AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Skal kjøpe vogn Litt senere i år og er usikker på om jeg skal velge med 3 eller 4 hjul. Hva syns du er best å trille? Anonymkode: 327a8...78f
hvahvis Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 hvor skal du trille? tar du mye buss? 3 hjul har dårlig balanse og kan tippe lett på buss. De kan ta mindre plass i bil. bagen er mindre, og sittedelen er som oftest fra deg. det betyr at du vil savne å kunne prate og ha øyekontakt med barnet. Mange er ikke klar over at bagen er såpass liten at det kan hende at du må over i sittedelen tidligere enn 6 måneder, og da har du ikke mulighet til å se barnet når du triller. ikke så koselig i grunn. 4 hjul får du større bagdel, i snø triller du 2 spor og ikke 3. sittedelen kan du snu etter humøret til ungen Jeg er veldig fornøyd med 4, både i by og på landet. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 9 minutter siden, hvahvis skrev: hvor skal du trille? tar du mye buss? 3 hjul har dårlig balanse og kan tippe lett på buss. De kan ta mindre plass i bil. bagen er mindre, og sittedelen er som oftest fra deg. det betyr at du vil savne å kunne prate og ha øyekontakt med barnet. Mange er ikke klar over at bagen er såpass liten at det kan hende at du må over i sittedelen tidligere enn 6 måneder, og da har du ikke mulighet til å se barnet når du triller. ikke så koselig i grunn. 4 hjul får du større bagdel, i snø triller du 2 spor og ikke 3. sittedelen kan du snu etter humøret til ungen Jeg er veldig fornøyd med 4, både i by og på landet. Jeg bor sentralt så tar ikke så mye buss. Bor i by så blir mest trilling på Asfalt. Men ja, kanskje 4 hjul er best... Anonymkode: 327a8...78f
hvahvis Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 men 4 store hjul triller du over alle kanter, trikkespor, egentlig litt mini traktor. velger du lufthjul får du og bedre grep(bedre mønster i dekkene) mer behagelig risting i vogn. og når du parkerer vogna med ungen i, er den mer stø, ungene har en tendens til å henge ut på sia når de blir litt større. og når du trenger en lettere vogn, kan du kjøpe en billig reisetrille. 4 hjul kan du stole på. etter 3 unger. og solgt barnevogner i 5 år. 4 er kanskje litt traust, men du kan stole på den 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 4 hjul. vogner med 3 hjul velter mye lettere,de er mer ustabil. Anonymkode: 194f5...ccf
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 Kommer helt an på vogna. Vi hadde tre hjul til den første. Det var store luft hjul og vi var mye i både byen og på landet med grusvei, mye snø osv. Veldig fornøyd. Men vogna tok mer plass. så med nr to så hadde vi bruk for mer plass i bilen og kjøpte en nyere vogn med fire hjul. Svingbare. Vognen tar mye mindre plass sammenleggbar. Den er like stødig selvfølgelig, men da forhjulene er mindre, er det de vi har hatt problemer med i mye snø feks. ellers likte jeg den også veldig godt. Anonymkode: 11801...43f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Jeg hater å manøvrere 3-hjulsvogna hos svigers. Trilling er bra, men å komme opp/ned av feks buss er et mareritt. Du må rulle på bare bakhjulene, men av og til er det kjekt å kunne trille på forhjul også. Ned av buss feks, særlig med tom vogn Anonymkode: 8f45b...924
Ulrikke Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 Jobbet i barnehage før jeg fikk barn selv og gikk for 4 hjul. Angret ikke et sekund, og senere også har jeg stort sett erfart at de med 4 hjul er mye mer stabile og lette å trille. Store lufthjul så det ikke blir håpløst med verken brostein, nysnø eller ujevnt terreng. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Har 3 hjul. Aldri hatt problem med velting,kommer lett av/på buss,ned trapper,brukte bag til de var 7 mnd. Bare gode erfaringer. Anonymkode: f80e3...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 Har ei vogn av hver. Liker ikke den med 3 hjul. Går greit å bruke inne, butikk og på rett asfalt. På ujevnt underlag er den skikkelig ustø. 4 hjul med sving på de fremste er best😀 Anonymkode: 240cf...526 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 Jeg er veldig glad i å ha en med tre hjul i tillegg, men den med fire hjul er absolutt best i starten, til å sove i osv. Anonymkode: b53ec...0f3
Gjest MOD Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Vi har hatt mountain buggy til våre to barn, brukt vognen stort sett i områder rundt grunerløkka + til joggeturer opp mot marka. Har aldri veltet vogna, eller følt den har vært ustabil. Veldig fornøyde! Tror det er fordeler og ulemper med begge typer ☺️👍🏻
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 At 3-hjulinger velter lettere er en dårlig myte. Det er uansett ikke anbefalt å ha vogn på buss i stedet for sete, og vognene skal festes til bussen med belter beregnet for det om man uansett "må". 3-hjulinger går like lett over fortauskanter og slikt som 4 hjul. Det er derimot ikke slik at alle vogner er like gode til absolutt alt, så du bør definere valget på andre faktorer enn bare antall hjul! Og meld deg inn i Facebook-gruppa Barnevogner. Anonymkode: a0fe5...adf 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 2 hours ago, MOD said: Vi har hatt mountain buggy til våre to barn, brukt vognen stort sett i områder rundt grunerløkka + til joggeturer opp mot marka. Har aldri veltet vogna, eller følt den har vært ustabil. Veldig fornøyde! Tror det er fordeler og ulemper med begge typer ☺️👍🏻 Enig - skal MYE til for å velte 3-hjulinger. Vi har mountsin buggy også og det er en bra vogn, men vi var enda mer fornøyd med city elite baby jogger - barnet kunne legges ned så og si flatt, savner lommen i ryggen, den lange «hetten» (veldig kort på buggyen og måtte kjøpe tinkafu solskjerm), og enda lettere å slå sammen. 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hater å manøvrere 3-hjulsvogna hos svigers. Trilling er bra, men å komme opp/ned av feks buss er et mareritt. Du må rulle på bare bakhjulene, men av og til er det kjekt å kunne trille på forhjul også. Ned av buss feks, særlig med tom vogn Anonymkode: 8f45b...924 Du må huske å låse forhjulet, da går det jo problemfritt. Anonymkode: 26606...cb7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 On 3/27/2020 at 12:33 AM, Snöhvit said: Mye tur: 4 hjul. Mye by : 3 hjul. City elite og mountain buggyen går som stridsvogner i terreng. Anonymkode: 26606...cb7 1
Eneri Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 Jeg hadde 4-hjulsvogn til mine barn. Stor og solid kurv under gjorde at jeg lett fikk plass til tre handleposer der. Syns det var praktisk 😊Likte også godt å kunne velge hvilken vei man satte sittedelen av vogna når ungen ble større. Koselig med blikkontakt og å prate med ungen/følge med hvis ungen spiste frukt eller kjeks. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #18 Skrevet 28. mars 2020 3 hjul velter absolutt enklere enn 4 hjul! Har selv veltet 3 ulike 3 hjuls vogner, inkludert baby jogger city elite, drit ekkelt når ungen sitter i... Ja gikk fint alle gangene, men aldri i livet om jeg noen gang kjøper 3 hjuls vogn selv, aldri veltet en vanlig vogn på noen av mine 3 barn eller andre jeg har testet Anonymkode: 6c013...b5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå