nå er det betalt da. Huseieren kan forhåpentligvis vente på husleia.

Jeg synes ikke synd på meg selv. Men jeg finner meg ikke i all slags behandling. Jeg er blakk, ikke drapsdømt eller pedofil!

Gjest Oppgitt
Skrevet

Hallo!

Hvis du BANNER OG STEIKER og skriker HELVETE og kaller den stakkars mannen en dust/idiot e.l. så kan da han som menneske få lov å reagere??

Klart de har en 'god inkassoskikk' å forholde seg til, men når 'kunden' (deg i dette tilfellet) oppfører seg sånn, så forstår jeg MEGET godt at han reagerte!

Selvfølgelig er det ikke hans penger osv osv, og ja han jobber for timelønnen sin. Men det gir deg vel ikke rett til å skjelle han ut etter noter?

Du er deg selv å takke for å ha rotet til økonomien. Og for å si det sånn: om du hadde lånt noen penger, ville du ikke hatt dem tilbake? Hadde du ikke ringt og purra?

:-?

Skrevet
Hallo!

Hvis du BANNER OG STEIKER og skriker HELVETE og kaller den stakkars mannen en dust/idiot e.l. så kan da han som menneske få lov å reagere??

Klart de har en 'god inkassoskikk' å forholde seg til, men når 'kunden' (deg i dette tilfellet) oppfører seg sånn, så forstår jeg MEGET godt at han reagerte!

Selvfølgelig er det ikke hans penger osv osv, og ja han jobber for timelønnen sin. Men det gir deg vel ikke rett til å skjelle han ut etter noter?

Du er deg selv å takke for å ha rotet til økonomien. Og for å si det sånn: om du hadde lånt noen penger, ville du ikke hatt dem tilbake? Hadde du ikke ringt og purra?

Selvsagt, har ikke sagt noe annet heller jeg. Har da slett ikke sagt det var greit å skjelle ham ut heller. Hvem jeg har å takke for at økonomien er som den er vet du sabla lite om forøvrig.

Men nå var dette et utblåsningsinnlegg, skrevet med en viss porsjon selvironi.

Nå har jeg blåst ut og han er sikkert helt oppgitt over hvilken jobb han har.

God natt!

Gjest nugatti
Skrevet

Du må visst ha en sabla dårlig dag du. Først skjeller du ut et stakkars menneske som prøver å gjøre jobben sin så kommer du hit med et innlegg hvor du fremstår som rimelig rabiat, og når du så får svar så er du jammen rimelig sinna på de som svarer og.

Vet ikke helt hva slags sympati du forventer å møte egentlig. Det er ikke vår eller kreditorens skyld at du har rotet til økonomien din, og du har iallefall ingen rett til å skjelle ut noen. Ser ut til at du møtte veggen, men å la det gå ut over andre er å gå svært langt, iallefall når det skjer overfor folk som godt kan finne på å banke på døra di for å hente eiendelene dine som pant.

Skrevet
Du må visst ha en sabla dårlig dag du. Først skjeller du ut et stakkars menneske som prøver å gjøre jobben sin så kommer du hit med et innlegg hvor du fremstår som rimelig rabiat, og når du så får svar så er du jammen rimelig sinna på de som svarer og.

Vet ikke helt hva slags sympati du forventer å møte egentlig. Det er ikke vår eller kreditorens skyld at du har rotet til økonomien din, og du har iallefall ingen rett til å skjelle ut noen. Ser ut til at du møtte veggen, men å la det gå ut over andre er å gå svært langt, iallefall når det skjer overfor folk som godt kan finne på å banke på døra di for å hente eiendelene dine som pant.

Er ikke sinna på noen jeg, mest sinna på meg selv- hvis det virker som det er annerledes kan jeg herved oppklare den misforståelsen.

Men ja, gårsdagen var rimelig elendig ja!

Og innlegget.. var ikke ment som et stakkars-meg-innlegg, det var en å-er-det-mulig-å-bli-så-sint-og-hva-var-det-som-gikk-av-meg-nettopp-utblåsning....

Skrevet

Til hovedinnleggerinnen

Jeg leste innlegget ditt i går og hadde ikke noe problem med å forstå at du ikke akkurat var imponert over egen oppførsel og at du trengte en utblåsning. Bare så du vet det så var du ikke så utydelig :)

Skrevet
Til hovedinnleggerinnen

Jeg leste innlegget ditt i går og hadde ikke noe problem med å forstå at du ikke akkurat var imponert over egen oppførsel og at du trengte en utblåsning. Bare så du vet det så var du ikke så utydelig :)

:)

Gjest bankboksen
Skrevet

Dersom du har et behov for å la humøret ditt gå ut over noe anbefaler deg å skaffe deg et eller annet å slå på el.

Det å la det gå ut over folk som ikke har påvirkning er dumt for de er uskyldige

Og det å la det gå ut over folk som har påvirkning er også dumt, for det kan i verste fall ha negativ innvirkning på din sak (og i beste fall ingen.. positiv påvirkning har det garantert ikke)

Skrevet
Dersom du har et behov for å la humøret ditt gå ut over noe anbefaler deg å skaffe deg et eller annet å slå på el.

Det å la det gå ut over folk som ikke har påvirkning er dumt for de er uskyldige

Og det å la det gå ut over folk som har påvirkning er også dumt, for det kan i verste fall ha negativ innvirkning på din sak (og i beste fall ingen..

positiv påvirkning har det garantert ikke)

Kanskje det var derfor hun la inn ett innlegg her da?

Gjest bankboks
Skrevet
Kanskje det var derfor hun la inn ett innlegg her da?

Hva mener du med "derfor"?? :o

Jeg anbefaler henne altså en sport i stedet for å gjøre det hun jo her fortalte at hun hadde gjort.. (nemlig å plage den stakars mannen)

Skrevet
Hallo!

Det var nå ikke hun som begynte her da.....:

Er så sint og provosert og deppa og ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ' date=' det ringte en kreditor og holdt en lang lekse om hvor viktig HAN var og at han dreit i hvordan jeg levde og om ungene mine hadde mat og når jeg etter ti minutter var så sint at jeg skjelte ut ham, firmaet han jobbet i og alle han noensinne kom til å ha befatning med etter noter, ble han bare helt stille en stund og så sa han med den ekstremt selvgode, sleipe, sakte østlandsdialekten sin "Hva slags språk er det"? DET ER NORSK!!! DET ER NORSK FOR SVARTE HELVETE, ER DU HELT DUM I HODET???? .[/quote']

Er ikke rart at hun blir sint når kreditoren sitter på sin høye hest og sier at han driter i hva hun har å si og det spiller ingen rolle om hun og barna har mat.

Det er så provoserende at selv jeg hadde blitt skikkelig forbannet på fyren.

Er det noen som trenger å lære folkeskikk her, så er det kreditoren, for han ved tydeligvis ikke hvordan man skal behandle kunder. De er mennesker de og, selv om de skylder dem penger.

Og hovedinnlegger vet helt sikkert meget godt at det er hun selv som er ansvarlig for det som har skjedd, men man trenger ikke å strø mer salt i såret.

Man skal faktisk ha så og så mye igjen å leve for selv om man skylder kreditorer penger.

Og det gjelder også å ha penger til husleie og mat, sånn at man har et tak over hodet og mat på bordet.

Jeg hadde ringt og klagd på denne mannen. Han trenger 1 kurs eller 2 i kundebehandling :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...