Zienna Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har i alle år gått fast til frisøren hver 6.uke. Har skulderlangt, mørkeblondt hår som stripes. Langs hårfestet, mot ansiktet, farger frisøren min en mørkere fargere; lik min naturlige mørkeblonde farge egentlig. Mine grå hår er her, langs hårfestet. Hva kan jeg gjøre selv nå? Stripene og blandingen med mitt naturlige gjør at der ikke er noe skarpt skille på toppen. Men hårstrukturen er annerledes. Håret legger seg flatt - er ikke luftig, på toppen. Har noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Sitte på labben og vente på at verden slår seg på igjen... det du beskriver er ikke akurat noe du får snekra selv med butikkfarge Anonymkode: d6408...3df 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Dette er jo ikke akkurat det mest presserende problemet nå... Men ok. Zienna, jeg skjønner ikke helt hva du spør om, men er det primært å dekke grå hår? I så fall vil jeg anta at "butikkfarge" på de grå hårene nok vil endre strukturen. Iallfall gjør "butikkfarge" det på mine grå hår. Og så lager jeg blonde striper i neste omgang/vask ved å ta lys farge på en tannkost som jeg stryker lett der det trengs. Har ikke hatt behov for frisør på 15 år, men ja, det er muligens ikke så enkelt når man ikke er vant med det, og stoler på frisørenes skremselspropaganda angående hvor vanskelig det er å få til dette selv Jeg bruker Korres hårfarge. Anonymkode: f7e47...a79 1
navle Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 du kan jo forsøke denne https://www.vita.no/loreal-magic-retouch-2-dark-brown-75-ml?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=EAIaIQobChMI0OOXlI256AIVBqmaCh1_xQt6EAQYAiABEgIGFPD_BwE som en midlertidig løsning? Da får du iallefall dekket over grå hår 2
ajarRun Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 Jeg så en politiker som foreslo at vi kan ringe frisøren og betale for råd. Jeg hadde litt lyst til å ringe hun nikita dama og filme at jeg klipper meg selv mens hun guider meg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 Bruk hjemmetiden til å strikke en fin lue? Ikke frekt ment, lue er min løsning på egne hårproblemer om dagen Anonymkode: b2c02...b82 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har kort hår og skulle vært hos frisøren 14 dager før de stengte, men hadde ikke tid 😂😂 ser helt jævlig ut. Fant fram strikk og heldigvis kan jeg klippe meg selv om et par mnd når det blir lengre. Heldigvis et minimalt "problem" nå om dagen. Anonymkode: d3c71...20e 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 Jeg håper helt ærlig at folk kan bruke denne tiden til å tenke over om det virkelig er verdt å bruke så mye tid og penger på skjønnhetsbehandlinger av ulik art. Jeg håper også at man tenker litt over om det finnes andre og bedre formål i verden som man heller kunne investert disse pengene i. PS: Selv om jeg ikke farger håret eller går til frisøren, så skjønner jeg at andre velger å gjøre det, men jeg skjønner ikke at de gjør seg avhengig av å gå dit så ofte. Skjønnhet kommer først og fremst innenfra. Anonymkode: 3f406...1c0 3
Zienna Skrevet 26. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ikke akkurat det mest presserende problemet nå... Men ok. Zienna, jeg skjønner ikke helt hva du spør om, men er det primært å dekke grå hår? I så fall vil jeg anta at "butikkfarge" på de grå hårene nok vil endre strukturen. Iallfall gjør "butikkfarge" det på mine grå hår. Og så lager jeg blonde striper i neste omgang/vask ved å ta lys farge på en tannkost som jeg stryker lett der det trengs. Har ikke hatt behov for frisør på 15 år, men ja, det er muligens ikke så enkelt når man ikke er vant med det, og stoler på frisørenes skremselspropaganda angående hvor vanskelig det er å få til dette selv Jeg bruker Korres hårfarge. Anonymkode: f7e47...a79 Det er ingen katastrofe, sett i forhold hva som skjer i disse tider. Du har helt rett i det Takk likevel for råd. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Å gå til frisøren er den eneste "skjønnhetsbehandlingen" jeg går til og jeg går jevnlig kanskje hver 3. måned. Skulle egentlig til frisøren dagen etter at det ble lockdown og da hadde jeg gått litt for lenge så nå ser jeg ganske jævlig ut, men får ikke til å gjøre det slik jeg ønsker selv. Så får vente litt til. Nå er det få som ser meg uansett. Det man kan gjøre selv er vel å kjøpe butikkfarge, gå med lue eller bare drite i det og håpe at det åpner snart igjen. Anonymkode: 75306...894 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å gå til frisøren er den eneste "skjønnhetsbehandlingen" jeg går til og jeg går jevnlig kanskje hver 3. måned. Skulle egentlig til frisøren dagen etter at det ble lockdown og da hadde jeg gått litt for lenge så nå ser jeg ganske jævlig ut, men får ikke til å gjøre det slik jeg ønsker selv. Så får vente litt til. Nå er det få som ser meg uansett. Det man kan gjøre selv er vel å kjøpe butikkfarge, gå med lue eller bare drite i det og håpe at det åpner snart igjen. Anonymkode: 75306...894 Samme her, var egentlig på overtid uka de stengte ned, hadde bare ikke hatt tid før. Nå har jeg tid og ingen til å fikse det. Anonymkode: d6408...3df
