Gå til innhold

Kanskje et rart spørsmål. Men forandrer du deg etter som hvordan du ser ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen år siden at jeg oppdaget at med sminke og litt "eksklusiv" klesstil og høyhælte sko osv, så ble jeg mye mer lukket. Dette sa jeg til en venninne i går, og hun kjente seg igjen. 

Nå de senere år har jeg vært mye mer avslappet, og jeg er mye mer sosial og avslappet. 

Er dette typisk eller?? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer selvsikker, ler mer og mer utadvendt og spøkefull de dagene jeg føler meg bra. Det har litt med klær å gjøre, men mest med hår og om jeg har gått ned noen gram 😂😂

Anonymkode: b4e55...df0

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mer selvsikker, ler mer og mer utadvendt og spøkefull de dagene jeg føler meg bra. Det har litt med klær å gjøre, men mest med hår og om jeg har gått ned noen gram 😂😂

Anonymkode: b4e55...df0

Hår? 🙂 ok.

Jeg tror det ytre må gjenspeile hvem vi egentlig er kanskje?  At det er viktigere enn vi tror? Og at vi overvurderer utseendet? Jeg vet ikke.... 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Har bare en "stil" jeg, og den er komfortabel, bruksvennlig og presentabel. Har mange klær som stemmer overens i fargeskala, det gjør at jeg kan bytte rundt på det jeg har uten å føle at jeg ser lik ut hele tiden. Sminke bruker jeg ikke, børster håret men gjør ingenting med det. Er bare meg tror jeg, det føles i hvertfall slik. Livet ble slik at jeg har hatt altfor mye annet å tenke på enn det å "måtte" stå foran speilet eller tenke alle produkter jeg liksom "måtte" ha. Da jeg sluttet å tenke sånn følte jeg at jeg frigjorde meg selv og tiden min veldig mye, så jeg fortsetter nok slik. Det føles godt for sjelen min.

Anonymkode: 9228a...a97

AnonymBruker
Skrevet

Yep. Jeg forandrer meg også etter hvordan jeg kler meg. Om jeg sminker meg til en fest føler jeg meg mer selvsikker og kan være litt mer flørtete, og når jeg er hjemme er jeg rett og slett bare en gretten slask 😄

Anonymkode: 9ad34...11a

AnonymBruker
Skrevet

Tror det... Folk legger nok merke til de som klær seg pent mer, og da gir det jo mening at man blir mer lukket om man ikke liker sånn oppmerksomhet...

Anonymkode: 4fab8...100

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er mye mer avslappet og meg selv i en stor hettegenser,  og blir med en gang mer sjenert og tilbakeholden og nervøs i liten kjole og pentøy.

Anonymkode: 068be...876

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer selvsikker, utadvent og glad når jeg har pyntet meg. Jo mer pyntet, jo mer virker denne effekten.

I det daglige, i slitte klær jeg jobber i, er jeg stille og rolig, og blir svært fort usikker på meg selv. 

Jeg føler ikke det har noe med andre folk å gjøre. Jeg er likedan når jeg er hjemme, uten at noen andre er rundt meg. Føler jeg meg pen får personligheten og selvtilitten min et løft. Føler jeg meg ikke pen, ligger den langt nede, stille og rolig.

Anonymkode: 7e14d...15b

Skrevet

Ja, definitivt. Jeg elsker kjoler og jeg elsker farger. Det gjør meg selvsikker og mer glad - det gir selvtillit og får meg til å føle meg fin. Det har vært en av måtene jeg har fått til å gå ned over 80 kg på - nettopp å faktisk vise fram meg selv uansett størrelse og vise hvor stolt og glad jeg er over meg selv. Og det morsomme er, selv da jeg veide mye mer enn i dag fikk jeg mye mer positiv oppmerksomhet enn da jeg hadde en annen stil og følte meg feit, stor og stygg. For jeg tror det gir folk noe å smile av når jeg kommer der i mine turkise eller gule kjoler, og det er jo bare bra. Litt mer farge i hverdagen må til! :) 

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det motsatt. Jeg endrer ikke meg etter hvordan jeg ser ut. Jeg endrer på utseende etter hvordan jeg har det inni meg. Noen ganger prøver jeg å fake ved å fikse håret og kle meg som om jeg har en sprudlende gladdag, når jeg egentlig føler meg trist. 

Anonymkode: bd9d3...9af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...