Gå til innhold

Planlagte behandlinger som ble avlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må også betale full pris for den telefon-sjekken. Jeg skulle hatt ultralydundersøkelse, og blodprøver for å følge verdiene mine. 

Anonymkode: edf9f...05f

Fyfaen, det er jo helt latterlig? Dette må du ikke godta, jeg ville dratt til sykehuset og krevd undersøkelse.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Fyfaen, det er jo helt latterlig? Dette må du ikke godta, jeg ville dratt til sykehuset og krevd undersøkelse.

Er nok ikke slik det fungerer. Mange kreft-pasienter som går til kontroll har fått timene sine avlyst. Jeg fikk i det minste en telefontime, de andre fikk ingenting. Noen av oss kommer til å få tilbakefall av kreft, som skulle blitt oppdaget tidligere. 

Anonymkode: edf9f...05f

Skrevet (endret)
8 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Jeg har både ADHD og Ulcerøs Kolitt. Den ene sykdommen har gitt meg smerteanfall, ambulanseturer, hundrevis av sykehusopphold, nær-døden-opplevelser og operasjoner med komplikasjoner som har gjort meg ufør blant annet. Gjett hvilken.
Det er ikke ADHD. ADHD ga meg konsentrasjonsvansker. Ulcerøs Kolitt drepte meg nesten. Det er en vesentlig forskjell.

Synes det er merkelig at du kaller ADHD en kronisk sykdom, for jeg har aldri hørt om noen bli syk av det.

Over til siste setning: nei, det kan ikke alltid vente!!!

Kronisk psykisk sykdom. Hvis ADHD bare ga deg konsentrasjonsvansker så er du heldig.
Og da har du nok heller ikke ADHD, men ADD :) 

Hvorfor skal du, som mange andre kjerringer her inne. Overse det jeg egentlig skriver, for å lage en jævla unødvendig krangel/diskusjon, fordi du ABSOLUTT må kverulere og ha riktig? Det er så sinnssykt lite modent, og ikke minst veldig irriterende.. Det er heller ikke nødvendig og ramse opp hva Kolitt har gjort deg vondt? Svært få mennesker dør av Kolitt, men forstår jo det er plagsomt, vondt og ikke minst flaut å ha den sykdommen mtp mageproblemer o.l

EDIT: Jeg skrev med fet skrift, all psykisk og fysisk sykdom kan få fatale konsekvenser. Hvis behandling unnlates. Så jeg spør igjen, HVORFOR må du som mange andre kverulere, og begynne å krangle fordi du absolutt skal "overse" det jeg egentlig skriver? herregud.

Og i start innlegget ditt skriver du at det handler om et barn, du er ikke et barn?!

Endret av Rosatoast
Skrevet
Akkurat nå, Rosatoast skrev:

Kronisk psykisk sykdom. Hvis ADHD bare ga deg konsentrasjonsvansker så er du heldig.
Og da har du nok heller ikke ADHD, men ADD :) 

Hvorfor skal du, som mange andre kjerringer her inne. Overse det jeg egentlig skriver, for å lage en jævla unødvendig krangel/diskusjon, fordi du ABSOLUTT må kverulere og ha riktig? Det er så sinnssykt lite modent, og ikke minst veldig irriterende.. Det er heller ikke nødvendig og ramse opp hva Kolitt har gjort deg vondt? Svært få mennesker dør av Kolitt, men forstår jo det er plagsomt, vondt og ikke minst flaut å ha den sykdommen mtp mageproblemer o.l

Jeg hadde vært død nå om jeg ikke stod opp for meg selv og krevde behandling da jeg trengte det. Kanskje det er derfor uttalelser som "Sier de profesjonelle at det kan vente, så kan det vente" - fordi de vet ikke alltid det. Noen ganger må man stå opp for seg selv.

Og poenget med å ramse opp alt var for å tydeliggjøre kontrasten mellom en faktisk kronisk sykdom og en LÆREVANSKE. ADHD gir deg ikke behov for umiddelbar innleggelse på sykehus. Og hvis du ikke vil krangle så trenger du hvertfall ikke starte med å fortelle meg om kolitt for det skal jeg love deg at jeg vet bedre enn deg. 

Og den kommentaren om at sykdommen min er flau kan du ta med deg dit pepper gror. "Mageproblemet" mitt er for faen at hele tykktarmen min måtte bli operert bort og jeg har stomi i en alder av 24 år. 

Skrevet
26 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Jeg hadde vært død nå om jeg ikke stod opp for meg selv og krevde behandling da jeg trengte det. Kanskje det er derfor uttalelser som "Sier de profesjonelle at det kan vente, så kan det vente" - fordi de vet ikke alltid det. Noen ganger må man stå opp for seg selv.

Og poenget med å ramse opp alt var for å tydeliggjøre kontrasten mellom en faktisk kronisk sykdom og en LÆREVANSKE. ADHD gir deg ikke behov for umiddelbar innleggelse på sykehus. Og hvis du ikke vil krangle så trenger du hvertfall ikke starte med å fortelle meg om kolitt for det skal jeg love deg at jeg vet bedre enn deg. 

Og den kommentaren om at sykdommen min er flau kan du ta med deg dit pepper gror. "Mageproblemet" mitt er for faen at hele tykktarmen min måtte bli operert bort og jeg har stomi i en alder av 24 år. 

Igjen så unngår du det jeg skriver, jeg skrev at jeg har ADHD, PTSD og er rusavhengig (heroin-avhengighet).
Hva i alle dager foregår her egentlig 🤣 

Nei, jeg trenger absolutt ikke fortelle deg hva kolitt er. Det har jeg heller ikke gjort, men da kan vel du gi langt faen i, å komme å "fortelle" meg hva ADHD går ut på også da? Du sier det "bare" er en lærevanske, well honey. I think you need to wake up! 

Du er veldig aggressiv, jeg nå må jeg faktisk bare le her! Hvorfor oppfører du deg så umodent og trassent, alt dette pga min første kommentar? Det er faktisk ikke noe mer spesielt med deg enn noen andre, og jeg syntes heller ikke synd på deg. Vet du hvorfor? Alle har en for for enten sykdom eller psykisk sykdom, som de må leve med. Du gjør deg selv til ett offer, ved å late som at du ikke forstår en dritt, og bare skal utdype hvor "synd" det er for deg, og hvor mange problemer Kolitten har gitt deg. Ærlig talt. Bare forstå det at du må vente.

Skrevet
5 minutter siden, Rosatoast skrev:

Igjen så unngår du det jeg skriver, jeg skrev at jeg har ADHD, PTSD og er rusavhengig (heroin-avhengighet).
Hva i alle dager foregår her egentlig 🤣 

Nei, jeg trenger absolutt ikke fortelle deg hva kolitt er. Det har jeg heller ikke gjort, men da kan vel du gi langt faen i, å komme å "fortelle" meg hva ADHD går ut på også da? Du sier det "bare" er en lærevanske, well honey. I think you need to wake up! 

Du er veldig aggressiv, jeg nå må jeg faktisk bare le her! Hvorfor oppfører du deg så umodent og trassent, alt dette pga min første kommentar? Det er faktisk ikke noe mer spesielt med deg enn noen andre, og jeg syntes heller ikke synd på deg. Vet du hvorfor? Alle har en for for enten sykdom eller psykisk sykdom, som de må leve med. Du gjør deg selv til ett offer, ved å late som at du ikke forstår en dritt, og bare skal utdype hvor "synd" det er for deg, og hvor mange problemer Kolitten har gitt deg. Ærlig talt. Bare forstå det at du må vente.

Du er minst like barnslig selv. Ærlig talt:P Bare forstå at ADHD, PTSD og Rusavhengighet ikke er en alvorlig fysisk sykdom og derfor er kommentarene dine her urelevante. Behandlingen din for din psyke er noe helt annet enn behandlingen for de som trenger medisinsk behandling på sykehus.

Og jo, det er synd i meg og den retten til å synes synd i meg selv tar jeg. Jeg bæsjer gjennom en pose på magen og må sannsynligvis det resten av livet, og pga det er det fandens synd i meg. Så det så.