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 Man kan jo slutte å stresse så mye over utseende, og lære seg det i denne tiden Anonymkode: 5c5d4...67c 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo slutte å stresse så mye over utseende, og lære seg det i denne tiden Anonymkode: 5c5d4...67c Jeg stresser ikke, men liker å ha fint hår. Så kommer nok til å fortsette å gå til frisøren. Anonymkode: 75306...894 2
MarieKa Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 Alle disse på tv (programledere, værdamer osv.), tror dere de nå fikser hår og sminke selv? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #15 Skrevet 29. mars 2020 På 27.3.2020 den 23.29, MarieKa skrev: Alle disse på tv (programledere, værdamer osv.), tror dere de nå fikser hår og sminke selv? NRK har egne frisører i hvert fall. Lurer på om de får jobbe... Anonymkode: a1508...3cf
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #16 Skrevet 29. mars 2020 På 26.3.2020 den 22.13, Zienna skrev: Jeg har i alle år gått fast til frisøren hver 6.uke. Har skulderlangt, mørkeblondt hår som stripes. Langs hårfestet, mot ansiktet, farger frisøren min en mørkere fargere; lik min naturlige mørkeblonde farge egentlig. Mine grå hår er her, langs hårfestet. Hva kan jeg gjøre selv nå? Stripene og blandingen med mitt naturlige gjør at der ikke er noe skarpt skille på toppen. Men hårstrukturen er annerledes. Håret legger seg flatt - er ikke luftig, på toppen. Har noen gode råd? Skjønner at du vil gjøre noe. Jeg har tenkt til å kjøpe frisør-saks og stusse det selv med hjelp av videoer på YouTube 😊 Anonymkode: a1508...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 Her er en frisør som viser hvordan du selv kan stripe håret hjemme med butikkfarger jeg har selv klippet håret etter en av hennes youtubevideoer og det ble veldig bra! Anonymkode: 1b0d9...302 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 On 3/27/2020 at 12:03 AM, AnonymBruker said: Jeg håper helt ærlig at folk kan bruke denne tiden til å tenke over om det virkelig er verdt å bruke så mye tid og penger på skjønnhetsbehandlinger av ulik art. Jeg håper også at man tenker litt over om det finnes andre og bedre formål i verden som man heller kunne investert disse pengene i. PS: Selv om jeg ikke farger håret eller går til frisøren, så skjønner jeg at andre velger å gjøre det, men jeg skjønner ikke at de gjør seg avhengig av å gå dit så ofte. Skjønnhet kommer først og fremst innenfra. Anonymkode: 3f406...1c0 Så du tenker det er bedre at frisørene mister jobb og inntekt? Det er ganske mye man ikke trenger her i verden. Men det blir jo ikke bedre av å sitte å ruge på penger eller gi de til noen andre? Anonymkode: c43a7...58b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #19 Skrevet 29. mars 2020 On 3/27/2020 at 5:46 PM, AnonymBruker said: Man kan jo slutte å stresse så mye over utseende, og lære seg det i denne tiden Anonymkode: 5c5d4...67c Kommer aldri til å forstå dere som går rundt og tror det er bedre å forfalle enn å bry seg om utseendet. Faktisk helt unaturlig å ikke bry seg. Selv i insektverden teller utseende. Anonymkode: c43a7...58b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #20 Skrevet 29. mars 2020 På 26.3.2020 den 22.13, Zienna skrev: Jeg har i alle år gått fast til frisøren hver 6.uke. Har skulderlangt, mørkeblondt hår som stripes. Langs hårfestet, mot ansiktet, farger frisøren min en mørkere fargere; lik min naturlige mørkeblonde farge egentlig. Mine grå hår er her, langs hårfestet. Hva kan jeg gjøre selv nå? Stripene og blandingen med mitt naturlige gjør at der ikke er noe skarpt skille på toppen. Men hårstrukturen er annerledes. Håret legger seg flatt - er ikke luftig, på toppen. Har noen gode råd? Du er ikke alene om å bli naturlig på håret. Et ikke problem vil jeg si. Anonymkode: 4140a...bf6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå