Gå til innhold

Min operasjon blir utsatt:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prolaps i ryggen med stråling og fikk endelig fremgang i sakene etter noen år med smerter, og en dato for operasjon. Så kom coronaen og sykehuset utsetter slike operasjoner. Legen vet ikke hvor lenge. Jeg er 29 år, og jeg ønsker ikke å vente med å se om det blir enda verre og kanskje blir jeg ødelagt for livet, slik prolapser ofte kan føre til. Allerede er det slik at jeg ikke kan bevege meg stort, klarer ikke trene lenger, og snart blir det vanskelig å jobbe normalt også. 

Jeg er så lei meg. Og jeg vet at det er mange i min situasjon. 

Og det rare er at på sykehuset her og flere steder i landet er det ikke fullt av coronapasienter _enda, så det er vel ikke nødvendig at sykehusene har tomme lokaler som bare venter på coronasmittede. I min by er ingen innlagt med coronasmitte, men de skal ha mye plass klart i tilfelle det kommer, og da blir vi andre som trenger hjelp på vent. Det er sykt. 

Anonymkode: 814b1...1e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjeud
Skrevet

Hvordan er det sykt? La oss si du får komplikasjoner og trenger mer behandling, men innen da har de begynt å få inn koronapasienter og har ikke tilstrekkelig antall folk for å ivareta alle på sykehuset. Da vil pasienter med korona ikke få hjelp på grunn av deg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

I min by er ingen innlagt med coronasmitte, men de skal ha mye plass klart i tilfelle det kommer, og da blir vi andre som trenger hjelp på vent. Det er sykt. 

Tvert imot, det er så langt unna sykt som det kan få blitt.

Anonymkode: b7b59...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var leit å høre ts, klem!

Anonymkode: 7b5e9...d3a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er kjipt. Vi får håpe og tro at du får operasjon så fort det lar seg gjøre ❤️

Anonymkode: a60d5...e72

• Liker 3
Skrevet

Veldig kjedelig for deg. Har sympati med deg så absolutt, men sykehusene må være i beredskap for syke som får viruset nå. De må være forberedt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er frustrende! Det er lov å bli lei seg. Det er mye nå som kan virke uforståelig for oss hva valg og prioriteringer angår, men vi får ikke gjort så mye med det. Håper du ikke må vente altfor lenge. ❤️

Anonymkode: f76b6...4cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det er frustrerende. Jeg skal egentlig ha en operasjon snart som jeg har ventet på i 2 år, jeg forbereder meg på at den blir utsatt. 

Anonymkode: 0bfe9...a3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at sykehusene må være i full beredskap når flere trenger å bli innlagt, men må si jeg synes utrolig synd på alle de som blir utsatt nå pga Corona. Skjønner ikke hvorfor de har mer rett til å være prioritert enn andre

Anonymkode: 883de...909

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. På sykehusene er det roligere enn noeng gang akkurat nå, bare i tilfelle det plutselig kommer en drøss med viruspasienter. Det er klart det føles urettferdig all den tid de faktisk har tid til andre pasienter. Det er ikke sikkert de lenger har det om et par måneder, så det virker litt mot sin hensikt å utsette til det faktisk BLIR overbelastning ved sykehuset. Men det er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut.

Anonymkode: 641cc...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poliklinikken hvor jeg får viktig fysioterapi er "nedlagt" og gjort om til sengeplasser for coronasmittede. Jeg forstår det jo, men er likevel lei meg over det. Dette er ikke noe jeg kan gjøre alene eller andre steder. Ikke at noe er åpent uansett. 

Anonymkode: 7b5e9...d3a

AnonymBruker
Skrevet

En grunn til at det er så rolig nå, er fordi folk unnlater å ta kontakt ved annen alvorlig sykdom. Leger går ut og ber alle som trenger hjelp om å be om det og ikke vente til det blir kritisk. 

Anonymkode: f76b6...4cd

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det er kjipt. Sykehusene må være i beredskap, så da må de gjøre prioriteringer. Jeg kjenner ikke til hvor omfattende operasjon du venter på, men en del får sikkert svakere immunforsvar i en periode etter operasjon, så det er ofte også for pasientens beste å utsette i disse dager. 
God bedring, håper det ikke blir så veldig lenge utsatt.

Anonymkode: dafc4...143

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at sykehusene må være i full beredskap når flere trenger å bli innlagt, men må si jeg synes utrolig synd på alle de som blir utsatt nå pga Corona. Skjønner ikke hvorfor de har mer rett til å være prioritert enn andre

Anonymkode: 883de...909

Fordi vi som har en planlagt operasjon gjerne ikke er i fare for å dø om vi ikke får den. Menneskers liv går foran alt 

Anonymkode: 0bfe9...a3f

• Liker 3
  • Opprett ny...