Gå til innhold

Planlagte behandlinger som ble avlyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga Corona..

Noen som vet hvor lenge sykehusene kan utsette dette ? Når det gjelder behandling for barn? 

Anonymkode: 080d3...69d

Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)

Helt livsnødvendig behandling skal i utgangspunktet ikke avlyses. Hvis det ikke er ekstremt viktig, kan det vel i teorien kunne utsettes i 18 måneder eller hva som trengs. Vi skulle inn på sykehuset med vår treåring i april, det er foreløpig utsatt til juni. 

Endret av Geirfuglen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på to livsviktige rehabiliteringsopphold de neste tre månedene, men de er utsatt og jeg ser for meg jeg da blir sengeliggende og pleiepasient 😐Faens corona... 

Anonymkode: 58d8d...95a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Helt livsnødvendig behandling skal i utgangspunktet ikke avlyses. Hvis det ikke er ekstremt viktig, kan det vel i teorien kunne utsettes i 18 måneder eller hva som trengs. Vi skulle inn på sykehuset med vår treåring i april, det er foreløpig utsatt til juni. 

Livsnødvendig er det ikke, men viktig nok til at det først ble vurdert som akutt nok til å få haste time, og så ble det utsatt på ubestemt tid uten å få et nytt tidspunkt 

Gjest Geirfuglen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på to livsviktige rehabiliteringsopphold de neste tre månedene, men de er utsatt og jeg ser for meg jeg da blir sengeliggende og pleiepasient 😐Faens corona... 

Hvis de er så viktige, f.eks. etter slag, skal de gis etter individuell vurdering. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Livsnødvendig er det ikke, men viktig nok til at det først ble vurdert som akutt nok til å få haste time, og så ble det utsatt på ubestemt tid uten å få et nytt tidspunkt 

Vanskelig å si.. Jeg får ikke kreftscreening engang (har screeningundersøkelser hver 3 mnd for å oppdage tilbakefall), men dette er også avlyst.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hvis de er så viktige, f.eks. etter slag, skal de gis etter individuell vurdering. 

Vanskelig å si.. Jeg får ikke kreftscreening engang (har screeningundersøkelser hver 3 mnd for å oppdage tilbakefall), men dette er også avlyst.

Tragisk at de lar de andre pasientgruppene bli skadelidende pga korona. Det kommer til et punkt hvor det ikke kan forsvares i lengden.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk at de lar de andre pasientgruppene bli skadelidende pga korona. Det kommer til et punkt hvor det ikke kan forsvares i lengden.

Er det punktet før eller etter de må begynne å behandle pasienter i parkeringshus fordi sykehusene er fulle? bare lurer.

• Liker 8
Gjest Geirfuglen
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Vi ville i alle fall blitt skadelidende om helsetjenestene skulle kollapset pga ekstremt antall syke på samme tid.

AnonymBruker
Skrevet

På UNN er barneavdelingen oppe å går rimelig som normalt virker det som...enn så lenge.

Anonymkode: 4f28d...b4e

AnonymBruker
Skrevet

Barneavdelingen er åpen, les nyhetene. 

Anonymkode: 7c33b...230

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, ajarRun said:

Er det punktet før eller etter de må begynne å behandle pasienter i parkeringshus fordi sykehusene er fulle? bare lurer.

Det er punktet lenge lenge før. UNN har for eksempel avlyst mer enn seks tusen planlagte innleggelser, behandlinger og timeavtaler. De har per dags dato TO innlagte pasienter med covid-19. 
Tusenvis av planlagte operasjoner, kreftkontroller og behandlinger kunne vært utført, men legene får ikke gjort jobben sin og må i stedet dasse rundt og vente. Eller «forberede seg» som det heter.

Anonymkode: 03834...a87

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sengeliggende? Har man ikke rett på hjemmesykepleie selvom det er corona nå?

Anonymkode: c2878...6d7

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er punktet lenge lenge før. UNN har for eksempel avlyst mer enn seks tusen planlagte innleggelser, behandlinger og timeavtaler. De har per dags dato TO innlagte pasienter med covid-19. 
Tusenvis av planlagte operasjoner, kreftkontroller og behandlinger kunne vært utført, men legene får ikke gjort jobben sin og må i stedet dasse rundt og vente. Eller «forberede seg» som det heter.

Anonymkode: 03834...a87

Dette ! Nå venter mange av sykehusene på der store antallet korona pasienter, mens andre pasientgrupper blir satt til side i mellomtiden for at personalet skal vente og lade opp til de store massene med korona syke. Det er ikke greit!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bent Høie sa  på pressekonferansen i går at alle de som trenger hjelp og behandling på sykehuset SKAL få det.  Betyr det at sykehusene vil få beskjed om å åpne igjen for andre pasienter slik at vi som har fått utsatt timene våre vil gå hjelp nå innen kort tid ?

Eller er det tomme ord foran kamera?

Skrevet

Hvordan type behandling er dette? 
Mange kan få akutt-time for relativt mye, som ikke egentlig er akutt.
Selvfølgelig prioriterer dem korona-syke, og svært syke. Og det kommer til å vare så lenge det må vare, selv om det er utsatt for dere så er det jo ikke avlyst ;) 

Syntes det er mange utakknemlige mennesker om dagen, som klager om det ene og det andre! HALLO? Vi alle burde være sinnssykt glade, for at vi bor i velferdsstaten Norge og har alle de ressursene vi har. Hadde du bodd i USA, hadde dem nok ikke brydd seg så lenge du ikke hadde hatt ett par millioner i lommeboka. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvordan type behandling er dette? 
Mange kan få akutt-time for relativt mye, som ikke egentlig er akutt.
Selvfølgelig prioriterer dem korona-syke, og svært syke. Og det kommer til å vare så lenge det må vare, selv om det er utsatt for dere så er det jo ikke avlyst ;) 

Syntes det er mange utakknemlige mennesker om dagen, som klager om det ene og det andre! HALLO? Vi alle burde være sinnssykt glade, for at vi bor i velferdsstaten Norge og har alle de ressursene vi har. Hadde du bodd i USA, hadde dem nok ikke brydd seg så lenge du ikke hadde hatt ett par millioner i lommeboka. 

Med måten du snakker på tviler jeg sterkt på at du har en alvorlig kronisk sykdom... 

Nei, behandlingene er ikke avlyst men tror du det er en frisørtime vi venter på? Dette er medisinske behandlinger som har ekte konsekvenser for syke mennesker! Det er helt hårreisende at de med vilje lar fullt av tomme senger stå når vi er mange som trenger behandling. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Med måten du snakker på tviler jeg sterkt på at du har en alvorlig kronisk sykdom... 

Nei, behandlingene er ikke avlyst men tror du det er en frisørtime vi venter på? Dette er medisinske behandlinger som har ekte konsekvenser for syke mennesker! Det er helt hårreisende at de med vilje lar fullt av tomme senger stå når vi er mange som trenger behandling. 

Jeg har ingen kronisk fysisk sykdom, nei. Men har gått i behandling hos psykologer o.l siden jeg var liten.
Har ADHD og Posttraumatisk Stresslidelse, har også vært i rusbehandling da jeg er rusavhengig. Så jeg kan si at jeg har kroniske sykdommer, jo. Fått flere akutt-timer og innleggelser, for det ene og det andre. Så jeg snakker ikke med tomhendte ord! 

Grunnen til at de lar flere senger stå tomme nå, er fordi de venter nå på en fase av korona-virus, der det kommer inn en haug med pasienter som må ha intensivbehandling, og respiratorbehandling. Det forstår, eller vet vel du også?

All sykdom både psykisk og fysisk som trenger behandling, kan få fatale konsekvenser. Hvis behandling unngås.

Nå har vi profesjonelle mennesker som dømmer hva slags konsekvenser ting får, og hvordan sykdomsforløpet foreligger. Jeg forstår at dette er vanskelig for deg og dere, men bestemmelsene som de profesjonelle, er det som telles mest utifra sykdoms spekteret. Mener de at det kan vente, så kan det jo vente!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Jeg har ingen kronisk fysisk sykdom, nei. Men har gått i behandling hos psykologer o.l siden jeg var liten.
Har ADHD og Posttraumatisk Stresslidelse, har også vært i rusbehandling da jeg er rusavhengig. Så jeg kan si at jeg har kroniske sykdommer, jo. Fått flere akutt-timer og innleggelser, for det ene og det andre. Så jeg snakker ikke med tomhendte ord! 

Grunnen til at de lar flere senger stå tomme nå, er fordi de venter nå på en fase av korona-virus, der det kommer inn en haug med pasienter som må ha intensivbehandling, og respiratorbehandling. Det forstår, eller vet vel du også?

All sykdom både psykisk og fysisk som trenger behandling, kan få fatale konsekvenser. Hvis behandling unngås.

Nå har vi profesjonelle mennesker som dømmer hva slags konsekvenser ting får, og hvordan sykdomsforløpet foreligger. Jeg forstår at dette er vanskelig for deg og dere, men bestemmelsene som de profesjonelle, er det som telles mest utifra sykdoms spekteret. Mener de at det kan vente, så kan det jo vente!

Jeg har både ADHD og Ulcerøs Kolitt. Den ene sykdommen har gitt meg smerteanfall, ambulanseturer, hundrevis av sykehusopphold, nær-døden-opplevelser og operasjoner med komplikasjoner som har gjort meg ufør blant annet. Gjett hvilken.
Det er ikke ADHD. ADHD ga meg konsentrasjonsvansker. Ulcerøs Kolitt drepte meg nesten. Det er en vesentlig forskjell.

Synes det er merkelig at du kaller ADHD en kronisk sykdom, for jeg har aldri hørt om noen bli syk av det.

Over til siste setning: nei, det kan ikke alltid vente!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kreftspredningssjekk for eggstokkkreft, kjent som the silent killer, altså at det kommer tilbake uten symptomer ble gjort over telefonen for min del. Så er ikke så veldig fornøyd. Blir vanligvis sjekket hver 3. måned. Så fort kan det slå til, og da har jeg dårlige odds. 

Anonymkode: edf9f...05f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må også betale full pris for den telefon-sjekken. Jeg skulle hatt ultralydundersøkelse, og blodprøver for å følge verdiene mine. 

Anonymkode: edf9f...05f

• Opprett ny...