BergensBrud05 Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Har i min bunke av brudeblader Sett at det flere ganger referes til en 'nødpakke' man bør ha med seg på dagen - for evt 'krisesituasjoner' med kjole e.l. har forsøkt å sette sammen en liste over hva en slik 'pakke' bør inneholde ... Andre gode forslag? Sytråd/nål Gnagsårplaster Tannkrem Tannbørste (unngå rødvinstennner er en god ting!) Hårnåler Ekstra sko Kontaktlinser Linsevæske Bind/tamponer (i tilfelle at jeg skulle være så sinnssykt uheldig! :-? ) Flekkfjerner Sminke Neglelakk Ekstra strømper/strømpebukse Hårspray Pastiller
Jannibrud Skrevet 16. juni 2005 #2 Skrevet 16. juni 2005 Veldig veldig bra at du legger ut!! Får klø seg litt i hodet og se om det er noe man kan supplere med
lol75 Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 Ville lagt med paracet eller annen hodepinetabletter. (migrenemedisin hvis man lider av det..) Lommetørkle.
Jannibrud Skrevet 16. juni 2005 #4 Skrevet 16. juni 2005 Lommetørkle/kleenex (for oss som er lettrørte..) Ibux e.l. (i tilfelle du stresser på deg hodepine...)
Jannibrud Skrevet 16. juni 2005 #5 Skrevet 16. juni 2005 Ville lagt med paracet eller annen hodepinetabletter. (migrenemedisin hvis man lider av det..) Lommetørkle. Der var vi ute samtidig, med like gode ideer
prikkeline Skrevet 16. juni 2005 #6 Skrevet 16. juni 2005 har også tenkt på en slik nødpakke, men det med blå tenner har jeg ikke tenkt på (så lenge siden jeg drakk rødvin at jeg har glemt det). Jammen bra at du hadde med det der med tannkram og tannkost altså, for jeg får alltid så blå tenner. Kanskje jeg skulle holdt meg til hvitvin eller noe annet godt for å slippe de blå tennene (champis hele dagen ) kommer ikke på noe å tilføre lista - en ektra ladning kleenex kanskje
BergensBrud05 Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2005 Der var vi ute samtidig, med like gode ideer Gode tips! Brudehoder tenker likt!
Minerva Grey Skrevet 16. juni 2005 #8 Skrevet 16. juni 2005 Immodium/ Ido-form dersom man har fordøyelsesproblemer. Ellers er det viktigste: Papirlommetørklær Leppestift Ekstra hårnåler dersom du har komplisert frisyre Smertestillende Sikkerhetsnåler Gnagsår-remedier Ekstra strømper Alt annet er greit å ha, men ikke fullt så desperat. Med listen over kan du improvisere det meste - selv om det selvfølgelig er kjekt med et bankkort med bilde på også! Og mobiltelefon... Er uunnværlig hjelpemiddel når bilen blir forsinket, folk ikke går inn i kirken i tide, forlover ikke finner veien og cateringmannen ikke har fått nøkler til lokalet... Skal nevnes at jeg kun fikk bruk for leppestift fra min og søstern's stæsj, hvilket var bra da vi glemte halvparten av tingene vi hadde tenkt å ha med oss! Hadde vel gnagsårplaster, magetabletter og ekstra strømper, tror jeg... Ikke nål-og-tråd, ikke sikkerhetsnåler, ikke hårnåler, osv, osv. Men alt gikk bra!
BergensBrud05 Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2005 champis hele dagen Det skal være sikkert og visst! Fra morgen til kveld!
Martha Stewart Skrevet 16. juni 2005 #10 Skrevet 16. juni 2005 Oppdaterer herved listen: Sytråd/nål Gnagsårplaster Tannkrem Tannbørste (unngå rødvinstennner!) Hårnåler Ekstra sko Kontaktlinser Linsevæske Bind/tamponger/truseinnlegg Ekstra truse Flekkfjerner Sminke Speil Neglelakk Neglesaks (nyttig til mye!) Neglefil Pinsett Ekstra strømper/strømpebukse Hårspray Pastiller Vann Sugerør (for å unngå å ødelegge leppestift) Kjeks (for å unngå lavt blodsukker) Immodium/Ido-form (for magetrøbbel) Papirlommetørklær Våtservietter Q-tips Smertestillende Sikkerhetsnåler Superlim (for skohæler etc) Mobiltelefon Kontanter Fyrstikker Parfyme/deodorant "Feste" til øredobber Jeg har tenkt å lage til en "førstehjelpsveske" som forloveren min kan ta ansvar for. Mottoet er: Bedre føre var...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå