Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En undersøkelse fra Norstat viste at noen og 30% kvinner trodde på åndelige ting, og over 50% menn trodde på aliens. 

Så de tror på overnaturlige ting men må absolutt velge den litt "tøffere"varianten 😂

Anonymkode: d300e...b56

Aliens? Altså liv på andre planeter? Hva er overnaturlig med det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Isambard skrev:

Aliens? Altså liv på andre planeter? Hva er overnaturlig med det?

Noen mener det er overnaturlig også😉

Anonymkode: c3d77...bef

AnonymBruker
Skrevet

Min mann var så motstander men etter to opplevelser som han ikke fant forklaring på måtte han bare innrømme at det var mer mellom himmel og jord enn han trodde på ;) Men tror kanskje menn som jo er "problemløsere" vil bruke all kraft på å finne en logisk forklaring. Men selv ikke elektrikkeren klarte å forklare hvorfor lysene skudde seg av og på flere ganger når vi satt i bilen på parkeringsplassen utenfor og det ikke var noen inne ;) Eller hvorfor vi hørte alt vi gjorde i 1 etg når vi var i 2 etg.... Han var nede gang på gang men så fort han var oppe igjen startet det. Jeg har faktisk flere kamerater og bekjente som går endel opp i det. En jeg gikk på skole med var til og med med i et av de programmene på tv. 

Anonymkode: 14b0f...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Set stemmer i hvert fall ikke. Svarer på overskriften.

Jeg har møtt mange skrullete alternative menn. De er like mottakelige for denne svadaen som kvinner

Anonymkode: a72c6...021

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mener det er overnaturlig også😉

Man kan argumentere for at det er usannsynlig med liv på andre planeter, men overnaturlig?

Jeg tenker nesten motsatt. Hvis man skal tro liv kun finnes på jorden må man nesten tro at vi er skapt av en overnaturlig gud. Hvis liv derimot oppstår naturlig her kan det like gjerne skje på andre planeter også. Jeg vil påstå at å tro på "aliens" nærmest er det motsatte av å tro på overnaturlige ting.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tørr ikke menn å innrømme at de opplever overnaturlige fenomen!? Feks telepati, spøkelser osv? 😉 kvinner innrømmer det fort, men menn tørr ikke. Ikke snakk om alle menn, men noen.

Mulig de bare er voksne folk? Hvem har sagt at folk ikke "tør"? Jeg har som kvinne heller aldri ooplevd noe "overnaturlig" heller. Det har aldri oppstått noen hendelser eller grunner til at jeg skal innbille meg at jeg kan lese tanker eller at fantasifigurer bor i huset mitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Conal skrev:

Skillet mellom naturlige og overnaturlige fenomener er en fiksjon ditt eget sinn har konstruert. Alt er overnaturlig 😉

Hva er fiksjon? 

• Liker 1
Skrevet

Har forståelse for at folk ikke tror på slikt med mindre de eller noen i nærmeste familie har opplevd det selv. Jeg tror derimot på dette da jeg har både mor, tante, onkel og søskenbarn som har opplevd helt uforklarlige episoder. For meg er det ingen som helst tvil om at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi tror.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tørr ikke menn å innrømme at de opplever overnaturlige fenomen!? Feks telepati, spøkelser osv? 😉 kvinner innrømmer det fort, men menn tørr ikke. Ikke snakk om alle menn, men noen.

For min del, og de fleste andre, handler det om mangel på vitenskapelige bevis. Det har vært ute store belønninger gjennom hundrer av år for de som kan bevise sine evner. INGEN har klart det enda. Om enn bare for å donere pengene til et godt formål. 

Disse anekdotene som folk kaster ut som «bevis» er som regel en kombinasjon av god fantasi og manglende forståelse for realiteter.

Min mor er en av disse tullingene og har handlet inn til diverse kriser som er spådd av «sanndrømte»/synske. Det har da aldri skjedd noe enda. Når jeg da påpeker det får jeg talen om hva når det stemmer osv.. har gitt opp. Vil man bli lurt, så blir man lurt.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fiksjon? 

Du er en fiksjon 😉

"Annet" og "andre" er en fiksjon. Subjektiv opplevelse er en fiksjon. Faktisk, alt du ser er absolutt sannhet. Det er ingenting annet enn absolutt sannhet. Men egoet har ganske enkelt forvekslet det med en menneskelig opplevelse. Du må spille dette spillet ellers kan du ikke være et menneske. Måten Gud blir menneske på er ved å forestille seg at den har en subjektiv opplevelse og at andre også har det. Det er en fiksjon.

Gud er som et tomt lerret som alle former er malt på. Din sanne natur er hele lerretet. Men akkurat nå kjenner du deg selv til å bare være en figur tegnet på lerretet.

Jeg snakker så klart fra Guds perspektiv siden jeg er Gud og det er det som er sant. Hvorfor skulle jeg snakke fra en oppfunnet menneskelig perspektiv? Et "menneske" er et rent konsept skapt av ego-sinnet. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Conal skrev:

Du er en fiksjon 😉

"Annet" og "andre" er en fiksjon. Subjektiv opplevelse er en fiksjon. Faktisk, alt du ser er absolutt sannhet. Det er ingenting annet enn absolutt sannhet. Men egoet har ganske enkelt forvekslet det med en menneskelig opplevelse. Du må spille dette spillet ellers kan du ikke være et menneske. Måten Gud blir menneske på er ved å forestille seg at den har en subjektiv opplevelse og at andre også har det. Det er en fiksjon.

Gud er som et tomt lerret som alle former er malt på. Din sanne natur er hele lerretet. Men akkurat nå kjenner du deg selv til å bare være en figur tegnet på lerretet.

Jeg snakker så klart fra Guds perspektiv siden jeg er Gud og det er det som er sant. Hvorfor skulle jeg snakke fra en oppfunnet menneskelig perspektiv? Et "menneske" er et rent konsept skapt av ego-sinnet. 

Hva er subjektiv?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...