AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Har oppdaget mugg på badet, i taket og vinduskarmen. Skal få det utbedret. Men lurer på i mellomtiden hvis jeg blir smittet av Corona, kan det bli farligere å få det da hvis jeg har fått mugg i lungene? Har oppdaget det nå og vet ikke hvor lenge det har vært der. Er veldig bekymret for dette. Anonymkode: 24223...741
Sunset90 Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 (endret) Du kan prøve og vaske vekk mugg med klor, anner ikke hvor mye som finnes der men Om det er mugg der, så kan det være en indikasjon på for høy luftfuktighet der over tid. Særlig høst og vinter er problematisk, da ses det fuktighet i vinduskarmen, noe over lengre tid kan slite på treverket slik at det råtner Har du avtrekk/vifte på badet? Om du ikke merker noen symtomer plager fra dette pr idag, er det lite sannsynelig. Vis man eks har astma, så kan man være i en utsatte gruppe, da corona rammer også luftveier. Endret 26. mars 2020 av Sunset90 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Hvordan mugg er det? Overfladisk eller under tapet/plater? Spør siden du har det i vinduskarmen, det får jeg også om vinteren, når kald luft møter damp på badet blir det kondens og for fuktig. Men det er bare å vaske det bort. Mugg under plater som skyldes lekkasjer over tid f eks, har jeg også hatt, og det er noe helt annet. Anonymkode: 48543...228 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mugg er det? Overfladisk eller under tapet/plater? Spør siden du har det i vinduskarmen, det får jeg også om vinteren, når kald luft møter damp på badet blir det kondens og for fuktig. Men det er bare å vaske det bort. Mugg under plater som skyldes lekkasjer over tid f eks, har jeg også hatt, og det er noe helt annet. Anonymkode: 48543...228 Det i vinduet ser ut som er overfladisk, så kan prøve å vaske vekk det. Det i taket vet jeg ikke helt, men kan prøve å vaske det vekk om det ikke er under platene. Anonymkode: 24223...741
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 10 minutter siden, Sunset90 skrev: Du kan prøve og vaske vekk mugg med klor, anner ikke hvor mye som finnes der men Om det er mugg der, så kan det være en indikasjon på for høy luftfuktighet der over tid. Særlig høst og vinter er problematisk Har du avtrekk/vifte på badet? Om du ikke merker noen symtomer plager fra dette pr idag, er det lite sannsynelig. Vis man eks har astma, så kan man være i en utsatte gruppe, da corona rammer også luftveier. Leide selv en kjeller leilighet for noen år tilbake Skal prøve å vaske det vekk. Har vifte. Har ikke merket noe til symptomer, hvertfall ikke noe jeg har tenkt over. Anonymkode: 24223...741
Sunset90 Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal prøve å vaske det vekk. Har vifte. Har ikke merket noe til symptomer, hvertfall ikke noe jeg har tenkt over. Anonymkode: 24223...741 skjønner. leide en kjellerleilighet noen år tilbake på 35kvadrat. Hver gang jeg dusjet, og åpnet døra steg dampen ut i resten av boligen. Ikke var det vifte på badet heller for trekke ut fuktigheten/dampen, det var bare en luftekanal. Etter noen år merket jeg mugg, ved vindu, og noen flekker i taket. Ble veldig dårlig samt, tett i brystet, som om det stopper opp på et punkt når man puster. Vasket vekk med klor, men det kom tilbake etterhvert. Var også mugg bak toaletter, mugg ved en sånn innsprøytet masse som tetter eller noe toalettet. samt langs kjøleskapets bunnlist, under døren. Ente med at jeg måtte flytte, ble jævla dårlig, særlig pusten. Det ble utført testing av luftfuktighet av et firma, i rundt mai tror jeg, de boret i vegg osv. testen sa at det ikke var noe muggskader på materialler. ifølge meg selv er ikke rundt sommerperioden det verste, så jeg mener det er bare tøv. Samt når man måler når dusjing ikke har skjedd på lang tid, blir det upresist. En ting som er sikkert det var mye fuktighet på høst vinter. Sliter idag med astma, stor sannsynelighet pga av dette. Endret 26. mars 2020 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, Sunset90 skrev: skjønner. leide en kjellerleilighet noen år tilbake på 35kvadrat. Hver gang jeg dusjet, og åpnet døra steg dampen ut i resten av boligen. Ikke var det vifte på badet heller for trekke ut fuktigheten/dampen, det var bare en luftekanal. Etter noen år merket jeg mugg, ved vindu, og noen flekker i taket. Var også mugg bak toaletter, ved en innsprøyte masse som tetter eller noe toalettet. Ente med at jeg måtte flytte, ble jævla dårlig, særlig pusten. Sliter idag med astma, stor sannsynelighet pga av dette. Hørtes ikke særlig bra ut. Anonymkode: 24223...741
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det i vinduet ser ut som er overfladisk, så kan prøve å vaske vekk det. Det i taket vet jeg ikke helt, men kan prøve å vaske det vekk om det ikke er under platene. Anonymkode: 24223...741 Hvis det bare er overfladisk er det ikke så farlig, dvs hvis du passer på å vaske det bort og helst forbedre ventilasjonen litt. Det hjelper også å ha på varme på badet hos meg, da blir det mindre kondens og det tørker godt opp imellom all dusjingen. Jeg blir ikke kvitt det i vinduet, fordi det er et gammelt vindu uten isolerglass. Så det dugger jo totalt hver gang jeg dusjer. Så må vaske ofte der. Og har ikke blitt syk av det, har levd med det lenge. Den muggen som var under platene i et annet rom derimot, tror jeg gjorde at jeg ble litt mer utsatt for luftveisinfeksjoner. Syns jeg var mindre syk etter å ha fått bort de platene. Men det var også mye, hadde vært lekkasje over lang tid utenfra, og i et rom jeg sov og var mye i. Syns det hos deg høres mer ut som sånn dusj-mugg, ikke skummel lekkasje muggsopp mugg 😊 Anonymkode: 48543...228
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Takk for svar alle 😊👍 Anonymkode: 24223...741
Anbefalte innlegg