AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Min sønn på 9 år nekter nærhet. Dette har pågått i et par år. Vet ikke hvordan det startet. Vi får ikke lov å klemme han. Men han søker nærhet ved massasje og lek. Er dette noe vi bør være bekymret for? Jeg synes det er så sårt å ikke få lov å klemme og kose med min egen sønn. Ingen får lov å gi han klem. Han er tøff på utsiden, men tar lett til tårene. Prøver å snakke med han om hvorfor vi ikke får lov, men han vil ikke snakke om det. Er det ikke skadelig for han å ikke få den nærheten? Anonymkode: f5bf0...76e
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Hvor lenge har dette vart? Var det noe som skjedde rett før han begynte å nekte nærhet?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, Gorilla skrev: Hvor lenge har dette vart? Var det noe som skjedde rett før han begynte å nekte nærhet? Tipper 2-3 år. Som sagt så husker jeg ikke om noe som skjedde. Tenkte først det var alderen, og at han er gutt, og at det er flaut å klemme. Men begynner å bli bekymret nå. Anonymkode: f5bf0...76e
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tipper 2-3 år. Som sagt så husker jeg ikke om noe som skjedde. Tenkte først det var alderen, og at han er gutt, og at det er flaut å klemme. Men begynner å bli bekymret nå. Anonymkode: f5bf0...76e Kan det være noe psykisk? Har han andre symptomer? Kan han ha vært utsatt for overgrep?
Lipyros Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 Min datter hadde et par år med det. Hun sa det ble for varmt, pappas skjegg stikker og hun fikk ikke puste. Men det gikk over og nå er det nesten i overkant andre veien 😅 Fant aldri ut av hvorfor det startet eller sluttet
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 Men han liker å få massasje? Hvordan reagerer han når noen gir han er klem? Min var lik når han var 3-4 år. Klem var kun ved legging og muss på kinnet var IKKE greit. Vi snakket om at han selv bestemte over egen kropp, samtidig glemte jo jeg meg støtt og stadig, så til slutt gikk det over🤷🏻♀️ Men han har aldri vært noe kosegutt, det har han ikke tid til/interesse for😅 Jeg ville fortsatt å snakket med gutten om det, spør hva han tror det kommer av når dere er alene. Ved leggetid er ei fin anledning. Anonymkode: 18ee8...adb
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, Lipyros skrev: Min datter hadde et par år med det. Hun sa det ble for varmt, pappas skjegg stikker og hun fikk ikke puste. Men det gikk over og nå er det nesten i overkant andre veien 😅 Fant aldri ut av hvorfor det startet eller sluttet Det er ikke sikkert det er noe alvorlig, men man bør alltid utelukke at det kan ha skjedd noe. Barn forteller som regel ikke om overgrep selv, så det blir opp til de voksne å fange det opp. Det er lurt å spørre barnet rett ut. 1
Lipyros Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, Gorilla skrev: Det er ikke sikkert det er noe alvorlig, men man bør alltid utelukke at det kan ha skjedd noe. Barn forteller som regel ikke om overgrep selv, så det blir opp til de voksne å fange det opp. Det er lurt å spørre barnet rett ut. Tro meg. Vi stilte alle spørsmål. Til og med på helsestasjonen siden det var noe vi stresset med. Så nei. Ingen overgrep. Nå er hun mye eldre og husker det godt og kan snakke fint om alt. Konkluderte med at det var noe i at hun ble veldig varm lett da hun enda helst vil dra på trening i shorts og t-skjorte selv midtvinters
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 10 minutter siden, Gorilla skrev: Kan det være noe psykisk? Har han andre symptomer? Kan han ha vært utsatt for overgrep? Det tviler jeg sterkt på! Men han liker ikke å snakke, så vanskelig å få ut av han hvorfor. Anonymkode: f5bf0...76e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men han liker å få massasje? Hvordan reagerer han når noen gir han er klem? Min var lik når han var 3-4 år. Klem var kun ved legging og muss på kinnet var IKKE greit. Vi snakket om at han selv bestemte over egen kropp, samtidig glemte jo jeg meg støtt og stadig, så til slutt gikk det over🤷🏻♀️ Men han har aldri vært noe kosegutt, det har han ikke tid til/interesse for😅 Jeg ville fortsatt å snakket med gutten om det, spør hva han tror det kommer av når dere er alene. Ved leggetid er ei fin anledning. Anonymkode: 18ee8...adb Ja, massasje liker/godtar han. Spør selv også. Sier alltid nei når jeg spør om å få klem. Andre i familien vet jo at han ikke vil klemme. Men hvis noen prøver skyver han seg unna og kan også bli sint. Jeg tenker at siden han tar lett til tårene og er veldig følsom, så kanskje han beskytter seg selv på en måte? Har så klart prøvd å snakke med han om det, men han liker ikke å snakke. Anonymkode: f5bf0...76e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 9 minutter siden, Gorilla skrev: Det er ikke sikkert det er noe alvorlig, men man bør alltid utelukke at det kan ha skjedd noe. Barn forteller som regel ikke om overgrep selv, så det blir opp til de voksne å fange det opp. Det er lurt å spørre barnet rett ut. Må kanskje spør om det er noe som har skjedd. Om det er derfor han reagerer slik. Skal gjøre det. Anonymkode: f5bf0...76e
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må kanskje spør om det er noe som har skjedd. Om det er derfor han reagerer slik. Skal gjøre det. Anonymkode: f5bf0...76e Det er lurt å spørre, og være tydelig på at det er trygt å fortelle og at ingenting er hemmelig for mamma. Barn kan bli truet til stillhet, så det er viktig at barnet blir trygget på at om det er en trussel der, så vil den ikke utspille seg og bli til virkelighet.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har aldri likt å "kose" med foreldrene mine - hverken som barn eller voksen. Er ikke noen spesiell grunn til det, bare at jeg selv velger hvem som skal komme innenfor min komfortsone. Og det er kun mine barn og min kjæreste. Anonymkode: 27b0a...fea 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri likt å "kose" med foreldrene mine - hverken som barn eller voksen. Er ikke noen spesiell grunn til det, bare at jeg selv velger hvem som skal komme innenfor min komfortsone. Og det er kun mine barn og min kjæreste. Anonymkode: 27b0a...fea Samme her. Og var akkurat lik som liten. Jeg håndhilser på mine foreldre når jeg møter de.... Anonymkode: e5cf8...bb3 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 https://www.stinesofiesstiftelse.no/ https://snakkemedbarn.no/ Nå vet jeg ikke om dette er snakk om overgrep, eller andre ting, men det kan være andre i omgangskretsen/familien som gjør noe, f.eks på skole, barnehage, innad i familien (tante, onkel, besteforeldre), som dere ikke kjenner til. Det kan også være helt naturlige årsaker, men jeg ville gått grundig gjennom det for å eventuelt avdekke hva som er galt, eller om det er noe å bekymre seg for i det hele tatt. Anonymkode: 8b265...483
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Og var akkurat lik som liten. Jeg håndhilser på mine foreldre når jeg møter de.... Anonymkode: e5cf8...bb3 Var dine foreldre ikke klemmete av seg? Min mann er ikke slik og er oppvokst med lite klemming. Anonymkode: f5bf0...76e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #17 Skrevet 26. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var dine foreldre ikke klemmete av seg? Min mann er ikke slik og er oppvokst med lite klemming. Anonymkode: f5bf0...76e Hele familien er sånn, både foreldre og øvrig slekt. Vi trives best med 1m avstand... Anonymkode: e5cf8...bb3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele familien er sånn, både foreldre og øvrig slekt. Vi trives best med 1m avstand... Anonymkode: e5cf8...bb3 Så praktisk i disse tider. Anonymkode: b3343...cb5 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 Jeg tror ikke det er uvanlig... Jeg nektet kos fra jeg var 2 år. Ikke fordi jeg ikke likte kos eller hadde blitt utsatt for noe - jeg hadde ikke tid til slikt tull! Min var min motsetning og ventet til hun var 13 med å slutte med kos og klemming. Jeg bare sa at jeg forlanger nattaklem, og da får jeg det. Hvis noe vondt skjer på skolen eller med gutter vil det også være mer kos, men ellers holder hun seg 1-2 meter unna. Du har nok bare fått en sønn som ikke er av typen som synes det er like kult. Er ikke fordi han hater deg og ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 834ac...42e 1
Oslo1980 Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 Barn som har blitt tvangsklemmet/tvangskost med av foreldre ender stort sett med å mislike kos og klemming.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå