iskremm Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLBPdg/regjeringens-student-pakke-utvider-laanet-til-dem-som-mister-ekstrajobben Skjønte ikke helt denne. Får vi alle studenter 27000 inn på konto den 15.april? Det er jo ikke noe ekstra/mer stipend? Forskjellen er vel bare at vi får alt utbetalt på en dag, istendefor å gi ordinært stipend de neste 3 månedene?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Ja, alle studenter får de 27000 inn på konto 15. april. Nei, det er ikke noe mer eller ekstra stipend. Ja, det er den eneste forskjellen. Anonymkode: d2e42...2bf 2
Morgenrøden Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Ikke godt å si hva det egentlig betyr. Ser at det kun står stipend i artikkelen, noe som er rart med tanke på at alt utbetales fra Lånekassa som lån med mulighet for å omgjøres til stipend. Mulig det er noen nyanser som er borte i VGs formidling av det som er vedtatt. Jeg ville avventet beskjed fra Lånekassa, som helt sikker kommer ganske snart. Men det ser ikke ut til at det vil komme noe særlig mer penger. 1
iskremm Skrevet 26. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, alle studenter får de 27000 inn på konto 15. april. Nei, det er ikke noe mer eller ekstra stipend. Ja, det er den eneste forskjellen. Anonymkode: d2e42...2bf Hvorfor gjør de det egentlig? Blir jo det samma. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 25 minutter siden, iskremm skrev: Hvorfor gjør de det egentlig? Blir jo det samma. De tenker vel kanskje at de kan forskyve problemet for permitterte studenter som ikke har råd til å betale faste utgifter. Istedenfor å ikke ha råd til å betale mai utsetter de det til juni Anonymkode: d2e42...2bf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De tenker vel kanskje at de kan forskyve problemet for permitterte studenter som ikke har råd til å betale faste utgifter. Istedenfor å ikke ha råd til å betale mai utsetter de det til juni Anonymkode: d2e42...2bf Det samme tenker jeg også at de gjør. Utgiftene blir det samme selv om alt blir utbetalt med en gang, forskjellen er da at man må legge av penger for hver mnd. Og med lavere rente, så taper studenter å ha pengene i banken også😡 Hjelper veldig lite dette. Anonymkode: a6763...b27 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 Håper studentene klarer å planlegge bruken av pengene og ikke svir av alt i løpet av 3 uker på ting de ikke trenger.. desverre mange uten veldig økonomisk sans der ute. Anonymkode: 84b33...175 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 For et surrete tiltak. Det er bare en uthalingsteknikk. Jeg er så glad for at ingenting har skjedd med min lønnsinntekt. Stakkars de studentene som har blitt permittert fra deltidsjobben sin. Ikke ser jeg hvorfor staten tenker det er lurt å sette kjepper i hjulene for de som skal bære landet videre. Anonymkode: 1a0f1...fc1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå