AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Det er ikke til å tro. MDG sitter nå på "Debatten" på NRK og sier at de vil at alle selskaper som driver med olje og gass ikke skal få ta del i tiltakspakkene. De skal altså straffes nå. For et møkkaparti! Snakk om dårlig timing og fullstendig mangel på respekt for en bransje som er den viktigste vi har, og som faktisk er årsaken til at vi faktisk har den rikdommen vi har som åpner for slike store tiltakspakker. Det er til å spy av. Anonymkode: aa4b2...43b 15
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Ja, hva så? Er olje- og gass noe som er bra for planeten? Heia, mdg! Anonymkode: 92823...c36 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har stemt MDG ved hvert valg siden jeg fikk stemmerett og det er mange valg. Spy i vei. Anonymkode: ee8fd...f35 4
Amber Everglow Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Først og fremst, jeg er delvis enig med deg. I disse dager bør man ha en viss grad av respekt for olje- og gassnæringen, nettopp fordi den i stor grad har bidratt til at Norge som nasjon er mye bedre rustet til å takle denne situasjonen enn andre land. Men jeg synes det er overraskende at det kommer som en overraskelse på noen at Miljøpartiet De Grønne er imot olje- og gassnæringen. FrP er imot utlendinger. Samme greia. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 Ikke vits å lage slik innlegg på dette forumet. Her er det fult av venstrevridde folk.. Mdgere og SVere som svever i en boble. Anonymkode: ac56c...2ba 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 Kan vi ikke prøve og redde en ting av gangen kanskje...? Anonymkode: a6794...f69 1
Commander Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Kan ikke noe kjøpe en kasse med Duplo og levere til MDG slik at de får noe annet å drive med. 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 Og hva skal vi eksportere som bringer inn inntekter på nivå med oljen? Spent på hva MdG tenker om det.. Anonymkode: ddd0d...d5e 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke til å tro. MDG sitter nå på "Debatten" på NRK og sier at de vil at alle selskaper som driver med olje og gass ikke skal få ta del i tiltakspakkene. De skal altså straffes nå. For et møkkaparti! Snakk om dårlig timing og fullstendig mangel på respekt for en bransje som er den viktigste vi har, og som faktisk er årsaken til at vi faktisk har den rikdommen vi har som åpner for slike store tiltakspakker. Det er til å spy av. Anonymkode: aa4b2...43b De straffes ja - av markedet. Og planeten heller tåler ikke at de forsetter med hva de driver med. Da må man lure på hvilken planet blir då et fornuftig til å pumpe skattebetalernes penger inn i et industri som klart konsolideres og legges ned: https://www.macrotrends.net/1369/crude-oil-price-history-chart https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Majors-Are-Preparing-For-10-Oil.html Oil Majors Are Preparing For $10 Oil By Nick Cunningham - Mar 23, 2020 https://www.theguardian.com/environment/2019/jul/31/blackrock-lost-90bn-investing-in-fossil-fuel-companies-report-finds BlackRock lost $90bn investing in fossil fuel companies, report finds https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-BlackRock-Is-Going-Green.html BlackRock, the world’s largest money manager, just announced that it would exit investments with “high sustainability” risks. Initially, we interpreted that as meaning a plan for the eventual divestiture from coal mines and related fossil burning infrastructure. Larry Fink, the CEO of BlackRock said in his annual letter that the world of finance was on the cusp of a fundamental change. But Mr Fink’s epiphany could mean more to energy companies in general than to coal miners that only comprise a small percentage of the market capitalization of the energy industry Anonymkode: 9db53...2fd
Fjompen Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 Dette er jo bare en forsmak på hvor høy arbeidsledighet det vil bli om MDG skulle få makten. En helt utenkelig kostnad, til ingen nytte, siden Norges forurensning uansett er en promille av andre lands, og oljereduksjonen vil umiddelbart bli erstattet av andre land, med langt skitnere produksjonsmåter. 9
Tarmegenbolle Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 MDG har da aldri vært ansvarlige, så hvorfor bry seg om hva de mener? 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og hva skal vi eksportere som bringer inn inntekter på nivå med oljen? Spent på hva MdG tenker om det.. Anonymkode: ddd0d...d5e Det sikkert tenker at utrolig mange utdannet folk klarer ikke enkle regninger. Markedspris = $10 Kostnad = $30 Inntekt = ? Anonymkode: 9db53...2fd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 Jeg jobber på et oljefelt i Nordsjøen. Hver dag håver vi inn noen titalls millioner til felleskassen. Værsågod. Anonymkode: 8a3fe...6a1 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 Just now, Tarmegenbolle said: MDG har da aldri vært ansvarlige, så hvorfor bry seg om hva de mener? De tar ansvar for miljøet ditt. Og at deres skattepenger ikke kastes bort til rike eiere av døende industri... Anonymkode: 9db53...2fd
Tarmegenbolle Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De tar ansvar for miljøet ditt. Og at deres skattepenger ikke kastes bort til rike eiere av døende industri... Anonymkode: 9db53...2fd Nei, det gjør de ikke. 6
ajarRun Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 Håper de legger ned oppdrettsnæringen også. Drittnæringer. Jeg vil ha lofoten for meg selv, jeg har lyst til å slappe av i en jolle uten å se på bedritne mærer eller oljeplattformer. De er faen så stygge. Samme med vindmøller egentlig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #17 Skrevet 26. mars 2020 Men hva mener MDG at Norge skal brødføes av hvis ikke olje og gass? Elektrisitet og kjærlighet? Anonymkode: 22139...ac5 9
ajarRun Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på et oljefelt i Nordsjøen. Hver dag håver vi inn noen titalls millioner til felleskassen. Værsågod. Anonymkode: 8a3fe...6a1 Jeg tror nok vi kan klare oss uten subsidier til folk som spruter maling ut av rumpa eller subsidier til grådige bønder. Så lenge vi kan få havet fint og rent. 1
Commander Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skal vi eksportere som bringer inn inntekter på nivå med oljen? Spent på hva MdG tenker om det.. Anonymkode: ddd0d...d5e MDG ønsker ikke å erstatte olje. Fattige kan ikke konsumere, kjøre bil, fly til syden osv. Fattigdom er bra for klimaet. Derfor ønskelig. Dagens situasjon er drømmen. Folk blir hjemme, kjøpekraften går i dass = bra for det som betyr noe. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skal vi eksportere som bringer inn inntekter på nivå med oljen? Spent på hva MdG tenker om det.. Anonymkode: ddd0d...d5e De har ikke noe løsning på det, samtidig vil de drive med grenseløs innvandring i denne krisen og som koster oss milliarder akkurat nå i denne tiden... hvor mener de pengene skal komme fra? Folk som stemmer på mdg er naive godhetstyranner med svært lite kunnskap Anonymkode: c7ac4...80c 9
Anbefalte innlegg