Gå til innhold

Kan dere slutte å konsekvent be folk holde seg inne?!?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

JA vi skal holde oss mest mulig inne. MEST MULIG, og bare gjøre det nødvendigste. Men, hva vet DU om hva som er en nødvendighet for andre? Jeg går imot mitt 3 år som friskemeldt fra mentale lidelser, klarte å komme meg i 60% jobb igjen fra 100% ufør, sluttet med medisiner og har hatt det mye bedre enn på lenge.

Men, så kom denne krisen og nå begynner mine problemer å komme tilbake pga isolasjon. Jeg skal holde meg inne og ta hensyn, klart det. Men, blir jeg for isolert så blir jeg paranoid og jeg kan risikere å bli suicidal. Derfor går jeg ut. På tur i skogen, titter på kjøpesenteret, møter en venn på kafe etc.. Jeg MÅ ikke til frisøren, ut på byen, på kino, konserter eller på hytta, men jeg MÅ se og være sammen med andre mennesker om det så er indirekte.

Problemet er at dette kan jeg ikke si høyt for da er jeg egoistisk. Ja, jeg tar forholdsregler og tenker på at de gamle og syke kan miste sitt liv, men hva med mitt? Er ikke livet til oss med mentale lidelser noe verdt? Vi er også  blant risikogruppene da vi kan få selvmordstanker av sånne hendelser.

Igjen er vi blandt dem som blir glemt. Vil derfor bare si at så lenge du ikke vet hvorfor andre går ut eller gjør som de gjør, ikke døm. Og ikke be folk pelle seg hjem.

Anonymkode: 3e2c9...b71

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dette kan jeg ikke si høyt for da er jeg egoistisk.

Spørsmål. Hvorfor si det høyt?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Aaamen. 

Anonymkode: 40135...da1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du egentlig nødt til å fortelle hele verden om hva du gjør da? 

Anonymkode: be440...ce4

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Bare gå ut du, ingen stopper deg. Ganske sikker på at de som sier du må være inne, ikke har sagt det direkte til akkurat deg.

Anonymkode: f6190...e3b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at her må alle gjøre så godt de kan, og ikke tøye alle grensene med mindre de må. Vær sammen, mest hjemme, og kun sammen med kjernefamilien. De fleste klarer fint det.

Anonymkode: 48d10...abe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke finne noe nettmøte hvor du ser mennesker? Jeg vet at det er mange som har med venner og bekjente, familie, møter over facetime/skype/videochat på messenger.

Eller chatrom. Har du prøvd videogaming? Det er sosialt, bare på en litt annen måte. Hvis ikke så er det mange som har direktesendinger blant annet på instagram hvor man får sett folk.

Anonymkode: 3c3e5...e23

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Twitch.com :)

Anonymkode: 3c3e5...e23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at her må alle gjøre så godt de kan, og ikke tøye alle grensene med mindre de må. Vær sammen, mest hjemme, og kun sammen med kjernefamilien. De fleste klarer fint det.

Men problemet er at FHI har ikke anbefalt at folk bare sitter inne, heller ikke myndighetene har anbefalt det. Det er en regel kg-brukere har funnet på. 

Anonymkode: 413f2...063

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men problemet er at FHI har ikke anbefalt at folk bare sitter inne, heller ikke myndighetene har anbefalt det. Det er en regel kg-brukere har funnet på. 

Jeg sier ikke at folk skal sitte inne. Men hold dere sammen med kun kjernefamilien, også om dere er ute (og alle må ikke være ute på de samme stedene).

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg det er ganske spesielt hvis noen velger å lytte til det KG-brukere sier, fremfor hva myndighetene sier. Jeg mener å huske at det har vært uttalelse fra Bent Høie iallfall, om at man burde holde seg hjemme. Med forbehold om at jeg kan ha blinkset.

Endret av Amber Everglow
*skrivefeil
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er også blitt sagt en gjerne må gå ut på tur eller gå på fjellet,men hold avstand fra andre så klart.

Anonymkode: adc20...5a2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som sier at man MÅ være inne ts.  Kjøpesenter og kafé er kanskje litt vel unødvendig i disse tider på lik linje som daglige turer til butikken/kiosk da man rett og slett utsetter seg for mer smitte på denne måten man potensielt kan føre videre. Og det er grunnen til at jeg unngår disse tingene.

Men jeg må som deg komme meg ut. Får besøk av en fast kompis som lever så og si isolert og barnet mitt får møte en venn ute. Jeg har jobbet i mange år og gjennomlevd alt for mye drit til å la meg knekke av dette her. Takler veldig dårlig å være isolert. Men er ikke sånn at du enten må være inne med gardinene for eller henge på senteret vel 🙈  det som hjelper for meg er å komme meg ut i frisk luft og å være i fysisk aktivitet iallefall. Ikke minst å hjelpe til med det du kan, følelsen av å være til nytte er jo helt vekke etter permittering, så det er gull verdt for meg nå for å ikke føle meg som en byrde.

Anonymkode: a4dc9...5f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Amber Everglow skrev:

Da synes jeg det er ganske spesielt hvis noen velger å lytte til det KG-brukere sier, fremfor hva myndighetene sier. Jeg mener å huske at det har vært uttalelse fra Bent Høie iallfall, om at man burde holde seg hjemme. Med forbehold om at jeg kan ha blinkset.

Nei. FHI har anbefalt at folk mosjonerer, men holder avstand til andre. Ingen har bedt folk om å sitte beint inne 24/7. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. FHI har anbefalt at folk mosjonerer, men holder avstand til andre. Ingen har bedt folk om å sitte beint inne 24/7. 

Takker :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må man ikke sitte inne hele tiden..

Går an å gå tur i nærområdet enten alene, med kjernefamilien eller et par gode venner.

Men begrens hvor mange mennesker du er sammen med om gangen, og ikke oppsøk store folkemengder ihvertfall, det er svært viktig fremover.

Anonymkode: fe2ab...8ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har sagt at du MÅ være inne. Du kan fint gå en tur i skogen, og du kan likeså godt ta med venninen ut i skogen. Du MÅ ikke på kafe. 

Ta med deg kafen og venninen ut i skogen, problem løst.

Anonymkode: 189cc...01a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hvordan du har det, TS. Men jeg går ut, på tur i nabolaget, til og med på kjøpesenter, ett eller annet sted må jeg komme meg ut til hver dag. Og det er jo LOV. Jeg følger rådene fra FHI nøye. Men tør ikke si dette til kolleger eller andre på skype, da folk tror at alle må holde seg hjemme. Folk har tydeligvis ikke helt forstått forskjell på isolasjon, karantene og det å være frisk i disse korona-tider.

Anonymkode: a18bb...389

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del som ønsket portforbud. Og når ikke regjeringen er enig så lager de sine egne regler som de spyr ut overalt. Ikke minst på kg hvor de hisser seg opp over andre som ikke gjør som dem 😂

Anonymkode: c358f...07e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på de som prøver å shame andre til å være inne 24/7. Det er ikke sunt. De som kjefter og smeller om dette høres ikke ut som at de har det så bra heller og det kommer nok også av at de nettopp har murt seg inne for lenge... så lenge det er lov, så er det lov. Ingen kan si noe på det så lenge du ikke bryter noen regler.

Anonymkode: 9ab1f...034

• Liker 10
  • Opprett ny...