Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg tenkt en del på en person som betød mye for meg som barn. Når jeg kom i tenårene tok jeg denne personen for gitt og jeg har så utrolig dårlig samvittighet. Samtidig som jeg var i tenåringsopprør ble vedkommende syk og gikk bort. 

Grunnen til at jeg har tenkt mye på denne personen i det siste er fordi jeg fant noe hjemme hos foreldra mine som han laget til meg en gang for mange år siden. 

Såå..jeg føler meg dum når jeg spør om dette her, men er det noen måte å komme i kontakt med han via denne gjenstanden han laget til meg? Jeg har aldri hatt noe særlig troen på 'den andre siden' osv men.....Som sagt har jeg dårlig samvittighet fordi jeg var så drittunge mot slutten av livet hans 😔

Hjelp? 

Anonymkode: 99ba7...072

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har ikke noe å si om du tror på det eller ikke. Døde mennesker eksisterer ikke lengre, og det er derfor umulig å ta kontakt med dem.

Bevisstheten deres, alt som gjorde dem til seg selv, ble skapt av hjernen deres. Hjernen deres er nå død og borte.

Du kan i alle fall trøste deg med at han ikke bærer nag ;) 

Endret av Nicathv
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mulig å få kontakt med dem som via et medium!

Anonymkode: 8eae0...ed9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det siste har jeg tenkt en del på en person som betød mye for meg som barn. Når jeg kom i tenårene tok jeg denne personen for gitt og jeg har så utrolig dårlig samvittighet. Samtidig som jeg var i tenåringsopprør ble vedkommende syk og gikk bort. 

Grunnen til at jeg har tenkt mye på denne personen i det siste er fordi jeg fant noe hjemme hos foreldra mine som han laget til meg en gang for mange år siden. 

Såå..jeg føler meg dum når jeg spør om dette her, men er det noen måte å komme i kontakt med han via denne gjenstanden han laget til meg? Jeg har aldri hatt noe særlig troen på 'den andre siden' osv men.....Som sagt har jeg dårlig samvittighet fordi jeg var så drittunge mot slutten av livet hans 😔

Hjelp? 

Jeg tror ikke det er mulig å kommunisere med de døde. Du må aldri finne på å betale for at andre skal komme i kontakt med vedkommende. Det er kyniske svindlere. Man vet aldri, så det du kan evt gjøre er å be en bønn å spørre om å få kontakt evt se et tegn fra denne personen? Det skader ikke å prøve. 

Anonymkode: 038b4...219

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mulig å få kontakt med dem som via et medium!

Anonymkode: 8eae0...ed9

Nei😉

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er mulig å kommunisere med de døde. Du må aldri finne på å betale for at andre skal komme i kontakt med vedkommende. Det er kyniske svindlere. Man vet aldri, så det du kan evt gjøre er å be en bønn å spørre om å få kontakt evt se et tegn fra denne personen? Det skader ikke å prøve. 

Skjønner. Graven hans er for langt unna til at jeg kan dra dit. Derfor tenkte jeg på denne tingen som er fra han og som han laget til meg fordi han var glad i meg. Og til tross for at jeg var en så stor dritt og ikke var tilstede hverken når det gikk mot slutten eller i begravelsen. Jeg ville egentlig i begravelsen og hadde satt av tid, men fikk beskjed om at hans ønske var kun nærmeste familie i begravelsen. Altså ikke meg... 

Det er vel det verste for meg. At han ikke ønsket meg der i begravelsen. Jeg tenkte at det var på grunn av at jeg hadde oppført meg så dårlig mot han..... 

Skulle ønske det gikk an å beklage. At jeg skammer meg, at hvis jeg fikk gjøre alt på nytt så hadde jeg stilt opp for han hver eneste dag. Det gjør vondt.. Enda mer vondt nå når jeg fant denne tingen fra han 💔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare velge å legge dette bak deg, TS. 

Jeg tror det er mulig å få kontakt med de døde, men jeg tror også at du allerede er tilgitt. Jeg tror at denne avdøde som laget denne tingen til deg vil bli mer lei seg over at du ikke kan tilgi deg selv. Han bærer ikke nag til deg på den andre siden.

Anonymkode: 4e1fe...f77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Graven hans er for langt unna til at jeg kan dra dit. Derfor tenkte jeg på denne tingen som er fra han og som han laget til meg fordi han var glad i meg. Og til tross for at jeg var en så stor dritt og ikke var tilstede hverken når det gikk mot slutten eller i begravelsen. Jeg ville egentlig i begravelsen og hadde satt av tid, men fikk beskjed om at hans ønske var kun nærmeste familie i begravelsen. Altså ikke meg... 

Det er vel det verste for meg. At han ikke ønsket meg der i begravelsen. Jeg tenkte at det var på grunn av at jeg hadde oppført meg så dårlig mot han..... 

Skulle ønske det gikk an å beklage. At jeg skammer meg, at hvis jeg fikk gjøre alt på nytt så hadde jeg stilt opp for han hver eneste dag. Det gjør vondt.. Enda mer vondt nå når jeg fant denne tingen fra han 💔

Uff så trist, føler med deg ts.

Ikke hør på skeptikerne her. De kommer alltid i disse trådene og skal ødelegge.

Og ja, du kan få kontakt med døde personer. De forsvinner ikke når de dør, det vet jeg ut fra egne opplevelser og ut fra utallige beretninger jeg har lest og hørt over mange år om dette. Du trenger strengt tatt ikke en gjenstand fra noen som er avdød for å få kontakt med dem, men det kan være hjelpsomt for et medium/klarsynt. Jeg vet ikke om noen som tar slike oppdrag, om du er interessert i å få et medium til å snakke med denne personen. Men du kan prøve å ta kontakt med de som deltar i åndenes makt. Om de ikke gjør det selv, vet de kanskje om noen som gjør det.

Men du trenger heller ikke noe medium for å få kontakt. Noe du kan gjøre er å skrive et brev til vedkommende, der du forteller han alt som du føler nå. Han kommer til å få den beskjeden. Det er også slik at de vi var knyttet til i livet, tilgir oss når de kommer på andre siden, og de vet alt vi tenker og føler, og føler seg mer forbundet med oss enn de gjorde når de levde. Men det er ikke alltid vi kan oppfatte dette selv, selv om de ofte vil prøve å komme i kontakt med oss.

Noe du også kan gjøre er å henvende deg til denne personen rett før du skal sove, og be om at han besøker deg i drømme. Det har mine foreldre gjort flere ganger, senest i natt.

Jeg hadde et dårlig forhold til min mor da hun levde. Og det som gjorde at vi helt mistet kontakten med hverandre var at jeg fikk meg hund, for siden hun er redd for hunder, så inviterte hun meg ikke mer hjem til seg. Hun sa også før jeg fikk meg hund, at da kunne jeg ikke komme på besøk til henne noe mer.

Noen år senere, lenge etter min mor var død, og rett etter hunden min døde, så fikk jeg en dyretolk til å snakke med hunden min (de kan snakke med dyr etter de er døde). Tolken visste ingenting om meg, og iallefall ikke at min mor var død. Hun fortalte at hun kunne se hunden min med et lys ved siden av seg, og når hun kom nærmere, så så hun at dette lyset var en dame. Damen var veldig blid og vinket, og hun var tykk rundt livet.

Dette VET jeg var min mor. Det er ingen tvil i min sjel at det var henne. Min mor var alltid veldig blid (utad), og hun klaget alltid over at hun var tykk akkurat rundt livet, det var det eneste problemet hun hadde med utseende. Det at hun dukker opp med hunden min som er død, sier så mye på så mange plan. Jeg føler ikke lenger noen avstand mellom oss.

Her er en video fra Anita Moorjani, der hun svarer på et spørsmål om hvordan vi kan føle oss mer forbundet til våre kjære etter at de er døde. Hun hadde en nær-døden-opplevelse, og etter det ble livet hennes og hvordan hun ser på døden endret for alltid.

Anonymkode: 36d26...d1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare si en ting ts, det stemmer ikke for meg at han ikke ønsket deg i begravelsen. Når jeg leste HI så syns jeg dette var rart, særlig når du bare var tenåring når han døde. Da jeg leste det andre innlegget ditt så tror jeg ikke det var sånn i det hele tatt. Det kan være utallige grunner til at han bare ønsket nærmeste familie. Det er f.ex. mulig han var en mer privat person som ikke ville være komfortabel med at en masse mennesker han ikke kjente kom i begravelsen. Jeg tror ikke det har noe med deg og deres forhold å gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den første videoen er av en tilfeldig person som får en reading som de bare hentet inn fra gata, den andre videoen er hans reaksjon på readingen.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Nicathv said:

Det har ikke noe å si om du tror på det eller ikke. Døde mennesker eksisterer ikke lengre, og det er derfor umulig å ta kontakt med dem.

Bevisstheten deres, alt som gjorde dem til seg selv, ble skapt av hjernen deres. Hjernen deres er nå død og borte.

Du kan i alle fall trøste deg med at han ikke bærer nag ;) 

Selv om dette er din tro, se vet du faktisk ikke -du vet like lite som noen som helst andre, og menneskeheten har ikke noe svar på dette, dermed kan vel ikke du ha det heller. Men, du har lov til å ha din egen tro, det har du. (jeg vet forøvrig ikke hva jeg tror på, men det jeg vet for min egen del er at jeg ikke liker folk som snakker om sin tro som ren fakta)

Anonymkode: f4d95...74f

• Liker 4
Skrevet

Dette er bare en illusjon av ego-sinnet. Du kan ikke snakke til de døde siden de døde har returnert tilbake til den Absolutte kilden av virkeligheten og eksistens (Gud). Døden er total opplysning. Døden er total oppvåkning. De som vet, de vet. 

Du er en idé. Denne ideen vil slutte å eksistere. Men det er bare erkjennelsen av ikke-selv, som Buddha våknet opp til og forstå veldig godt. Men det er fortsatt mer å innse. Som Gud og hva Gud er. Dette arbeidet krever et sprang av tro til slutt. Du kan ikke vite hva som vil bli oppdaget etter ego-død. Det kan ikke tenkes eller imaginæres. 

Og ego-død og dens dybder er bare en liten død. Det er mulig å fysisk dø og totalt våkne opp. Det finnes dybder av overgivelser så store og totale at hele ditt menneskelige eksistens blir borte. Sinnet ditt, kroppen din, hele egoet ditt - enkelt og greit hele deg. Og i det øyeblikket så forstår man hva døden, den ultimate døden, virkelig er - Total oppvåkning. 

Skrevet
33 minutter siden, Conal skrev:

Dette er bare en illusjon av ego-sinnet. Du kan ikke snakke til de døde siden de døde har returnert tilbake til den Absolutte kilden av virkeligheten og eksistens (Gud). Døden er total opplysning. Døden er total oppvåkning. De som vet, de vet. 

Du er en idé. Denne ideen vil slutte å eksistere. Men det er bare erkjennelsen av ikke-selv, som Buddha våknet opp til og forstå veldig godt. Men det er fortsatt mer å innse. Som Gud og hva Gud er. Dette arbeidet krever et sprang av tro til slutt. Du kan ikke vite hva som vil bli oppdaget etter ego-død. Det kan ikke tenkes eller imaginæres. 

Og ego-død og dens dybder er bare en liten død. Det er mulig å fysisk dø og totalt våkne opp. Det finnes dybder av overgivelser så store og totale at hele ditt menneskelige eksistens blir borte. Sinnet ditt, kroppen din, hele egoet ditt - enkelt og greit hele deg. Og i det øyeblikket så forstår man hva døden, den ultimate døden, virkelig er - Total oppvåkning. 

Apropos Buddha, jeg sier ikke at oppvåkningen til ikke-selv var hans høyeste oppvåkning. Det er ingen tvil om at Buddha var totalt våkent. Det er helt klart at Buddha underviste og hadde direkte oppvåkning av det Absolutte (Gud). Det er den høyeste sannhet som er.

Form er tomhet, tomhet er identisk med form. Årsaken til at man kan bli forvirret er fordi total oppvåkning er ubeskrivelig, utenkelig og uforståelig. For å snakke om det, må du gjøre distinksjoner som dual vs nondual, atman vs brahman, bevissthet vs bevisstløshet, form vs tomhet, selv vs ikke-selv, rett vs galt, sant vs falskt osv. Men alt dette er dualitet. 

Tomhet og form er identisk. Selv med kapital S og ikke-selv er identisk. Enhver undervisning som til og med har den minste flust av dualitet til den, er ikke den høyeste læren eller sannhet. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Conal skrev:

Wtf?😉

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Conal skrev:

Apropos Buddha, jeg sier ikke at oppvåkningen til ikke-selv var hans høyeste oppvåkning. Det er ingen tvil om at Buddha var totalt våkent. Det er helt klart at Buddha underviste og hadde direkte oppvåkning av det Absolutte (Gud). Det er den høyeste sannhet som er.

Form er tomhet, tomhet er identisk med form. Årsaken til at man kan bli forvirret er fordi total oppvåkning er ubeskrivelig, utenkelig og uforståelig. For å snakke om det, må du gjøre distinksjoner som dual vs nondual, atman vs brahman, bevissthet vs bevisstløshet, form vs tomhet, selv vs ikke-selv, rett vs galt, sant vs falskt osv. Men alt dette er dualitet. 

Tomhet og form er identisk. Selv med kapital S og ikke-selv er identisk. Enhver undervisning som til og med har den minste flust av dualitet til den, er ikke den høyeste læren eller sannhet. 

Jeg skjønner ingenting😉 hva er kapital S?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ingenting😉 hva er kapital S?

Selv med stor S betyr i den ultimate enden at det bare finnes EN Absolutt Selv (Self). Det Absolutte er for godt til å bli trodd. Det er for godt til å bli tenkt på. Det er for stort til å skjønne. Dette er en nødvendig konsekvens av det Absolutte (Gud) Det unslipper alle forsøk på uttrykk. Dette er grunnen til at menneskeheten er så forvirret om dette temaet om Gud.

Hvordan kan du uttrykke det uuttrykkelige?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp? 

En ting er sikkert, og det er at det ikke er noe poeng å lide i anger og ha det vondt. Når du var ung så var du uskyldig, uansett. Om du var en "drittunge" så klandrer ingen deg, spesielt ikke de som er døde.

Anonymkode: 6eb48...675

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med en prest. 

Anonymkode: 24ee8...280

AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan komme i kontakt. Be med hele hjertet ditt hver kveld, sett av tid til å sende hjerteenergien ut til universet og til vedkommende.  Bruk gjerne krystaller. 

Du kan også via et medium men mange medium er falske. Moren til bestevennen min som døde hadde snakket med et medium og mediumet beskrev meg og sa ting som kun han avdøde og jeg kunne vite, som moren hans spurte meg om etter om jeg kjente igjen. Har ingen tvil på at det var han mediumet var i kontakt med 

Anonymkode: 2dc0c...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...