Gå til innhold

Hvor lang tid etter mens kom tilbake (fra p-piller) tok det før dere ble gravide?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Hvor lang tid tok det å bli gravid etter pilleslutt? Og når kom mensen tilbake?

Takk for svar!

Anonymkode: e3fc1...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid med en gang etter jeg slutta på p-piller. Rakk altså da aldri å få mensen før jeg var gravid

Anonymkode: 55796...1cd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid med en gang etter jeg slutta på p-piller. Rakk altså da aldri å få mensen før jeg var gravid

Anonymkode: 55796...1cd

Samme her. Brukte microgynon i over 10 år før jeg slutta.

Anonymkode: f02ee...ce2

AnonymBruker
Skrevet

For et sammentreff. Lette akkurat etter en slik tråd! Jeg tok siste pillen på mandag. Skal ikke prøve før i sommer. Spent på om syklusen stabiliserer seg fort etter bruk av hormonell prevensjon i 10 år.

Anonymkode: 2c53e...7be

AnonymBruker
Skrevet

Mensen kom 4 uker senere, ble gravid PP5. Gikk på Cerazette

Anonymkode: 272e5...63c

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Tusen takk for svar!

Jeg venter fortsatt på mensen.. gått snart 5 måneder. Hadde ikke trodd det ville ta så lang tid, men det er visst "normal" ifølge gyn. Anbefaler alle som er usikre på når de skal slutte å heller slutte før enn senere. Det kan ta lang tid.. Man kan jo bruke annen prevensjon i mellomtiden. Det er kjipt å være klar men så er ikke kroppen klar.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Tusen takk for svar!

Jeg venter fortsatt på mensen.. gått snart 5 måneder. Hadde ikke trodd det ville ta så lang tid, men det er visst "normal" ifølge gyn. Anbefaler alle som er usikre på når de skal slutte å heller slutte før enn senere. Det kan ta lang tid.. Man kan jo bruke annen prevensjon i mellomtiden. Det er kjipt å være klar men så er ikke kroppen klar.. 

Kjenner til følelsen. Jeg ble gravid 7 mnd etter jeg sluttet med p-piller. Det var 7 lange og vonde mnd. Jeg var så klar, men ingenting skjedde.

Heldigvis var alt i orden, kroppen min trengte litt tid bare. Har fått tre barn de siste fire årene

Anonymkode: 33108...342

Skrevet

Fikk mensen tilbake etter 6 uker, (hadde brukt p- pille i 23 år! - ble gravid etter fire måneder :)

AnonymBruker
Skrevet

Gikk rett inn i regelmessig syklus etter p-pilleslutt. Ble gravid etter 3 mnd. Venninnen min fikk derimot ikke mensen før etter 6 mnd, men ble da gravid med en gang :)

Skjønner du er utålmodig TS! Men husk at første EL alltid kommer før første menstruasjon, så bare ha sex og kos dere, kanskje klaffer det før du i det hele tatt får mensen! Lykke til!

Anonymkode: 940e3...e65

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men husk at første EL alltid kommer før første menstruasjon, så bare ha sex og kos dere, kanskje klaffer det før du i det hele tatt får mensen! Lykke til!

Er det sant? Vet ikke om det alltid stemmer.. Da må jeg ha hatt EL veldig raskt etter uttak av hormonspiral.. 

12.mars uttak av spiral

14.-16.mars blødning 

20.-23.mars det jeg tror er mensen 

Da jeg tok ut spiralen 12.mars kunne ikke gynekolog se EL sa han.. 

Anonymkode: d2c71...24c

Skrevet

Tok siste ppille på en søndag, fikk blødning tirsdag og neste mens 28 dager senere. Sluttet i januar, ikke blitt gravid enda ☺️ Gikk på cerazette. 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk så og si rett inn i syklus. Den første etter pilleslutt var bare et par dager lenger. Helt stabil fra syklus nr 2. Ble gravid 4 mnd etter. Gikk på yasminelle. 

Anonymkode: ee7a8...c1a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Vet ikke om det alltid stemmer.. Da må jeg ha hatt EL veldig raskt etter uttak av hormonspiral.. 

12.mars uttak av spiral

14.-16.mars blødning 

20.-23.mars det jeg tror er mensen 

Da jeg tok ut spiralen 12.mars kunne ikke gynekolog se EL sa han.. 

Anonymkode: d2c71...24c

Tipper det var en bortfallsblødning som følge av prevensjonsslutt? Det jeg tenker på er at TS sier hun sluttet og ikke har fått mensen enda (5 mnd siden p-pilleslutt). Da vil jo første EL komme før første menstruasjon siden det er nettopp EL (eller forsøk på EL) som gir menstruasjon :)

Skrevet

Gikk på microgynon i 12 år. Sluttet i August, fikk mensen etter en mnd og ble først kjemisk gravid i Januar og er nå gravid igjen 4+5 og håper den sitter! 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på microgynon i 10 år. Fikk mensen etter en måned, men fortsatt ikke blitt gravid. 1 år med prøving nå. 

Anonymkode: eb9d2...d71

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2020 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Hei.

Hvor lang tid tok det å bli gravid etter pilleslutt? Og når kom mensen tilbake?

Takk for svar!

Mensen kom først etter 3 mnd, deretter igjen etter 2 mnd og så etter det fikk jeg endelig er noenlunde stabil syklus med eggløsning. Tok totalt 13 måneder fra ppilleslutt og til jeg var gravid. 

Anonymkode: a2b20...b55

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på diverse p-piller i 25 år. Når jeg har sluttet har jeg blitt gravid etter 1-2 måneder. Har fått 5 barn. Jeg har kommet inn i normal syklus fort og er (åpenbart) veldig fertil. Siste runden var jeg over 38 år. Dette er veldig individuelt så egentlig TS spør du «hvor lang en en tråd». 

Anonymkode: a2866...616

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk regelmessig syklus med en gang, men ble ikke gravid (fikk hjelp med IVF til slutt). 

Anonymkode: 94890...a62

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 11 mnd etter slutt av p-piller, med nr 2 Ble gravid på 2 prøve periode

lykke til.

Anonymkode: 3ad95...60f

AnonymBruker
Skrevet

Fikk regelmessig syklus med en gang, gravid etter 6 mnd.

Anonymkode: 91c3e...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...