Gå til innhold

Studentene får god erstatning pga. tapt inntekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Studentene får nå en kjempegod erstatning for tapt inntekt.

Nå kan dere virkelig juble over løsningen regjeringen har foreslått!

All stipend blir utbetalt i 15.april. Da får dere 27.550 kroner. I tillegg kan dere søke om ett lån på 26.000 kroner. 

Dette er mye penger, mens vi sitter alene hjemme i hybelen sin. Her har regjeringen virkelig gjort jobben sin!

Anonymkode: cf18a...774

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Godhelg2019
Skrevet

Dette er gode nyheter for studentene. Har du en link?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke helt rettferdig for de som jobber mye ved siden av skolen... å få et lån 

Anonymkode: db8a3...dbe

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

🥳🥳 Hele 6887,5 kr måneden det! Tenk hvor mye jeg kan godte meg med 887,5 kr på mat og transport nå som kontrakten på sommerjobben faller bort og enkelte av eksamensdatoene legger seg utover sommerferien ! Hvem trenger paprika for 90 kr/kg når man har havregryn og multivitaminer?! 

Anonymkode: 518da...b7d

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke helt rettferdig for de som jobber mye ved siden av skolen... å få et lån 

Anonymkode: db8a3...dbe

Men nå er det ikke påtvunget å jobbe på siden heller.. Er det riktig ovenfor andre studenter som ikke jobber, at studenter som har deltidsjobb skal få 26 000 i stipend istedenfor lån?  

Det har vel kommet fram tidligere at man mener at studenter jobber mye mer enn de studerer, når de i hovedsak er fulltidsstudenter og skal fokusere på det.

Anonymkode: ee310...b4a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er det ikke påtvunget å jobbe på siden heller.. Er det riktig ovenfor andre studenter som ikke jobber, at studenter som har deltidsjobb skal få 26 000 i stipend istedenfor lån?  

Det har vel kommet fram tidligere at man mener at studenter jobber mye mer enn de studerer, når de i hovedsak er fulltidsstudenter og skal fokusere på det.

Anonymkode: ee310...b4a

De fleste studenter må jobbe, fordi leieprisene er så høye ;) 

Anonymkode: e1d23...d6c

• Liker 36
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste studenter må jobbe, fordi leieprisene er så høye ;) 

Anonymkode: e1d23...d6c

Nei, det stemmer ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sosialt said:

Nei, det stemmer ikke. 

Hvordan vet du det? 

Anonymkode: 88b1e...dc5

• Liker 8
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Studentene som jobber betaler skatt like mye som alle andre arbeidstakere. Hvorfor de kan ikke få dagpenger forstår jeg ikke. 

Anonymkode: b0a5f...288

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Studentene som jobber betaler skatt like mye som alle andre arbeidstakere. Hvorfor de kan ikke få dagpenger forstår jeg ikke. 

De fleste holder seg vel under frikortgrensa for å beholde retten til stipend, så da skatter de ikke

Anonymkode: ae5b6...78d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste holder seg vel under frikortgrensa for å beholde retten til stipend, så da skatter de ikke

Jo, de betaler skatt uansett. Og hvis de har jobbet lite, de ville få tilsvarende 62,4% av inntektene sine i dagpenger. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har redusert stilling for å ta enkelte fag slik at jeg får realfagskompetanse til senere.  Er livredd for å bli permittert nå da dette tydeligvis medfører at jeg ikke har rett på dagpenger, samtidig har jeg ikke noe støtte fra Lånekassen og ville heller ikke fått det pga for høy inntekt. 

Anonymkode: 66263...f97

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🥳🥳 Hele 6887,5 kr måneden det! Tenk hvor mye jeg kan godte meg med 887,5 kr på mat og transport nå som kontrakten på sommerjobben faller bort og enkelte av eksamensdatoene legger seg utover sommerferien ! Hvem trenger paprika for 90 kr/kg når man har havregryn og multivitaminer?! 

Anonymkode: 518da...b7d

I den ene måneden som nå ikke dekkes av lån og stipend, kan man få sosialstønad.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skatter som alle andre! Har tjent over grensa for å få dagpenger, men siden jeg er student så har jeg ikke rett på noe. Det oppleves urettferdig. 

Jeg er glad for at jeg nå kan få et lån, det er bedre enn ingenting. Men jeg taper store penger pga denne krisen. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Rosalie said:

I den ene måneden som nå ikke dekkes av lån og stipend, kan man få sosialstønad.

Studenter har ikke rett på sosialstønad 

• Liker 4
Skrevet

Men jeg taper store penger pga denne krisen.

Dette gjelder ikke bare studenter, du er klar over det?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Amber Everglow said:

Dette gjelder ikke bare studenter, du er klar over det?

Ja, men studenter straffes hardere enn andre. Vanlige arbeidstakere blir ikke bedt om å ta opp lån. 

• Liker 14
Skrevet

Ja, men studenter straffes hardere enn andre. Vanlige arbeidstakere blir ikke bedt om å ta opp lån. 

Straffes studenter hardere enn småbarnsfamilier? Virkelig? Ja, studentenes situasjon er kjip, men det er absolutt ikke de verste skjebnene her i landet for tiden. Slutt å lat som noe annet.

• Liker 7
  • Opprett ny...