Gå til innhold

Flere enn meg som har mer sympati med russen enn hyttefolket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg mener at russeferingen har tatt helt av de siste årene og at det er galskap å bruke de summene enkelte bruker på den, så har jeg faktisk langt mer sympati med russen enn med hyttefolket i disse dager.

Russetiden kommer bare en gang og å skulle ta igjen feiringen senere blir ikke det samme, så for årets russ kan man si at feiringen er ødelagt og at de går glipp av russetida si. Det har jeg full forståelse for at mange er lei seg for og føler er kjipt, siden det er noe de har sett frem til lenge og som de nå går glipp av.

Hyttefolket har jeg derimot lite sympati med. Hytta ligger der og venter på dem og det vil bli nok av anledninger til å være på hytta i fremtiden.

Allikevel er det hyttefolket som roper høyest. Russen virker å ha resignert litt, ja det er kjipt, men det er som det er og sånn må det bare være har jeg inntrykk av at er innstillingen til majoriteten der.

Anonymkode: cb36c...b57

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som har vært russ vet hvor kjipt det er å måtte gå glipp av det. Så ja, jeg har stor sympati for russen! Men de er litt heldige også, de slipper eksamen.

Anonymkode: 1f03c...f6b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker at «hyttefolket» er blitt ett skjelsord. Vi har hytte og skal ikke dit før vi får lov, men det ville definitivt vært det beste stedet å være for oss nå i forhold til å ikke bli smittet eller smitte andre.

Anonymkode: 3c12a...4f7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Soleklart, russen har gledet seg til dette i lang tid, de er unge og har helt andre behov enn voksene mennesker som sutrer over å ikke komme på hytta i påsken. Russetiden er vesentlig lenger enn påsken også. Ingen tvil om at det er langt mer synd på russen!

Anonymkode: 9535d...138

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: ef742...7a6

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg mener at russeferingen har tatt helt av de siste årene og at det er galskap å bruke de summene enkelte bruker på den, så har jeg faktisk langt mer sympati med russen enn med hyttefolket i disse dager.

Russetiden kommer bare en gang og å skulle ta igjen feiringen senere blir ikke det samme, så for årets russ kan man si at feiringen er ødelagt og at de går glipp av russetida si. Det har jeg full forståelse for at mange er lei seg for og føler er kjipt, siden det er noe de har sett frem til lenge og som de nå går glipp av.

Hyttefolket har jeg derimot lite sympati med. Hytta ligger der og venter på dem og det vil bli nok av anledninger til å være på hytta i fremtiden.

Allikevel er det hyttefolket som roper høyest. Russen virker å ha resignert litt, ja det er kjipt, men det er som det er og sånn må det bare være har jeg inntrykk av at er innstillingen til majoriteten der.

Anonymkode: cb36c...b57

Russen har 80 år på seg. En 80 åring er glad han kommer seg ut i naturen en gang til. Men jeg ser poenget ditt.  " Hyttefolket har jeg derimot lite sympati med."

• Liker 1
Skrevet

Usjarmerende uansett, men en 18 åring som syter er ti ganger mer sympatisk enn en 40 åring som syter.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Hytta er der jo neste påske. 

Anonymkode: 222ee...b40

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes synd i russen,for russetid er knallgøyt, men alle jeg kjenner som er i 3 gym tar det med fatning. Det gjør ikke hyttefolk som vil på fjellet! 

Anonymkode: 6117b...41d

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker at «hyttefolket» er blitt ett skjelsord. Vi har hytte og skal ikke dit før vi får lov, men det ville definitivt vært det beste stedet å være for oss nå i forhold til å ikke bli smittet eller smitte andre.

At  bygdiser  " tør " og trakassere hyttefolket. Forslag til underskriftskampanje: Hytteforbuds-idiotiet. Hyttekommunene må ut med 25.000 til hver hytte i erstattning. Stipulert til 1 mnd. tapte leieinntekter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er liv å være ung og "dum", voksne mennesker bør kunne oppføre seg.

Anonymkode: 8f302...cb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Medisinsk bruker said:

At  bygdiser  " tør " og trakassere hyttefolket. Forslag til underskriftskampanje: Hytteforbuds-idiotiet. Hyttekommunene må ut med 25.000 til hver hytte i erstattning. Stipulert til 1 mnd. tapte leieinntekter.

Lol. Hyttefolkidiotiet når nye høyder.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 01d3a...05d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Russefeiring: Mange mennesker samlet på samme sted. Dansing, festing, alkohol, nedsatte terskler og  grenser for hva som er "lov". Unge mennesker som ikke enda har hjernekapasitet til å vurdere konsekvenser og gjøre beslutninger deretter.

Hytteliv: Oftest familier med minst èn, gjerne to, ansvarlige voksne. Få mennesker samlet på samme plass, ofte langt fra naboer og andre som man kunne stå i fare for å smitte. Ofte god tilgang på frisk luft, turmuligheter og andre ting som er bra for både fysisk og psykisk helse. Pluss at hyttefolket eier sin hytte og avskjæres fra å bruke sin egen eiendom, som man i de fleste tilfeller betaler mye (i forhold til tiden man oppholder seg der) til lokalsamfunnet for å få "lov" til å eie og bruke. 

Husk også å skille på å "klage" og synes det er synd at man ikke får bruke sin egen eiendom som man vil, og å ønske en debatt om dette var rett vei å gå når så mange kvalifiserte røster mener det var feil beslutning. ;)

Anonymkode: fc34f...fba

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lol. Hyttefolkidiotiet når nye høyder.

Desto flere i en hyttekommune som er immune mot et virus, desto vanskeligere er det for de gjenværende som ikke er immune å bli smittet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skal velge mellom de to, så er min sympati hos russen.

Anonymkode: 667a4...d73

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er fordi du TS bor på en liten plass, og har alltid vært misunnelig på de som bor i store byer og kommer til din kommune bare for ferier. Flasher med penger og høyre levestandard. Uoppnåelig for deg. 

Anonymkode: b88c0...5fa

• Liker 2
Skrevet

Sympatiser hverken med hyttefolket eller russen. Sympatiserer med de som har mistet jobben, barn som må være hjemme med voldelige foreldre osv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min kommune har kommuneoverlegen pålagt ett hotell å stenge fordi hyttefolket har forsøkt å bruke smutthull, de har bestilt seg overnatting på hotellet i påsken for å kunne være på hytten hele dagen, bare at de da tenkte å sove på hotellet. Og det var snakk om stor pågang, da er det seriøst lov å bruke hyttefolket som skjellsord. Hva med fritidsreiser er ikke anbefalt er det de ikke skjønner. 

Så ja jeg sympatiserer mer med russen. 

Anonymkode: 57cd4...9f0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min kommune har kommuneoverlegen pålagt ett hotell å stenge fordi hyttefolket har forsøkt å bruke smutthull, de har bestilt seg overnatting på hotellet i påsken for å kunne være på hytten hele dagen, bare at de da tenkte å sove på hotellet. Og det var snakk om stor pågang, da er det seriøst lov å bruke hyttefolket som skjellsord. Hva med fritidsreiser er ikke anbefalt er det de ikke skjønner. 

Så ja jeg sympatiserer mer med russen. 

Anonymkode: 57cd4...9f0

Hvorfor i all verden er hotellet åpent for booking i det hele tatt????

Er det slik at hotellgjester er velkomne, men hyttefolket ikke? 

Gratulerer med flott gjennomføring av tiltak mot Corona!

(ja, det siste var ironi)

Anonymkode: fc34f...fba

• Liker 8
  • Opprett ny...