Gå til innhold

Barn som bråker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i en førsteetasje leilighet, og etter jeg flyttet inn, flyttet det inn far og to barn på 4 og 8 år i etasjen over. Det er lytte leiligheter, og man hører når de går vanlig oppe. 
det er helt greit at man hører de går, og at barna leker, misforstå meg ikke. Men når barna får lov å stå å hoppe fra 7 om morran i helgene, til de legger seg klokka 20..eller hele ettermiddagen og kvelden etter skole, det syns ikke jeg er greit. Det datt ned bilderammer her flere ganger, og man ser vinduene rister når det er som verst. Det har også blitt sprekker i taket etter de flytta inn, i tillegg spiller de høy dunkemusikk så og si hver dag. 
Nå i disse coronatider er barna hjemme fra skole og barnehage. Jeg har en sønn som går på VGs og prøver å jobbe med skole hver dag hjemme, men det er ikke lett når barna hopper konstant. 
Far oppe er klar over at det er lytt, og vi har sagt fra flere ganger at det er for mye innimellom. Men allikavel fortsetter det. 
hvor synes dere grensa går? Når er det greit å ta dette videre?

i dag starta de klokka 5:30 med å løpe..

Anonymkode: 155d6...ceb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liten tilleggsinformasjon: hun som bodde over oss før den nye familien flyttet inn, hørte vi nesten ikke når hun gikk. 

Skrevet

Det er lite du kan gjøre. Folk kan gjøre som de vil mellom 6 og 23 er vel hovedregelen. Hvis du vil unngå bråk er det enebolig eller moderne leilighet med bedre lydisolering. Du kan jo prøve å ta det opp med dem men tviler på du kommer noen vei med det... Men første skritt er jo en god dialog :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å bo i blokk. Barn må få leve de også...

Anonymkode: 75aaa...86f

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i en førsteetasje leilighet, og etter jeg flyttet inn, flyttet det inn far og to barn på 4 og 8 år i etasjen over. Det er lytte leiligheter, og man hører når de går vanlig oppe. 
det er helt greit at man hører de går, og at barna leker, misforstå meg ikke. Men når barna får lov å stå å hoppe fra 7 om morran i helgene, til de legger seg klokka 20..eller hele ettermiddagen og kvelden etter skole, det syns ikke jeg er greit. Det datt ned bilderammer her flere ganger, og man ser vinduene rister når det er som verst. Det har også blitt sprekker i taket etter de flytta inn, i tillegg spiller de høy dunkemusikk så og si hver dag. 
Nå i disse coronatider er barna hjemme fra skole og barnehage. Jeg har en sønn som går på VGs og prøver å jobbe med skole hver dag hjemme, men det er ikke lett når barna hopper konstant. 
Far oppe er klar over at det er lytt, og vi har sagt fra flere ganger at det er for mye innimellom. Men allikavel fortsetter det. 

hvis det er så plagsomt for deg og dine burde kansje du vurdere å flytte ? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke sprekker i taket av at barn hopper.

Eller - dersom det blir sprekker i taket av barn som hopper; utløs øyeblikkelig alarmen i huset og evakuer alle. Nå. Da er det så krisedårlig bygd at det er farlig å oppholde seg der.

Sånn her og nå: kjøp dere noice canseling hodetelefoner (eller et par hørselvern medlydinngang om folk på hjemmekontor har kjøpt opp de førstnevnte). overlev. Selg ved anledning. 

Anonymkode: 4fe2f...f8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem med nabo bare at de bor under meg. Det er roping og skriking dagen lang men her er de voksne verst. Jeg har klaget på dem til styret i sameiet. Du kan og gjøre det, du bor vel i sameie eller borettslag. Når man bor så tett på hverandre må alle ta hensyn. Kan ikke heller de som bråker flytte et annet sted? Jeg sammenligner det med mobbing. Hvorfor må den som blir plaget flytte? Dersom denne familien ikke demper lydnivået går klagen videre til kommunen som eier den. 

Anonymkode: 5818b...76b

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2020 den 17.42, Lipyros skrev:

moderne leilighet med bedre lydisolering.

Min erfaring er at nye leiligheter er absolutt ikke noe mer lydisolert...... Hører mer i leil fra 2018 enn forrige leil som var nesten 100-år gammel 👌🏼

Anonymkode: c3612...fee

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at nye leiligheter er absolutt ikke noe mer lydisolert...... Hører mer i leil fra 2018 enn forrige leil som var nesten 100-år gammel 👌🏼

Anonymkode: c3612...fee

Den standarden husene skal ha gjør at det er mer isolert. Om alle som bygger følger standarden vet jeg ikke 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...