Gjest Familytree Skrevet 26. mars 2020 #21 Skrevet 26. mars 2020 (endret) Siden jeg er i karantene, registrerer jeg alle symptomene mine og noe annet som jeg oppdager på telefonen fordi jeg vil hjelpe leger til å ekskludere andre sykdommer hvis sykehusinnleggelse er nødvendig. Jeg gjøre dette, f.eks. 24. mars 22 år siste utenlandsreise: 6 måneder siden (Hvor?) Symptomer: -Kroppstemperatur: 37.1° (axillær) -halsvondt✔ -forkjølelse✔ -lett hoste -muskelsmerter✔ -diare Endret 26. mars 2020 av Familytree
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #22 Skrevet 26. mars 2020 Når ble 37,1 feber???????????????????????????????????????????????????????? Anonymkode: a333e...8bb
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #23 Skrevet 27. mars 2020 Hvordan får dere med tung pust sove? Jeg sliter med det. Anonymkode: 39b69...ac9
Gjest Familytree Skrevet 27. mars 2020 #24 Skrevet 27. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når ble 37,1 feber???????????????????????????????????????????????????????? Anonymkode: a333e...8bb Dette er bare et eksempel, og axillær temperaturen er ikke nøyaktig
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #25 Skrevet 27. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også vært forkjølet/syk i 2,5 uke og blir litt koko i hodet av det. Startet som litt tungt å puste, sår hals og tett i nesa. Etter 6 dager ble det enda tyngre å puste, gikk veldig opp og ned, forhøyet temperatur men ikke målt høyere enn 38. Hodepine og vondt i halsen kommer og går, pusten ble bedre på dag 12, men ble litt verre igjen på dag 15. Sliten, men på beina. Hoster i perioder, men ikke hele tiden. Jeg tror ikke egentlig jeg har koronavirus, fordi det er så mange som testes med negative tester. Men jeg oppfører meg som om jeg har det da, holder meg inne, og det gir meg god tid til å kjenne etter. Veldig forstyrrende. Spesielt pusten stresser meg, og jeg tror det er en negativ sirkel. Skulle ønske jeg kunne fått det bekreftet/avkreftet. Det er ekkelt å føle seg bedre for deretter å føle seg verre igjen. Barnet mitt ble syk 5 dager etter meg, har hatt høy feber, hoste, smerter i kroppen, hodepine og oppkast. Syk i en uke, bare litt hoste igjen nå. Gleder meg til å bli frisk. Anonymkode: f8be1...c70 Jeg har samme symptomer som deg. Er syk på 3. uken nå. Det med beina var interessant at du sa, for jeg har akkurat det samme, men ikke hørt om noen andre som har opplevd det. Beina kan føles skikkelige tunge og slitne. Er ofte utmattet generelt også, men det med beina har jeg bitt meg særlig merke til. Og en dag kan jeg føle meg tilnærmet frisk igjen, før jeg noen timer/dagen etterpå er dårlig igjen. Skikkelig tungpustet også. Skjønner ikke hva det kan være. Men jeg ble testet for corona og fikk negativt prøvesvar. Anonymkode: a4abe...62c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #26 Skrevet 27. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva det kan være. Men jeg ble testet for corona og fikk negativt prøvesvar. Anonymkode: a4abe...62c Husk at coronatesten ofte gir falske negativer. Mange av de innlagte i Oslo, testet negativt. Men fikk diagnosen likevel, etter at andre diagnostiske kriterier ble tatt i bruk. Selv har jeg hatt flesteparten av symptomene i løpet av de siste tre ukene, men de to siste har jeg bare hatt litt vondt i brystet (veldig lite nå, heldigvis), samt åndenød og tørrhoste. Samboeren min har fått litt mer vondt i brystet igjen de siste dagene, etter flere dager uten symptomer, og hun beskrev i kveld store smerter som holdt henne våken. Hun hadde også plutselig veldig vondt i ryggen for halvannen uke siden, omtrent samtidig som jeg hadde vondt i høyre fot. (Hadde ikke skadet foten min; smertene kom helt plutselig, men jeg merket dem bare mens jeg var innendørs og ganske stillesittende, merkelig nok.) Jeg vil anta at mye av det jeg og samboeren min har opplevd, har vært noceboeffekt, altså smerter utløst av angst og bekymringer. Anonymkode: a5639...f2e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #27 Skrevet 27. mars 2020 2 hours ago, Rosatoast said: Jeg har hatt symptomer av og på i flere uker nå. Mye feber, slimete i halsen og nesen, tungpustet (sambo ble litt redd en natt og vekket meg, fordi jeg pustet så tungt). Muskelverk, vondt på venstre side nederst på ribbeinet, ekstrem hodepine som har vart i flere dager... o.l Jeg har hatt akkuratt samme. Bihulene har vært tett, slim, tungpustet, muskelverk, øm brystparti etc Anonymkode: 5c79c...40d
Rosatoast Skrevet 27. mars 2020 #28 Skrevet 27. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt akkuratt samme. Bihulene har vært tett, slim, tungpustet, muskelverk, øm brystparti etc Anonymkode: 5c79c...40d Jøss. Samboeren min har sagt at han tror jeg har/har hatt coronaviruset, men har ikke blitt "syk" foruten de gangene feberen virkelig har blusset opp + hodepinen. Og det har kommet og gått litt. Det var dog verst med feber for 3-4 uker siden :S
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #29 Skrevet 27. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt det samme. Trykk over brystet og tungt å puste noen dager. Måtte liksom ta i for å få pustet ordentlig innimellom for å ikke bare ha overflødig pust. Startet med litt vondt i halsen og slapp og energiløs. Ikke veldig kraftige symptomer og de kom og gikk litt omtrent annenhver dag. Mannen har hatt det ganske likt men han har hatt mer sår hals og hostet en del mer enn meg. Jeg var også veldig øm på brystet. Vondt til og med i huden, utenpå , helt merkelig. Aldri kjent noe lignende i lungene. Og jeg har hatt lungebetennelse før og røyket i 20 år, så jeg har kjent de før for å si det sånn .. Jeg har også lagt merke til at dette er helt forskjellig dag til dag. En dag jeg føler meg frisk, neida, da er symptomene tilbake dagen etter igjen, og sånn fortsetter det. Da spesielt tungpusten og slapphet. Anonymkode: fe558...f6a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #30 Skrevet 27. mars 2020 Jeg har endelig begynt å komme meg nå (bank i bordet) Har hostet voldsomt i flere uker og hadde et par dager der jeg var skikkelig tung i brystet og jeg fikk ikke pustet helt inn. Hjalp ikke med astmamedisin. Bestemte meg for å se an om det ble verre før jeg evt oppsøkte lege, men det gikk over. Aldri hatt vondt på den måten før selv om jeg har hatt både lungebetennelse og bronkitt. Var som noen stod med kneet i pusterøret mitt Ellers har allmenntilstanden vært mye bedre enn ved influensa og til og med forkjølelse. Litt slapp men ikke verre enn at jeg har fått gjort litt husarbeid og spist. Ikke hatt feber men har hatt noen helt vanvittige frysebyer helt inn i margen og lagt under to dyner med ull fra topp til tå og varmeovnen på uten at det hjalp - før det plutselig skiftet til svetting. Hadde to dager der alt smakte løk. Antar at mangelen på feber (rett over 37) taler mot korona, men har holdt meg isolert i tilfelle Anonymkode: 69ecc...0c9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #31 Skrevet 29. mars 2020 Kjenner at jeg er utrolig lei av å være syk nå. Nå har jeg altså i tillegg målt temp på 39. Har siden innlegget vært en tur hos legevakt der jeg etterspurte måling av oksygen og blodprøve for å se om tungpusten vises på prøver- men ble jaget hjem igjen etter at legen var ferdig å kjefte på meg. Uten hverken blodprøve eller oksygenmåling. Hører mye skryt av helsepersonell, men her jeg bor er de bare frekke og ekle om en kommer. Ikke veldig beroligende når jeg er veldig bekymret fra før. Man føler seg rett og slett som en plage når en kommer. Det er virkelig ikke rart at det blir sagt at personer blir lagt inn for sent, når det er sånn de holder på på legevakten. TS Anonymkode: fe558...f6a
Fremhevede innlegg