AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Hei! Har du tatt naturfag som privatist ? Hva trakk du/hvilke sp fikk du? hvordan ble det gjort med forsøk, skal jeg forklare forsøket eller utføre det? 🙈 Anonymkode: 12303...4d9
solmåneogstjerner Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Ja det har jeg men det er en del år siden så kan godt være endret nå. Da var det slik at det var først en ganske kort skriftlig prøve med forskjellige temaer. Så noen dager etterpå var det praktisk/muntlig. Jeg trakk et eller annet med elektrisitet. Da fikk jeg noen batterier og diverse og skulle koble det sammen og samtidig forklare hva jeg gjorde og hvorfor og fikk litt spørsmål om temaet. Det praktiske fikk jeg ikke til i det hele tatt (hadde jo ikke fått øvd på noe slikt hjemme). Men reddet meg inn litt med det jeg sa, og fikk derfor fire. Obs: dette er lenge siden. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Kom opp i fordøyelsessystemet og fikk spørsmål om opptak og nedbrytning av fett, proteiner og karbo, og så skulle jeg navngi og gjøre rede for oppgavene til alle delene av fordøyelsen fra svelg til endetarm. Først skulle jeg holde «foredrag» for sensorene, og deretter fikk jeg oppfølgingsspørsmål. som forsøk fikk jeg elektrolyse av kobber. Hadde aldri prøvd det før, men leste gjennom forsøket i forberedelsdelen og fikk god hjelp av sensor underveis. Anonymkode: 949b6...797 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Et godt tips er å øve deg på å svare utfyllende på alle kompetansemålene. På alle de muntlige eksamenene jeg har hatt, har spørsmålene omtrent vært kompetansemålene direkte. Jeg har ikke hatt muntlig eksamen i naturfag, men i biologi, det minner jo gjerne litt om hverandre. Den praktiske delen jeg trakk, kunne man egentlig ikke utføre, så jeg bare snakket om den og forklarte (det var en rapport jeg hadde skrevet). De andre som hadde samme eksamen utførte forsøket. Tror du bør forberede deg på at du kan måtte utføre forsøket, men det viktigste er at du forklarer godt hva du gjør og hvorfor. Anonymkode: 64b32...876 1
HelenSk Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Jeg hadde muntlig eksamen som privatist i 2017. Husker ikke helt hva jeg trakk, men husker at jeg fikk spm om litt forskjellig. Brukte tid på å lære meg å svare på alle læringsmålene, da var jeg godt forberedt følte jeg. :) Jeg hadde ikke noe forsøk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå