Gå til innhold

Er datteren min for ung?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 15 år har nettopp fått seg kjæreste som er 2 år eldre. De har kjent hverandre i 4 måneder, og vært sammen i 1 måned. Denne unge mannen er svært hyggelig, og jeg ser hvor forelsket de er. Så begynner jo spørsmål om overnatting....Jeg og hennes far har snakket i lag om dette. Jeg syntes at dette er for tidlig, hennes far skjønner ikke helt dette. Jeg er ikke redd for at de skal ha sex fordi det kan de uansett gjøre når de er på besøk til hverandre, og jeg kan jo ikke nekte de å være sammen, men er mest redd for at dette blir å skje for ofte. Datteren min blir jo selvfølgelig sur på meg. Burde jeg bli mer åpen til overnatting?

Anonymkode: a073f...698

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun er først og fremst under lovlig alder som det heter. Gutten kan bli straffet hvis han blir anmeldt for sex med en under 16 år.
Bortsett fra det, så synes jeg ikke folk skal overnatte sammen så tidlig, bør ha fylt 16 år som minimum.

Anonymkode: ac52e...133

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi de kan ha sex når de vil, betyr ikke at du må gi i din velsignelse til det... hun er under 16 år som sagt. 

Anonymkode: 10ff4...742

• Liker 12
Skrevet

Jeg er enig med første skribent, hun bør ha fylt 16 først. Etter det kan dere kanskje lage en avtale om at overnatting kun skal skje i helgene? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har nevnt dette i en annen tråd en gang her på kg. Foreldrene mine satt en regel da jeg var tenåring som fungerte fint. 

Når vi hadde vært sammen i 6 måneder, fikk jeg overnatte hos ham. De regnet disse 6 månedene fra den dagen de fikk møte ham. 

Det er ikke urimelig lenge og gir rimelig tid til å se at de er seriøse.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun er først og fremst under lovlig alder som det heter. Gutten kan bli straffet hvis han blir anmeldt for sex med en under 16 år.
Bortsett fra det, så synes jeg ikke folk skal overnatte sammen så tidlig, bør ha fylt 16 år som minimum.

Anonymkode: ac52e...133

Blir han vel strengt talt ikke. Loven er der for å beskytte barn mot voksne overgripere. Politiet kommer aldri til å prioritere en 15 åring og en 17 åring sammen. Vi lærte også på skolen at hvis paret er nært i alder så gjelder ikke regelen. 15 og 16, 14 og 16, 15 og 17 f.eks. De er såpass nære at det er ok. 

Jeg ville latt de overnatte. De kommer til å ha sex uansett om du vil det eller ikke og overnattingen blir med det bare for kosens skyld og føle seg som kjærester. Jeg ville derimot tatt meg en prat med datteren min om prevensjon.

Anonymkode: 21e77...f45

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt de overnatte, men kun i helger - ikke i skoleukene

Anonymkode: f7b96...c65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt de overnatte hos hverandre 

Anonymkode: ab1f4...2a0

• Liker 2
Skrevet

JA - hun er for ung. Vent heller til hun blir 16 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at den ideen med å si 6mnd er lurt. Da trenger du ikke å si Endelig nei, de får noe å S frem til. 

Anonymkode: c214d...292

• Liker 2
Skrevet

Ville sagt at hun må være fylt 16 år. Det gjorde min mor til meg (jeg hadde en 3 år eldre kjæreste som 15-åring), og det aksepterte jeg. Etter jeg fylte 16 år overnattet jeg hos han nesten hver helg...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lov å overnatte hos typen før jeg var myndig..

Anonymkode: 0f393...a41

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke lov å overnatte hos typen før jeg var myndig..

Anonymkode: 0f393...a41

Men hadde du sex med ham før du ble myndig? ;)

Skrevet

Jeg synes det med seks måneder høres fint ut. Da er forholdet litt mer "etablert" - og man risikerer ikke å se nye kjærester til frokost hver måned.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med min eks da jeg var 15 og han 17 og vi overnattet hos hverandre fra første stund. Det var aldri noe problem for mine eller hans foreldre. Foreldrene våre kjente til hverandre, så det kan vel være en grunn til vi fikk lov. 

Anonymkode: c571d...989

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke akseptert det før 16 nei. Grensen er der av en grunn og ville ikke lagt det mer tilrette for dem. 

Anonymkode: f1588...aa1

Skrevet

Ville ikke godtatt overnattinger av kjærester for en tenåring under 16.

Hun får bare være sur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6- mnd regelen synes jeg var fin! Eller så er 16 år en ganske grei regel, da det er seksuell lavalder, uansett hva hun har gjort eller hva hun mener om det 🙂 

Anonymkode: a2559...fbf

Skrevet (endret)

Om hun er 15 eller 16 spiller jo ingen rolle ift hennes mentale alder og modenhet. Er hun feks 15 år og 11 mnd kalles det jo fortsatt 15, eneste forskjellen er at ved 16 er det lovlig. Jeg ville heller tenkt på, som flere nevner, varigheten på forholdet og ikke minst hva slags person kjæresten er. Er det en sjanse for at forholdet kommer til å vare en stund og det blir en positiv erfaring, eller er han typen til å stikke når han har "fått det som han vil"? 

Endret av Bonito
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan de besøke hverandre og overnatte hos hverandre nå? Tenker på Korona og (frivillig) karantene.

Anonymkode: f6e79...bf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...