AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #21 Skrevet 27. mars 2020 Nei, det har jeg ikke og ser ikke behovet for et pr nå. Anonymkode: a8c0d...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #22 Skrevet 27. mars 2020 På 26.3.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev: Det finnes flust av youtubevideoer som viser hvordan man skal bruke de riktig. Nordmenn er ikke idioter, så vanvittig vanskelig er det faktisk ikke å lære seg å bruke et munnbind riktig. Anonymkode: 452d9...967 Var en artikkel i går i vg om et norskt par som kom hjem fra spania. Konen fortalte hun følte seg mye tryggere der for alle brukte munnbind. Hun kom ikke til å gå ut av huset uten munnbind- avbildet mens hun fiklet med munnbindet ..... Samme med hansker, falsk trygghet dersom en bruker hansker og dropper håndvask før og etter bruk. Spesieøt dersom det brukes nitril hansker (som de fleste matbutikker har) disse er kun godkjent for næringsindustri IKKE for smittevern. God håndhygiene og avstand er vel så effektivt. Anonymkode: 35cb7...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #23 Skrevet 27. mars 2020 Dessuten, kirurgiske munnbind fungerer bedre til å beskytte de rundt mot smitte, ikke den som bærer det. Du trenger ca 100 av disse, for det er engangs og skal kastes umiddelbart etter bruk. Og hvis en først er i gang må en også bruke vernebriller for covid-19 smitter også via slimhinnene i øynene, good luck😎 Anonymkode: 35cb7...5ab 1
stan Skrevet 28. mars 2020 #24 Skrevet 28. mars 2020 Vi har en del, kanskje 50 stk for en husstand på 5. Kjøpte en del av litt bedre kvalitet som kan brukes om igjen. De kan enkelt bli disinfeksert med UV. Vi kjøpte også inn noen hundre engangs masker. Men de har vi gitt til det lokale sykehuset. Vi har brukt maskene i noen tilfeller. Men prøver å unngå å oppsøke steder hvor det er nødvendig med maske. 1
sommermor Skrevet 28. mars 2020 #25 Skrevet 28. mars 2020 Nei, jeg bruker hverken munnbind eller engansghansker. Begge to er faktisk en smittefare. I og med at vi tar oss i ansiktet for å rette på munnbindet, så kan vi dermed overføre smitte fra hendene våre til ansiktet. Og særlig engangshansker som ligger i butikken, er en smittefare når den ligger åpen og alle tar på den.Da er jo ikke boksen med hanskene rene når vi tar på oss hanskene. Så vanlig god håndvask og antibac er nok det aller beste. 1
Nerine_ Skrevet 28. mars 2020 #26 Skrevet 28. mars 2020 Nei. Mulig jeg har noen støv masker etter oppussing. Men har ingen planer om å bruke noe av det i nærmeste fremtid. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #27 Skrevet 28. mars 2020 Hehe, moro å se at flere her har munnbind hjemme til privat bruk, mens vi i helsevesenet knapt nok har nok utstyr på jobben til å behandle smittede pasienter. Vi behandler mange typer smitter, ikke bare korona. Anonymkode: 371c0...917 3
debattanten Skrevet 28. mars 2020 #28 Skrevet 28. mars 2020 Har noen liggende ja. Drevet med oppussing.
ops2 Skrevet 28. mars 2020 #29 Skrevet 28. mars 2020 (endret) Hadde jeg hatt noen, så skulle jeg brukt det. Jeg har null angst for å bli smittet, jeg tror jeg har vært syk allerede. Jeg har hatt symptomer i 9 dager. Men ikke noe som jeg får tatt prøve for, så ingen kan si jeg har hatt/jeg har ikke hatt det. Men jeg har hatt forkjølelse og influensa mange ganger, og dette føltes ikke slik. Vanskelig å forklare. Når jeg har forkjølelse, har jeg oftest ikke feber. Når jeg har influensa, har jeg som oftest høy feber, rundt 40 grader, to eller tre dager. Jeg har hatt 38-38,8 grader i 9 dager. Det har også vært et bekreftet tilfelle på min datters skole. Hele min kjernefamilie har hatt en slik periode med feber. Vi har selvisolert oss og fått andre til å handle. Jeg er feberfri nå, men det er så mye usikkerhet om hvor lenge man smitter andre. Så hadde jeg hatt munnbind, ville jeg brukt det for å spre minst mulig via det jeg puster ut. Endret 28. mars 2020 av ops2 skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #30 Skrevet 28. mars 2020 Har en del bokser med munnbind liggende fra tidligere, grunnen skal jeg ikke gå nærmere inn på. Bruker dem ikke pr idag da det ikke er behov for det. Anonymkode: 8313d...473
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #31 Skrevet 28. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var sikkert helsevesenet som kjøpte dem. Anonymkode: a725e...cff Av Apotekene? Tvilsomt. Anonymkode: 452d9...967 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #32 Skrevet 28. mars 2020 2 timer siden, stan skrev: Vi har en del, kanskje 50 stk for en husstand på 5. Kjøpte en del av litt bedre kvalitet som kan brukes om igjen. De kan enkelt bli disinfeksert med UV. Vi kjøpte også inn noen hundre engangs masker. Men de har vi gitt til det lokale sykehuset. Vi har brukt maskene i noen tilfeller. Men prøver å unngå å oppsøke steder hvor det er nødvendig med maske. 50 pakker som inneholder 50 stk? Så dere har 2500 munnbind liggende hjemme som dere nesten ikke bruker? Anonymkode: 452d9...967
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #33 Skrevet 28. mars 2020 1 time siden, sommermor skrev: I og med at vi tar oss i ansiktet for å rette på munnbindet, Så ikke ta dere i ansiktet da! Det er faktisk ikke så vanskelig når man er bevisst på det. Skulle jo tro det var rakettforsker man skulle være for å bruke noe så enkelt som munnbind. Jeg klarer fint å rette på munnbindet ved å kun rynke på nesen og røre på haken. Anonymkode: 452d9...967
stan Skrevet 29. mars 2020 #34 Skrevet 29. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: 50 pakker som inneholder 50 stk? Så dere har 2500 munnbind liggende hjemme som dere nesten ikke bruker? Anonymkode: 452d9...967 Nei. Vi har ca 50 munnbind og masker. Ikke pakker. Pakkene ga vi til sykehuset. Omlag 400 stk.
stan Skrevet 29. mars 2020 #35 Skrevet 29. mars 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, moro å se at flere her har munnbind hjemme til privat bruk, mens vi i helsevesenet knapt nok har nok utstyr på jobben til å behandle smittede pasienter. Vi behandler mange typer smitter, ikke bare korona. Anonymkode: 371c0...917 Oppfordrer alle til å gi masker og munnbind til helsepersonell og institusjoner. I omgangskretsen har vi samlet inn flere tusen masker. Mange av våre venner jobber i helsevesenet og vi vil beskytte dem.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #36 Skrevet 29. mars 2020 On 3/26/2020 at 9:45 PM, AnonymBruker said: Nei. Bruker på jobb (er helsepersonell) Sivile bør strengt talt ikke bruke det. Vet ikke hvordan du setter på, hvordan de skal sitte, hvordan du tar av, hvor lenge du kan ha det på, hvilket merke du har (om det beskytter de rundt deg, eller deg) etc etc etc etc Anonymkode: 5f89f...91d Du snakker om det som om "Bruk av munnbind" var et eget fag på universitetet. Anonymkode: 38044...2a7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #37 Skrevet 29. mars 2020 Nei, får ikke engang munnbind på helseinstitusjonen hvor jeg jobber. Anonymkode: a883c...372
stan Skrevet 29. mars 2020 #38 Skrevet 29. mars 2020 23 timer siden, sommermor skrev: I og med at vi tar oss i ansiktet for å rette på munnbindet, så kan vi dermed overføre smitte fra hendene våre til ansiktet. Det har jeg funnet en enkel og praktisk løsning på. Hold noe i begge hender. Helst litt stort eller tungt. Det bremser bevegelsen nok til å stoppe. I tillegg bruker jeg hansker når jeg har på maske. I tillegg bruker jeg litt tid på å få masken til å sitte godt.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #39 Skrevet 29. mars 2020 Vi har et i tøy for hvert husstandsmedlem. De kan kokes og brukes om igjen, men jeg tror ikke vi kommer til å bruke de. Vi bor ikke slik til at vi må ha nærkontakt med folk, og vi er nøye med håndvask før og etter handletur og holder god avstand til andre i butikken. Anonymkode: 1cbad...ecd
Fremhevede innlegg