AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Del Skrevet 26. mars 2020 Jeg og mannen ønsker å flytte til enten Risør eller Arendal innen bare noen få år ( eller før) Problemet er at vi( eller mest meg, han er med på alt) klarer ikke bestemme oss for hvor! Jeg har forelsket meg veldig i Risør men Arendal er jo endel større.. Hva tenker dere? Noen her som er fra disse stedene? Litt om oss: Han er i 30 årene og jeg har bikket 40. Han har en sønn annenhver helg mens jeg har voksne barn som ikke bor hjemme. Han elsker friluftsliv og jeg er litt mer tilbakelent, vi er ikke spesielt sosiale av oss, selv om jeg egentlig er det i bunnen. Så at det er rolig på vinteren gjør oss ingenting. Tenker jo mye på dette med pris også. Vi lever også vegansk. Jeg vil måtte jobbe etterhvert ( åpen om hva jobben vil bli) men ikke han.( Ufør) Håper noen har litt tips? Anonymkode: d3901...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Del Skrevet 26. mars 2020 Risør. Arendal er ett narko hull. Anonymkode: f6b3a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Del Skrevet 26. mars 2020 Jeg er født og oppvokst i Arendal, men flyttet med én gang jeg var ferdig på videregående. Bare dialekten alene gjør vondt i ørene mine. Og byen er fortsatt harry, selv om arendalitter prøver å overbevise om at den ikke er det. Jeg bor i Kristiansand nå, og kan spotte en arendalitt på lang vei. Risør trives jeg veldig godt å reise til, tar noen dagsturer dit i året. Nydelig by, hyggelige mennesker, god stemning. Helt klart mindre enn Arendal, men jeg hadde valgt den byen uten å blunke. Anonymkode: 57088...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Del Skrevet 26. mars 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Risør. Arendal er ett narko hull. Anonymkode: f6b3a...632 Er det narko hull fremdeles eller var det det før..? Anonymkode: d3901...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Del Skrevet 26. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er født og oppvokst i Arendal, men flyttet med én gang jeg var ferdig på videregående. Bare dialekten alene gjør vondt i ørene mine. Og byen er fortsatt harry, selv om arendalitter prøver å overbevise om at den ikke er det. Jeg bor i Kristiansand nå, og kan spotte en arendalitt på lang vei. Risør trives jeg veldig godt å reise til, tar noen dagsturer dit i året. Nydelig by, hyggelige mennesker, god stemning. Helt klart mindre enn Arendal, men jeg hadde valgt den byen uten å blunke. Anonymkode: 57088...5bf Ts her, Takk for den tilbakemeldingen! Jeg har hørt før at Atendalitter kan være litt vanskelig å komme inn på.. Stemmer det eller gjelder det generelt mennesker på Sørlandet? Anonymkode: d3901...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Del Skrevet 27. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her, Takk for den tilbakemeldingen! Jeg har hørt før at Atendalitter kan være litt vanskelig å komme inn på.. Stemmer det eller gjelder det generelt mennesker på Sørlandet? Anonymkode: d3901...52b Ja, dette gjelder hele Sørlandet. Anonymkode: f6b3a...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #7 Del Skrevet 29. mars 2020 Er fra Risør. Syns byen er triveligere enn Arendal, selv om den er mindre. Har bodd tre år i Arendal- så har et visst sammenligningsgrunnlag. Syns bakdelen med byen er at det kan være «klikkete», og at det kan oppleves som at det er en kunstnerelite som gjerne vil dominere kulturlivet der- generelt kan d bli litt mye kunst og kultur og litt lite fokus på hva man faktisk leve av og sørge for at kommunen går greit. Men d r min personlige mening- noen flytter jo dit nettopp derfor. Fordelen er en helt fantastisk natur, med en vakker skjærgård som er tilgjengelig for alle, fordi kommunene eier mye, og ikke private. Flotte turområder nærme sentrum. Det er trygt og godt, og bra offentlige tjenester. Tilbudet i butikker kan nok være mindre enn i større byer, særlig mtp vegansk livsførsel, men det kan sikkert løses med netthandel og turer til større byer for storhandel. Arendal har og flott natur, bla nydelige friområder på Tromøya.Mange koselige steder rundt om i kommunen. Ellers er det mer utvalg og større tilbud, siden d r en større by. Men den har littstorbyproblemer, bla narkotika. Lykke til m valget! Anonymkode: 551f2...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Del Skrevet 31. mars 2020 Arendal. Risør er veeeeldig lite. Anonymkode: d5235...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 31. mars 2020 #9 Del Skrevet 31. mars 2020 Spoiler Hva med tvedestrand? Midt i mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Del Skrevet 31. mars 2020 På 26.3.2020 den 23.39, AnonymBruker skrev: Risør. Arendal er ett narko hull. Anonymkode: f6b3a...632 Jeg trodde Risør også var et « narkohull»? Anonymkode: 5a579...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Del Skrevet 31. mars 2020 På 27.3.2020 den 0.32, AnonymBruker skrev: Ts her, Takk for den tilbakemeldingen! Jeg har hørt før at Atendalitter kan være litt vanskelig å komme inn på.. Stemmer det eller gjelder det generelt mennesker på Sørlandet? Anonymkode: d3901...52b Anbefaler ikke Arendal. Folk er vanskelige å bli kjent med og ekstremt opptatt av å passe sine egne saker, masse baksnakking og drama, lavt utdanningsnivå, mange uføre og alenemødre og narkomane - scorer lavt på nesten alle undersøkelser. Anonymkode: 704e6...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Del Skrevet 31. mars 2020 Vis du skal ha utsikter til å få deg jobb, så sier jeg Arendal. Risør er lite... Vil ikke anbefale saltrød/eydehavn. Det er narkoreir og kriminalitet. (Bodd der) Nedenes og Hisøy er mye bedre. Samtidig som det er litt uttafor byen, men likevel sentralt. Du har kort vei til stoa. Fine turområder. Sørlendingene er vanskelige 😂 Anonymkode: e3782...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Del Skrevet 31. mars 2020 På 26.3.2020 den 23.14, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen ønsker å flytte til enten Risør eller Arendal innen bare noen få år ( eller før) Problemet er at vi( eller mest meg, han er med på alt) klarer ikke bestemme oss for hvor! Jeg har forelsket meg veldig i Risør men Arendal er jo endel større.. Hva tenker dere? Noen her som er fra disse stedene? Litt om oss: Han er i 30 årene og jeg har bikket 40. Han har en sønn annenhver helg mens jeg har voksne barn som ikke bor hjemme. Han elsker friluftsliv og jeg er litt mer tilbakelent, vi er ikke spesielt sosiale av oss, selv om jeg egentlig er det i bunnen. Så at det er rolig på vinteren gjør oss ingenting. Tenker jo mye på dette med pris også. Vi lever også vegansk. Jeg vil måtte jobbe etterhvert ( åpen om hva jobben vil bli) men ikke han.( Ufør) Håper noen har litt tips? Anonymkode: d3901...52b Risør. Anonymkode: a6cb9...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Del Skrevet 31. mars 2020 Det er vel veldig mange uføre på sørlandet. Anonymkode: 19956...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 31. mars 2020 #15 Del Skrevet 31. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arendal. Risør er veeeeldig lite. Anonymkode: d5235...74d Det er egentlig veldig greit for oss altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 31. mars 2020 #16 Del Skrevet 31. mars 2020 41 minutter siden, Gidavmeg skrev: Vis skjult innhold Hva med tvedestrand? Midt i mellom Tvedestrand virker fint det, men er det mye bedre enn Risør og Arendal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 31. mars 2020 #17 Del Skrevet 31. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel veldig mange uføre på sørlandet. Anonymkode: 19956...53e Det har ingenting å si for oss Vi er ikke så opptatte av hva alle andre gjør.. Bortsett fra kriminalitet da.. 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 31. mars 2020 #18 Del Skrevet 31. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Risør. Anonymkode: a6cb9...bc8 'key 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 31. mars 2020 #19 Del Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vis du skal ha utsikter til å få deg jobb, så sier jeg Arendal. Risør er lite... Vil ikke anbefale saltrød/eydehavn. Det er narkoreir og kriminalitet. (Bodd der) Nedenes og Hisøy er mye bedre. Samtidig som det er litt uttafor byen, men likevel sentralt. Du har kort vei til stoa. Fine turområder. Sørlendingene er vanskelige 😂 Anonymkode: e3782...bdc Takk for infoen Jeg får se hva jeg trenger av jobb, så vet man litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 31. mars 2020 #20 Del Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler ikke Arendal. Folk er vanskelige å bli kjent med og ekstremt opptatt av å passe sine egne saker, masse baksnakking og drama, lavt utdanningsnivå, mange uføre og alenemødre og narkomane - scorer lavt på nesten alle undersøkelser. Anonymkode: 704e6...c57 Hehe.. skjønner! Virker som det er mest for Risør altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå