Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sannsynlig tror dere det blir for at vi får ta privatisteksamen i vår?

Anonymkode: 522ae...d61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Muntlig? 100%

Anonymkode: d9a0a...2df

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muntlig? 100%

Jeg er ikke like overbevist. Dessuten har det ingenting å si om man får tatt muntlig hvis man ikke får tatt skriftlig. 

Noe annet som bekymrer meg er at selv om eksamenene skulle bli avholdt som planlagt, kan det være mange som ikke får møtt pga de er syke med covid-19 eller fordi man er satt i karantene. Mener dette er noe de bør ta i betraktning når de diskuterer eksamensform.  

Anonymkode: c7187...3a7

Skrevet

De kommer til å ordne det på en eller annen måte. Det er jeg sikker på. Muntlig/praktisk via skype o.l., skriftlige oppgaver innsendt via systemene som universitetene bruker allerede, og evt at de tillater opptak til høyere utdanning uten eksamenene, men med at man må fullføre privatisteksamener i løpet av året for å beholde studieplassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker som at skriftlig eksamen henger i en tynn tråd i hvertfall. Når alle skriftlige eksamener er avlyst for vgs og 10. klasse, ser jeg ikke hvorfor de skriftlige eksamenene for privatiser skal være mer forsvarlige å arrangere.

Når det kommer til muntlig eksamen vet jeg ikke helt. Tror det er mer sannsynlig at disse gjennomføres enn skriftlig i hvertfall. 

Anonymkode: d1a42...8b6

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke like overbevist. Dessuten har det ingenting å si om man får tatt muntlig hvis man ikke får tatt skriftlig. 

Noe annet som bekymrer meg er at selv om eksamenene skulle bli avholdt som planlagt, kan det være mange som ikke får møtt pga de er syke med covid-19 eller fordi man er satt i karantene. Mener dette er noe de bør ta i betraktning når de diskuterer eksamensform.  

Anonymkode: c7187...3a7

De kan jo bare bli avholdt som vanlig, så de som er friske kan jo bare møte opp. Men jeg stusset på datoene jeg fikk på mine muntlige eksamener - allerede i midten av april. De kunne ihvertfall utsatt dem til mai/begynnelsen av juni mtp. corona. Men vi vet jo ikke om det blir verre senere eller ikke.

Alternativt kan det ordnes via Skype eller noe, men hvordan det blir med praktisk-muntlig, er jeg usikker på. Man blir ikke prøvd noe særlig i den praktiske delen over Skype. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som forslår Skype... Hvordan kan man være sikker på at student ikke har notatene foran seg? 

Anonymkode: a47ed...57c

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig tror jeg at de ikke kan fullføre det.

Anonymkode: 7f5ba...a53

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som forslår Skype... Hvordan kan man være sikker på at student ikke har notatene foran seg? 

Anonymkode: a47ed...57c

Det kan de jo ikke, og derfor tenker jeg at det hele virker veldig lite gjennomførbart. Klarer ikke se for meg hvilke tiltak de kan bringe på banen for å få det til.

Anonymkode: a1db8...a8e

AnonymBruker
Skrevet

De blir nok gjennomført.

Anonymkode: 3a812...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved muntlig eksamen er det mulig å holde flere meter avstand. Dersom privatistene får et tidspunkt på forhånd (ikke at alle møter opp samtidig), trenger det ikke være mange samlet som venter på å skulle ha eksamen heller.

Leste om en elev på universitetet som hadde muntlig eksamen over skype. Da var det en eksamensvakt som satt i rommet og sørget for at vedkommende ikke jukset. Kanskje noe sånt for å begrense kontakt?

Alt dette er jo noe tungvint, så kanskje er det mest sannsynlig at eksamen til utsatt til høsten. Håper i såfall at det blir en eller annen ordning slik at man fortsatt kan søke seg inn på videre utdanning - i hvertfall hvis man bare mangler de eksamenene man skulle tatt i vår for å få vitnemål feks, blir verre dersom man skal forbedre karakterer...

Anonymkode: d1a42...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...