Gå til innhold

Nå er målet å slå ned viruset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hittil har meningen vært å begrense smitten, å spre smitten ut over tid for å unngå overbelastning på sykehusene. Dette er forståelig, men selvfølgelig tungt som vi alle merker. 

Men nå har jeg forstått det slik at myndighetene ønsker å slå ned viruset? Hvordan skal det være mulig uten en vaksine egentlig? 

Jeg fikk inntrykk av at Folkehelseinstituttet mener fortsatt at målet er å begrense smitten, men regjeringen går for å slå ned viruset. Jeg ser bare ikke hvordan det skal gå. 

Anonymkode: 8c3b4...29d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til denne endringen er at politikerne ikke tør si annet, da mannen i gata mener det skal være sånn. Så da får vi bare låse oss inne på ubestemt tid, kanskje vil det en gang komme en vaksine, kanskje ikke.

Men det spørs om viruset bryr seg om hva politikerne sier da. Det er ikke sikkert det er mulig å stoppe, selv om vi stenger samfunnet resten av våre liv.

Anonymkode: 122fc...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke mulig å utrydde et virus, men for all del. Viktig å kjøre landet økonomisk i grøfta for å kunne si at man i hvert fall prøvde.

Anonymkode: ca69b...641

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til denne endringen er at politikerne ikke tør si annet, da mannen i gata mener det skal være sånn. Så da får vi bare låse oss inne på ubestemt tid, kanskje vil det en gang komme en vaksine, kanskje ikke.

Men det spørs om viruset bryr seg om hva politikerne sier da. Det er ikke sikkert det er mulig å stoppe, selv om vi stenger samfunnet resten av våre liv.

Anonymkode: 122fc...ef8

Vi får se hvordan det er i Kina, der har de sakte begynt å åpne igjen. Det er 3 mnd siden det startet der, og er allerede 1 mnd siden det startet her også.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt ikke mulig å utrydde et virus, men for all del. Viktig å kjøre landet økonomisk i grøfta for å kunne si at man i hvert fall prøvde.

Anonymkode: ca69b...641

Ja ikke sant, det kommer ikke til å gå. Så jeg skjønner ikke hvorfor de da går ut med dette. Folkehelseinstituttet sier jo at de ikke er enig. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant, det kommer ikke til å gå. Så jeg skjønner ikke hvorfor de da går ut med dette. Folkehelseinstituttet sier jo at de ikke er enig. 

Målet er å bremse det kraftig. Legger ved denne artikkelen om hvordan virus fungerer. Da er det kanskje lettere å forstå hvorfor det vi gjør nå er så viktig.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://forskning.no/a/1079502&ved=2ahUKEwiN9rbw9rfoAhUMtosKHRcLBQwQFjAAegQIAxAB&usg=AOvVaw2qeUECSgRA9O08Q7RQ6tGf

Anonymkode: 68bd0...8bc

Skrevet

Jeg tenker at det er altfor mange mennesker som fortsatt er i "sirkulasjon" ute i samfunnet til at vi får slått det ned. 

Tror det er mer realistisk å bremse best mulig. 

• Opprett ny...