Gå til innhold

Når blir babygym/leker interessant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en baby på snart 10 uker som ikke bryr seg nøkkeren om rangler eller babygym. Er vel fortsatt for liten til å skjønne noe av det. 
men når er det vanlig at det blir litt interessant ? 

Ikke misforstå her, for jeg elsker å kose med baby, men noen ganger hadde det vært deilig å la baby ligge i lekegrinda med babygym så jeg kan smøre meg ei brødskive uten hyl og skrik. Han er helt avhengig av å enten ligge oppå meg eller sitte i vippestol mens jeg vipper. Hvis jeg slutter å vippe han i mer enn 15 sekunder har han samme reaksjon som om man blir torturert 😂 

Hvor gammel var din baby når den begynte å "synse" litt for seg selv ? Her snakker jeg ikke om å putte baby i lekegrind i lange tider, men bare så jeg kunne tisset og lagd meg ei brødeskive uten at verden raser for han😂 

Han hater å sitte i bæresele så får ikke gjort stort hjemme😂

Anonymkode: 0cff6...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når min var ca 2 mnd så ca vippestol med leker litt interessant å se på, og når hun ble 3 mnd så ble babygym interessant. Hu begynte ikke å leke med babygymmen før nærmere 4 mnd. Mi var veldig interessert i TV, så hvis  jeg var nødt til å distrahere henne hadde jeg det litt på mens jeg gikk på do, spiste. 

Anonymkode: 0c900...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når min var ca 2 mnd så ca vippestol med leker litt interessant å se på, og når hun ble 3 mnd så ble babygym interessant. Hu begynte ikke å leke med babygymmen før nærmere 4 mnd. Mi var veldig interessert i TV, så hvis  jeg var nødt til å distrahere henne hadde jeg det litt på mens jeg gikk på do, spiste. 

Anonymkode: 0c900...0a0

Heldig der, han min bryr seg ikke om han ser rett i veggen eller på TV så lenge jeg vipper eller holder😂

Anonymkode: 0cff6...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ganske individuelt. Her kan lillesøster på 8 uker ligge lenge på babygymmen og studere lekene eller hendene sine. Hun kan godt ligge på et teppe på badegulvet mens jeg tar en dusj også, hvis jeg prater eller synger til henne samtidig, kan jeg dusje lenge. Men storesøster var ikke slik. Hun ble overveldet av babygymmen på samme alder, og ville ikke ligge der. Og hun lå ikke for seg selv andre steder heller. Hun nærmer seg to, og er fortsatt ikke typen som liker å pusle alene med noe. Hun ble mer interessert i leker etter hvert (rundt tre måneder husker jeg at hun var begeistret for ei lekeugle), men hun ville alltid at jeg skulle være rett i nærheten. 

Anonymkode: 72f53...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter 3 mnd kunne han ligge litt i babygymmen alene. Etter 4 mnd ble det mye mer interessant, når han fikk tak i lekene og kunne holde de selv 

Anonymkode: 51617...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2,5 mnd her. Da kunne hun ligge litt alene og kose seg med å se på lekene. Ved 3 mnd begynte hun å bli mer aktiv i babygymmen 

Anonymkode: 5b14c...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vår baby likte leker med tydelige øyne fra 5 mnd. 

Fra ca 8 mnd ble noen rangler interessante, men ikke de som laget skarp lyd eller var hadde å få i ansiktet.

Babygym  var populært fra ca 11 uker, men bare med en ting om gangen.

En slik ball med masse hull var gøy fra han lærte å gripe, men bare sammen med oss.

Det var viktig at vi introduserte alle leker skikkelig. Vi måtte vise hva man kunne gjøre med leken, og gi den til baby. 

Jeg tror også det var viktig at jeg tilbrakte mye tid på gulvet med baby. Stort sett når baby var våken dro vi ned på gulvet. Det ble gjort veldig lite husarbeid de første mnd, men shit au.

Anonymkode: 301c7...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Babygymmen ble interessant rundt 2,5 mnd. Andre leker en stund senere.

Anonymkode: d2ed5...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2,5 måneder kunne hun ligge og se i babygym eller på en uro. Ved 3 måneder oppdaget hun at lekene kunne bevege seg hvis hun sparket i dem, 3,5 måneder da hun så smått begynte å prøve å bruke hendene. 

Anonymkode: 29e3e...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...