Gå til innhold

Massevaksineringer som har gjitt falsk trygghet ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Hver høst blir det foretatt stormønstring og massevaksinering  av personer 60+ og folk i risikogrupper mot  det som noen antyder kan vera årets influenseutbrudd.    Høsten 2017 vet eg om mange som lot seg vaksinere , men blei like fult syke av influensa.      Høsten 2018 stilte eg meg sjølv i køen på helsehuset, men 2 dager inn i det nye året  i 2019  låg eg meg høy feber, og bronkittbetennelse  og hjemme fra jobb en drøy uke.

Oktober 2019  tok eg på nytt  imot tilbud om årets vaksine, men til liten nytte overfor koronautbruddet.   

Det er no ofte slik at mange som troleg tar årets vaksiner blandt eldre, og  folk i risikogrupper lener seg til en  beryggelse til   desse vaksinene , men ofte gjir deg falsk tryggehet ettersom de i mange tilfelle ikkje vet på forhånd hvilke nye viruser som er underveis, og det ofte er snakk om eit slags lotteri.      

Er dessuten usikker på om en menneskekropp er eksponenert for eit utall vaksiner. 

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er  merkelig hvordan dette faktisk gir en falsk trygghet. Folk tror at så lenge det "finnes en vaksine" så er man trygg uansett hvor lite effektiv den er.

Anonymkode: 8cdf3...4c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gitt,ikke gitt. 

Anonymkode: cc769...be0

AnonymBruker
Skrevet

Folk stoler blindt på helsemyndighetene og alle med tittelen doktor. Forståelig at mange gjør det når de er kunnskapsløs.

Anonymkode: 7ae53...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det sies vel at vaksinen er 60% effektiv om de velger feil av de to de velger mellom.

Hvis man har vært hjemme en drøy uke fra jobb har man ikke influensa, da er man forkjølet. 

Anonymkode: a89a0...883

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Influensavaksinen er 60% effektiv, det vil si at 40% av de som tar den allikevel kan få influensa. Det er da ingen hemmelighet? Men med vaksine får man gjerne et mildere forløp, da, så det er uansett verdt det.

Om bare flere hadde tatt influensavaksine så hadde det vært bedre flokkimmunitet også.

At en influensavaksine ikke virker på et helt nytt lungevirus er vel ikke akkurat så overraskende.

Anonymkode: 6dd36...5ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som døde i Norge etter vaksinen mot svineinfluensa.

Når spesialister i immunologi uttrykker sin skepsis til de økonomiske motivene bak vaksiner (som influensavaksinen), så gir det grunn til ettertanke om ikke annet, uten at man trenger å være konspirasjonsteoretiker eller «anti vaxxer»: 

https://tidsskriftet.no/2019/05/debatt/jubileum-til-ettertanke

Les dere opp, det er essensielt med kunnskap før vi skal ta valg omkring egen helse fremover. 

Anonymkode: 2dcee...3e7

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Influensavaksinen er 60% effektiv, det vil si at 40% av de som tar den allikevel kan få influensa. Det er da ingen hemmelighet? Men med vaksine får man gjerne et mildere forløp, da, så det er uansett verdt det.

Om bare flere hadde tatt influensavaksine så hadde det vært bedre flokkimmunitet også.

At en influensavaksine ikke virker på et helt nytt lungevirus er vel ikke akkurat så overraskende.

Anonymkode: 6dd36...5ef

Når man har fylt 60+ får ein tilbud om influensevaksine, også folk i risikogrupper får tilbud.    Når  ein har fylt 80 år så har ein kanskje fått 20  vaksiner, i sin kropp om ein da  lever så lenge, og usikker på hvordan alle desse vaksinene som kanskje aldri hadde noen effekt påvirker imuniteten.  ?

Nå er det troleg WHO som gjir råd hvilke vaksine som skal nyttes under   massevaksineringen, og  mange  eldre folk lener seg til at de kan  føle seg trygge sidan de har tatt årets  influensevaksinen, men kanskje har den ingen effekt.    I  verste fall kan mange av  desse vaksinene vise seg å  svekke imunforsvaret som  v/ inntak av div. medisiner. 

Endret av Anonym Bruker
  • Opprett ny...