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Du er minst like barnslig selv. Ærlig talt:P Bare forstå at ADHD, PTSD og Rusavhengighet ikke er en alvorlig fysisk sykdom og derfor er kommentarene dine her urelevante. Behandlingen din for din psyke er noe helt annet enn behandlingen for de som trenger medisinsk behandling på sykehus.

Og jo, det er synd i meg og den retten til å synes synd i meg selv tar jeg. Jeg bæsjer gjennom en pose på magen og må sannsynligvis det resten av livet, og pga det er det fandens synd i meg. Så det så.

Jeg holder meg innendørs og i karantene, jeg er i risikogruppe for koronavirus og kan bli veldig syk pga rusavhengigheten min. Så en av de sengeplassene på sykehuset, som du så sårt vil ha. Den kan bli min. 

Skrevet
17 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Nei, det er ikke synd på mennesker som oppfører seg slik som deg mot andre. 
"Det er mest synd på meg" - holdninger. ÆSJ, skam deg! 

AnonymBruker
Skrevet

Min time er ikke avlyst, selv om avdelingen har avlyst nesten samtlige planlagte konsultasjoner de to siste ukene. Kan tro jeg er høy i hatten, jeg må jo være døden nær når de gjennomfører til tross for koronastengning :redd:

Snakket med dem for et par uker siden, da sa de at alt som kan utsettes uten at det er uforsvarlig, blir utsatt. Men det er nok stor forskjell fra avdeling til avdeling. Håper dere får ny time om ikke så lenge, TS! 

Anonymkode: 989eb...d0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min time er ikke avlyst, selv om avdelingen har avlyst nesten samtlige planlagte konsultasjoner de to siste ukene. Kan tro jeg er høy i hatten, jeg må jo være døden nær når de gjennomfører til tross for koronastengning :redd:

Snakket med dem for et par uker siden, da sa de at alt som kan utsettes uten at det er uforsvarlig, blir utsatt. Men det er nok stor forskjell fra avdeling til avdeling. Håper dere får ny time om ikke så lenge, TS! 

Anonymkode: 989eb...d0c

Takk for godt svar ❤ det håper jeg også. Først da kan barnet mitt få en god og berikende hverdag. Den avdelingen som skal operere står nå helt tom. Ikke en eneste pasient er på den avdelingen og likevel er de pålagt å holde stengt.  Da kan man bli både frustrert og provosert med rette. 

Anonymkode: 080d3...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ikkevoksen skrev:

Du utviser ekstremt lite forståelse når du mener at ADHD, PTSD og rusavhengighet ikke trenger medisinsk behandling på sjukehus. 

Det viser rett og slett at du virkelig ikke har peil på noen ting som foregår utenfor din egen navle.. Men jeg skjønner at du er ekstremt opptatt av deg selv for tiden, men ikke sett deg selv på en høy hest slik som du gjør nå. 

Anonymkode: 0bf3c...d9b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du utviser ekstremt lite forståelse når du mener at ADHD, PTSD og rusavhengighet ikke trenger medisinsk behandling på sjukehus. 

Det viser rett og slett at du virkelig ikke har peil på noen ting som foregår utenfor din egen navle.. Men jeg skjønner at du er ekstremt opptatt av deg selv for tiden, men ikke sett deg selv på en høy hest slik som du gjør nå. 

Anonymkode: 0bf3c...d9b

Gjerne opplys meg. Annet enn medisiner man tar hjemme, hva gjør man på sykehus med adhd? Eller ptsd? eller rusavhengighet?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel unødvendig å gjøre dette til en konkurranse om hvem det er mest synd på eller trenger behandling mest. Sistnevnte er det heldigvis helsepersonell som skal vurdere! 

Jeg synes det er dumt for alle som har behov for behandling, at denne nå blir utsatt. For mange vil det gå greit, for andre blir det store konsekvenser. Det er bare sånn det er, at planlagt behandling/oppfølging nå blir satt på vent - og jeg regner med de fleste har forståelse for at det må være slik. MEN folk må få lov til å være triste/redde/skuffet likevel. 

Anonymkode: 979d3...96c

• Opprett ny...