Gå til innhold

Vi med symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi lage en egen tråd for oss som er forkjølet/syke men ikke blir testet for koronaviruset? 

jeg har vært syk nå i 2 uker. Det startet med nedsatt allmentilstand og at jeg ble fort sliten. Utviklet seg til hoste og noen dager etterpå veldig sår og vond hals. Har egentlig hatt alle symptomene bortsett fra feber og lungebetennelse. Det kjennes ikke ut som om jeg holder på å bli frisk, heller motsatt. 

Jeg forholder meg som om jeg skulle hatt covid-19 selv, og går ikke ut av huset. Sjansen er liten at det er korona, men samtidig føler jeg at det er det som er mest logisk, da jeg bor alene og at de siste månedene har jeg kun vært hjemme og på butikken.

Noen andre her som er syke og vil dele hvordan dere har det og opplever denne situasjonen? 

Anonymkode: fe558...f6a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme symptomer som deg. Det varierer, men den såre halsen blir aldri helt borte. Har ikke feber. Litt håpløst å bare sitte inne og lure på hva det er. 

Anonymkode: 0406d...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt litt vondt i lungene i 14 dager nå. Hoster litt, men ikke mye. Ikke feber. Hadde sår hals, men har nå bare litt ubehag der. Ikke veldig tungpustet, men ved anstrengelser så kjenner jeg litt. Får litt hodepine etter anstrengelser også. Dattra mi har begynt hoste mer. Sliter også med smerter i lungene. Men ikke feber der heller.

Anonymkode: 6f973...b36

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt litt vondt i lungene i 14 dager nå. Hoster litt, men ikke mye. Ikke feber. Hadde sår hals, men har nå bare litt ubehag der. Ikke veldig tungpustet, men ved anstrengelser så kjenner jeg litt. Får litt hodepine etter anstrengelser også. Dattra mi har begynt hoste mer. Sliter også med smerter i lungene. Men ikke feber der heller.

Dette minner om mine egne symptomer. Vondt og ubehagelig i brystet i et par uker. (Men riktignok kanskje litt bedre nå enn for to uker siden.) Tørrhoste når jeg anstrenger meg eller snakker. Kortpustet, men ellers i fin form. Dette kom etter noen dager med mer ordinære influensasymptomer. 

Anonymkode: a5639...f2e

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme for meg også. Det jeg synes er noe rart er ubehaget i brystet. Har ikke hatt dette med tidligere forkjølelser.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært forkjølet/syk i 2,5 uke og blir litt koko i hodet av det. Startet som litt tungt å puste, sår hals og tett i nesa. Etter 6 dager ble det enda tyngre å puste, gikk veldig opp og ned, forhøyet temperatur men ikke målt høyere enn 38. 

Hodepine og vondt i halsen kommer og går, pusten ble bedre på dag 12, men ble litt verre igjen på dag 15. Sliten, men på beina. Hoster i perioder, men ikke hele tiden.

Jeg tror ikke egentlig jeg har koronavirus, fordi det er så mange som testes med negative tester. Men jeg oppfører meg som om jeg har det da, holder meg inne, og det gir meg god tid til å kjenne etter. Veldig forstyrrende. Spesielt pusten stresser meg, og jeg tror det er en negativ sirkel. Skulle ønske jeg kunne fått det bekreftet/avkreftet. Det er ekkelt å føle seg bedre for deretter å føle seg verre igjen.

Barnet mitt ble syk 5 dager etter meg, har hatt høy feber, hoste, smerter i kroppen, hodepine og oppkast. Syk i en uke, bare litt hoste igjen nå.

Gleder meg til å bli frisk. 

Anonymkode: f8be1...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble dårlig 02.03, startet med sår hals, ble så til hosting, nedsatt matlyst, temp på ca 38 og slapp dag to, ekstreme brystsmerter dag tre-fem, en ekstrem hodepine som varte hele dagen, dag seks. Mistet lukt og smakssans, fortsatt ikke helt tilbake (ikke samme jeg har hatt tidligere med tett nese=mistet sansene, men en helt annen følelse) et ubehag og små stikkinger i brystet konstant. Nå er jeg fortsatt litt kortpusten og blir fortere sliten enn vanlig, men nesten tilbake til normalen. Bortsett fra smaks-og luktesans. 
Det kan jo ha vært korona, men da hadde jeg blitt smittet relativt tidlig og har ikke vært i utlandet. Sønnen min har også vært veldig forkjølet etter meg,  men mannen ingen symptomer.

Anonymkode: 49689...365

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ble dårlig 02.03, startet med sår hals, ble så til hosting, nedsatt matlyst, temp på ca 38 og slapp dag to, ekstreme brystsmerter dag tre-fem, en ekstrem hodepine som varte hele dagen, dag seks. Mistet lukt og smakssans, fortsatt ikke helt tilbake (ikke samme jeg har hatt tidligere med tett nese=mistet sansene, men en helt annen følelse) et ubehag og små stikkinger i brystet konstant. Nå er jeg fortsatt litt kortpusten og blir fortere sliten enn vanlig, men nesten tilbake til normalen. Bortsett fra smaks-og luktesans. 
Det kan jo ha vært korona, men da hadde jeg blitt smittet relativt tidlig og har ikke vært i utlandet. Sønnen min har også vært veldig forkjølet etter meg,  men mannen ingen symptomer.

Og jeg er i risikosonen - så ville trodd jeg ble mye sykere..

AnonymBruker
Skrevet

Beroligende å lese at flere er i samme situasjon som meg. Har selv vært veldig bekymret. Håper virkelig jeg blir frisk snart. Tar gjerne mot tips som kan hjelpe på halsen og evt brystet om noen har, for følelsen av å ha dårlig pust er det jeg synes er mest ekkelt. 

TS

Skrevet

Har idag hatt sår hals og hoste i to uker, holder meg hjemme fra jobb (matbutikk) og alt annet. Er likevel bekymret for at det skal bli verre etter alle skrekkhistoriene jeg leser i avisene. God bedring alle sammen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde feber og vondt i hodet søndag. Har vært litt snørrete og litt tørrhoste i dagene etterpå. I dag hostet jeg mer og det gjør vondt i brystet når jeg hoster mye. Antar det bare er en uvanlig forkjølelse. Jeg har astma, så jeg pleier få slimhoste, ikke tørrhoste. Det et ingen bekreftede coronasmittede i min kommune. Men jeg har handlet mat til en venninne som har vært i Spania. Hun har også fått slik forkjølelse som meg.

God bedring alle sammen! ❤️

Anonymkode: 17ee8...6fe

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beroligende å lese at flere er i samme situasjon som meg. Har selv vært veldig bekymret. Håper virkelig jeg blir frisk snart. Tar gjerne mot tips som kan hjelpe på halsen og evt brystet om noen har, for følelsen av å ha dårlig pust er det jeg synes er mest ekkelt. 

TS

Har ingen tips, men det som hjelper for meg er å sette på noe teit på tv-en, eller gjøre noe som fjerner tanken på det. Da forsvinner den ekke følelsen i brystet og at jeg ikke får puste ordentlig. Hos meg er nok Den følelsen mye angst og at jeg «leter» etter symptomer. Vil jo tro jeg hadde hatt ordentlig problemer nå om jeg fsktisk ikke fikk puste ordentlig over så lang tid.

God bedring❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Når jeg har tung pust hjelper det med Bisolvon slimløsende. Mot hoste bruker jeg Fribol. Men det er slett ikke sikkert disse vil hjelpe for deg, så jeg anbefaler å få noen til å gå på apoteket og spørre hva som vil passe for deg. Eller at du selv ringer dit. God bedring!

Anonymkode: 17ee8...6fe

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke egentlig jeg har koronavirus, fordi det er så mange som testes med negative tester.

Testen er kjent for å gi mange falske negativer. Altså: Gi feil resultat. Mange av de innlagte på norske sykehus, får diagnosen selv om testen er negativ. Det brukes andre metoder for å finne ut om de faktisk er smittet. Særlig tar man røntgen av lungene. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bisolvon slimløsende. Mot hoste bruker jeg Fribol

Er disse reseptfrie? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det samme. Trykk over brystet og tungt å puste noen dager. Måtte liksom ta i for å få pustet ordentlig innimellom for å ikke bare ha overflødig pust. Startet med litt vondt i halsen og slapp og energiløs. Ikke veldig kraftige symptomer og de kom og gikk litt omtrent annenhver dag. Mannen har hatt det ganske likt men han har hatt mer sår hals og hostet en del mer enn meg. Jeg var også veldig øm på brystet. Vondt til og med i huden, utenpå , helt merkelig. Aldri kjent noe lignende i lungene. Og jeg har hatt lungebetennelse før og røyket i 20 år, så jeg har kjent de før for å si det sånn .. 

Dette pågikk i ca 14 dager..mannen hadde jobbet tett med en person som var på jobb med «influensa» etter reise. Regner med vi fikk det derfra, og jeg tror det er korona. Veldig frustrerende å ikke få bekreftet eller avkreftet.

Men, det var noen ubehagelige dager når vi tenkte på alle skrekkhistoriene om at det blir værre.. men nå har jeg blitt gradvis bedre de siste 4-5 dagene og energien er tilbake(sånn litt ihvertfall), lungene føles helt Ok, alle symptomer er borte. Jeg er så happy! Håper det samme skjer med alle dere 💜

Jeg har ett tips! For dere som får angst for å ikke få nok oksygen, så finnes det noe som heter pulsoksymeter, som man får kjøpt på enkelte apotek. De måler oksygenopptaket i blodet. En sånn greie mn setter på fingeren. Jeg fikk tak i ett og det hjalp å se at oksygenopptaket var bra. Skulle helst hatt det de værste dagene, men nå har jeg det ihvertfall. Og jeg har sluttet å røyke! 

god bedring alle sammen 

Anonymkode: 762f7...b8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ett tips til. Vi tok Ventolin. Det hjalp. Det er en korttidsvirkende astma eller kols medisin. Åpner luftveiene.. men det er reseptbelagt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ett tips til, ikke ta Ibux eller andre medisiner med ibuprofen som virkestoff. Det kan utløse astmaanfall og mannen ble veldig mye værre en dag han tok det, (han har ikke astma). 

Skrevet

Jeg har hatt symptomer av og på i flere uker nå.
Mye feber, slimete i halsen og nesen, tungpustet (sambo ble litt redd en natt og vekket meg, fordi jeg pustet så tungt). Muskelverk, vondt på venstre side nederst på ribbeinet, ekstrem hodepine som har vart i flere dager... o.l 

• Opprett ny...