AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Del Skrevet 26. mars 2020 Fy faen. Eneste folk snakker om er coronavirus. Eneste som går på nyhetene og facebook og alt er coronavirus. Er så jævlig lei av det!! Som om dette er den eneste sykdommen i verden. tusenvis av folk dør hver dag av fattigdom og andre sykdommer men det driter alle i. Med en gang et par norske folk dør da er det verdens undergang folk mister jobber, folk må bli hjemme, bedrifter går konkurs for å sikre noen eldre folk som uansett ville dødd om noen år? Ja dette er kanskje stygt sagt men det er ikke verdt det å redde noen tusen folk som uansett kan dø av andre ting, mot at hele landets økonomi går under. Hvis staten skal tvinge bedrifter til å stenge så får de ta regningen!! Er det mulig at folk skal miste all inntekt på en plan de ikke engang vet om funker? De bare utsetter problemet. Vaksine tar over et år å fikse, skal hele norge stoppes frem til den tid? Coronaviruset kommer ikke til å gå bort og mange kommer til å dø og mtp på hyttefolk. Har ikke hytte selv men hadde blitt ganske sur om noen skulle nekte meg å dra på hytta bare fordi kanskje ett eller annet. Da skal staten også ta regningen for det og gi kompansasjon til alle de som ikke får brukt sin eiendom! Hvis du er i en sårbar gruppe eller eldre så får DU! Være inne! Er så jævlig lei av å se masse eldre folk ute pp tur og cafe, halve norge er ute på trilletur eller joggetur i store grupper. Jeg skal ikke bli inne og følge regler når de vi liksom skal beskytte er ute og holder på hele dagen! Jeg har vært hjemme i snart to uker til hensyn for andre utenom å handle mat og blir jævlig provosert av å se alle de som går ute. Og ikke kommenter «hva med den kreftsyke vennen din» «hva med din besteforelder» osv for ingen jeg kjenner er i en utsatt gruppe og alle holder seg hjemme. Kanskje egoist ja, men egoister er alle de sårbare som driter i reglene og forventer at hele landet skal bli inne og lilevel skal de ut på tur Anonymkode: 79b39...364 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Del Skrevet 26. mars 2020 Ikke se på nyheter Anonymkode: ccca8...a7f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Del Skrevet 26. mars 2020 Jeg skjønner at du begynner å bli lei etter å ha holdt deg inne, ts. Men takk for at du gjør det. Anonymkode: 60760...522 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Del Skrevet 26. mars 2020 Det er lov å være frustrert og lei. Takk for at du holder deg inne! Hilsen sykepleier. Anonymkode: e5665...fd1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. mars 2020 #5 Del Skrevet 26. mars 2020 Det er frustrerende å plutselig miste den hverdagen vi er vant med. Men husk at alle rundt om i verden sitter i samme båt, og mange har det mye værre enn oss her i Norge. Jeg "trøster" meg med at den dagen vi får tilbake en relativt normal hverdag, så vil forhåpentligvis mange av oss sette pris på den, og ikke ta en helt ordinær dag forgitt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. mars 2020 #6 Del Skrevet 26. mars 2020 (endret) . Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Del Skrevet 26. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen. Eneste folk snakker om er coronavirus. Eneste som går på nyhetene og facebook og alt er coronavirus. Er så jævlig lei av det!! Som om dette er den eneste sykdommen i verden. tusenvis av folk dør hver dag av fattigdom og andre sykdommer men det driter alle i. Med en gang et par norske folk dør da er det verdens undergang folk mister jobber, folk må bli hjemme, bedrifter går konkurs for å sikre noen eldre folk som uansett ville dødd om noen år? Ja dette er kanskje stygt sagt men det er ikke verdt det å redde noen tusen folk som uansett kan dø av andre ting, mot at hele landets økonomi går under. Hvis staten skal tvinge bedrifter til å stenge så får de ta regningen!! Er det mulig at folk skal miste all inntekt på en plan de ikke engang vet om funker? De bare utsetter problemet. Vaksine tar over et år å fikse, skal hele norge stoppes frem til den tid? Coronaviruset kommer ikke til å gå bort og mange kommer til å dø og mtp på hyttefolk. Har ikke hytte selv men hadde blitt ganske sur om noen skulle nekte meg å dra på hytta bare fordi kanskje ett eller annet. Da skal staten også ta regningen for det og gi kompansasjon til alle de som ikke får brukt sin eiendom! Hvis du er i en sårbar gruppe eller eldre så får DU! Være inne! Er så jævlig lei av å se masse eldre folk ute pp tur og cafe, halve norge er ute på trilletur eller joggetur i store grupper. Jeg skal ikke bli inne og følge regler når de vi liksom skal beskytte er ute og holder på hele dagen! Jeg har vært hjemme i snart to uker til hensyn for andre utenom å handle mat og blir jævlig provosert av å se alle de som går ute. Og ikke kommenter «hva med den kreftsyke vennen din» «hva med din besteforelder» osv for ingen jeg kjenner er i en utsatt gruppe og alle holder seg hjemme. Kanskje egoist ja, men egoister er alle de sårbare som driter i reglene og forventer at hele landet skal bli inne og lilevel skal de ut på tur Anonymkode: 79b39...364 Takk for at du holder deg hjemme ❤️ Anonymkode: ca4c1...11a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Del Skrevet 26. mars 2020 Ja, jeg synes at noe av det du skriver om eldre er rett og slett stygt sagt. Men det er jo heller ikke bare de eldre vi skal beskytte, det er alle mennesker. Hvis sykehuset fylles med coronasyke pasienter både eldre og andre i risikogrupper, så er det ikke kapasatitet til å hjelpe deg eller naboen din hvis dere skulle bli syke eller skadet av alle årsaker. De du ser av eldre på café er bare noen få, svært mange holder seg i ro. Jeg er ung, men har diabetes. Jeg holder meg mest mulig hjemme. Samme gjelder vår omkrets. Jeg kan selv irritere meg litt over dem som totalt gir blaffen og lever som normalt uansett alder/risikogruppe eller ikke. Men heldigvis så viser flesteparten av oss solidaritet og holder seg mest mulig hjemme. Dette ser vi er tilfelle når vi ser på offentlige steder. Det er nesten tomt mange steder. Takker deg for at du viser at du bryr deg ved å holde deg hjemme. Vi er vel alle lei av å høre om dette viruset nå. Anonymkode: b7780...afb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Del Skrevet 26. mars 2020 Føler du deg bedre når du har fått ut litt damp? Jeg er også lei, men det er nå en gang slik at hvis vi følger reglene så vil disse restriksjonene vare i færre uker enn om vi ikke gjør det. Vi gjør det jo for oss selv, ikke bare risikogruppene. Færre coronapasienter på sykehus samtidig, betyr at leger og sykehus har bedre tid til å ta seg av alle andre. Du er kjempeflink som er inne 👏👏👏👏👏 Anonymkode: afdc6...157 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Del Skrevet 26. mars 2020 Du er flink som er hjemme 👍👍👍. Her er ikke folk ute, heldigvis. Det er lov å bli drittlei. Jeg og hunden har flytta ned i kjelleren fordi samboeren glor på «coronanytt» både på utenlandske og norske kanaler. Jeg blir sint på folk som ødelegger for alle oss andre ved å bryte reglene, de må da vel begripe at myndighetene kommer til å fortsette å være strenge hvis ikke smittetallene går ned. Særlig eldre burde hatt vett til å være hjemme. Slapp av, ikke se nyheter, kos deg med Netflix, dataspill, musikk, bøker, hva som helst som får deg til å føle deg bedre. Anonymkode: afdc6...157 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Del Skrevet 26. mars 2020 Godt at du får ut litt frustrasjon. Nå lager du deg en kopp te, ser på en god gammel komedie og ikke ser nyheter for resten av dagen. Og ikke gå ut med mindre nødvendig. Anonymkode: 92a82...735 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #12 Del Skrevet 26. mars 2020 Snakker du om en sykdom er det jo klart at du driter langt i andre sykdommer og folk som dør Anonymkode: aa60a...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #13 Del Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker du om en sykdom er det jo klart at du driter langt i andre sykdommer og folk som dør Anonymkode: aa60a...595 Så jeg har vært hjemme så lenge i hensyn til andre og du mener jeg driter i andre sykdommer og folk som dør? Sier bare at i det lange løp, hvis hele økonomien skal styrte, og hele norge mister jobb så må man vurdere hva som er vitkigst. At noen dør vs at hele landet må ta konsekvensen av å ikke tjene penger/ikke ha råd til leie og alt for å klare seg, for å holde allerede syke og eldre folk i live. Nå mener jeg folk som er sårbare fra før av som også kan dø av helt andre sykdommer! Anonymkode: 79b39...364 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #14 Del Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så jeg har vært hjemme så lenge i hensyn til andre og du mener jeg driter i andre sykdommer og folk som dør? Sier bare at i det lange løp, hvis hele økonomien skal styrte, og hele norge mister jobb så må man vurdere hva som er vitkigst. At noen dør vs at hele landet må ta konsekvensen av å ikke tjene penger/ikke ha råd til leie og alt for å klare seg, for å holde allerede syke og eldre folk i live. Nå mener jeg folk som er sårbare fra før av som også kan dø av helt andre sykdommer! Anonymkode: 79b39...364 Ser du ironiflagget? Anonymkode: aa60a...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. mars 2020 #15 Del Skrevet 26. mars 2020 Jeg lufter hunden på gressplenene i nabolaget, den må jo ut, men jeg går ikke i populære turområder og langt. Jeg går ellers kun ut for å gå i butikken for å handle mat. Ikke noe annet. Ellers har jeg holdt meg innendørs hjemme den siste tiden. Men jeg kjenner at selv om jeg begynner å få "brakkesyken" og bli lei, så holder jeg meg inne og "eter det i meg". Jeg går ikke rundt og blir forbannet på andre og synes synd på hyttefolket. De får holde seg hjemme som alle andre, og ikke spre sykdommen til småkommuner rundt om og legge helsevesenet deres i knestående. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #16 Del Skrevet 26. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fy faen. Eneste folk snakker om er coronavirus. Eneste som går på nyhetene og facebook og alt er coronavirus. Er så jævlig lei av det!! Som om dette er den eneste sykdommen i verden. tusenvis av folk dør hver dag av fattigdom og andre sykdommer men det driter alle i. Med en gang et par norske folk dør da er det verdens undergang folk mister jobber, folk må bli hjemme, bedrifter går konkurs for å sikre noen eldre folk som uansett ville dødd om noen år? Ja dette er kanskje stygt sagt men det er ikke verdt det å redde noen tusen folk som uansett kan dø av andre ting, mot at hele landets økonomi går under. Hvis staten skal tvinge bedrifter til å stenge så får de ta regningen!! Er det mulig at folk skal miste all inntekt på en plan de ikke engang vet om funker? De bare utsetter problemet. Vaksine tar over et år å fikse, skal hele norge stoppes frem til den tid? Coronaviruset kommer ikke til å gå bort og mange kommer til å dø og mtp på hyttefolk. Har ikke hytte selv men hadde blitt ganske sur om noen skulle nekte meg å dra på hytta bare fordi kanskje ett eller annet. Da skal staten også ta regningen for det og gi kompansasjon til alle de som ikke får brukt sin eiendom! Hvis du er i en sårbar gruppe eller eldre så får DU! Være inne! Er så jævlig lei av å se masse eldre folk ute pp tur og cafe, halve norge er ute på trilletur eller joggetur i store grupper. Jeg skal ikke bli inne og følge regler når de vi liksom skal beskytte er ute og holder på hele dagen! Jeg har vært hjemme i snart to uker til hensyn for andre utenom å handle mat og blir jævlig provosert av å se alle de som går ute. Og ikke kommenter «hva med den kreftsyke vennen din» «hva med din besteforelder» osv for ingen jeg kjenner er i en utsatt gruppe og alle holder seg hjemme. Kanskje egoist ja, men egoister er alle de sårbare som driter i reglene og forventer at hele landet skal bli inne og lilevel skal de ut på tur Anonymkode: 79b39...364 Du må jo komme deg ut! Anonymkode: 7012b...50d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #17 Del Skrevet 26. mars 2020 Lei? Det hele har vart i knappe 2-3 uker. 2-3 uker med hjemmekos og avslapping. Man kan prise seg lykkelig over at man får lov å gå rundt frisk hjemme disse tider, sammenlignet med å ligge innlagt på sykehus med respiratorslange inn gjennom munnen. Jeg er lei av at folk syter, og synes jeg ikke hører annet enn folks misnøye over tingenes tilstand og om regjeringens feilvalg. Gi det 12-18 måneder til du. Vil tro du får det bedre ved å slutte å gå rundt å være lei. Anonymkode: 5c25b...ff7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #18 Del Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lei? Det hele har vart i knappe 2-3 uker. 2-3 uker med hjemmekos og avslapping. Man kan prise seg lykkelig over at man får lov å gå rundt frisk hjemme disse tider, sammenlignet med å ligge innlagt på sykehus med respiratorslange inn gjennom munnen. Jeg er lei av at folk syter, og synes jeg ikke hører annet enn folks misnøye over tingenes tilstand og om regjeringens feilvalg. Gi det 12-18 måneder til du. Vil tro du får det bedre ved å slutte å gå rundt å være lei. Anonymkode: 5c25b...ff7 Hjemmekos og avslapping? Er ikke så jævlig kos å miste jobben, og at barna ikke får gå på skolen. At eksamen blir avlyst når man har jobbet hardt mot fag. Norge er et av de rikeste landene i verden!! Er ikke noe grunn til at folk skal miste jobbene! Ja det blir misnøye når folks bedrifter blir stengt, ingen inntekt. Ja det blir misnøye når du nekter folk å gjøre ditt og datt uten å ha noe grunnlag på om tiltakene blir gjort fungerer Anonymkode: 79b39...364 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #19 Del Skrevet 26. mars 2020 Dette er jo også noe som kan være interessant å ta med i beregningen: https://www.nettavisen.no/nyheter/bekymret-over-antall-korona-kontakter/3423942215.html Anonymkode: 2ba15...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #20 Del Skrevet 26. mars 2020 Jeg er ikke lei, jeg gruer meg heller til hva som kommer etterpå. Hvordan vil samfunnet vårt se ut? hvordan blir økonomien vår fremover? Vil vi miste noen? Vil venne våre, naboene osv..Vi vet ikke hvordan ting blir før om 1 år, minst. Det blir tøft. Anonymkode: 0ade0...9f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg