Gå til innhold

Hva synes dere om «søringkarantene»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 49 år og har bare vært nord for Trondheim to ganger. Tror de fleste i Norge har et lite omfattende reisebehov til Nord-Norge, så det er vel ikke en stor inngripen. Tror det er verre for de fleste med hytteforbudet og restriksjoner i forhold til opphold i utlandet.

Mulig det er til ulempe for folk fra oppi der som oppholder seg i Sør-Norge og skal hjem igjen. 

Anonymkode: 2dcc2...64a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er takken for at vi i sør har holdt liv i nordlendningene i århundre.

Anonymkode: 36d86...157

BPN pr. innbygger i nord, særlig Finnmark, er i realiteten høyere enn for innbyggere i sør. Det fiskes og det utvinnes olje og gass for milliarder i nord. Dessverre vises en stor andel av dette som verdiskapning i sør, kun fordi selskapene har hovedkontor der. Dette gjør at uvitende mennesker i sør går rundt å tror at de holder Nord-norge i gang. 

Skjønner ikke egentlig at jeg orker å skrive dette.. Mennesker med slike holdninger som du har vil alltid gå rundt å tro at all verdiskapningen skjer i sør, gjerne i Oslo hvor store selskaper har hovedkontorene. "Tallene kan jo ikke lyve" 🙄 

Anonymkode: ee7ba...94f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker veldig greit så lenge staten betaler og man tror det handler om retten til å ta ferie. Over tid er det ikke mulig å tenke sånn. Vi vet ikke om dette skal vare i 2 måneder eller to år. Det er allerede den høyeste ledigheten siden 30 tallet, og det er derfor man prøver å holde liv i det lille av næringsliv som fortsatt kan gå.

De landene som har slått tilbake korona har ikke stengt ned alt. De har gjort sterke og treffsikre tiltak der smitten finnes. Kina stengte ned 1% av landet sitt. De tillot ikke at små regioner stengte ned seg selv i panikk og drepte økonomien.

Anonymkode: 61e7b...d1a

Staten betaler? 

Tenker de heller kunne innført andre regler. De som reiser for nødvendig jobb fordi de jobber i nabokommunen med essensielle jobber er en ting. Men alle studenter som reiser hjem, alle som foretar fritidsreiser og alle som kan ha hjemmekontor må jo staten ikke betale noe som helst ekstra for. 

Anonymkode: 5c7ef...543

• Liker 1
Skrevet

Håper vi kan vidreføre det etter at karantenen er opphevet. Jævla søringer.

Og så håper jeg vi får beholde oljen vår selv, så kan søringene finne sin egen jævla olje.

FREE NORDNORGE!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ajarRun said:

Og så håper jeg vi får beholde oljen vår selv, så kan søringene finne sin egen jævla olje.

FREE NORDNORGE!

Hehe! Du er østlending?

Anonymkode: 245c1...777

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe! Du er østlending?

Aner ikke hva en østlending er.

Det finnes tre type folk i norge:

1. Nordlendinger

2. Trøndere

3. Søringer

Du kan jo selv gjette hvor de bor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ajarRun said:

Aner ikke hva en østlending er.

Det finnes tre type folk i norge:

1. Nordlendinger

2. Trøndere

3. Søringer

Du kan jo selv gjette hvor de bor.

Jeg har aldri hørt nordlendinger omtale en sørlending eller vestlending som "søring". Den tittelen er forbeholdt østlendinger.

Mange østlendinger tror derimot at alle sør for Trøndelag er søringer.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hørt nordlendinger omtale en sørlending eller vestlending som "søring". Den tittelen er forbeholdt østlendinger.

Hva faen er en østlending? Og hva er vestlandet?

Trøndere er kule folk, de er ganske som oss. Men søringer, de er problematiske. Alt fra Bergen til Oslo.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg bor i Nord-Norge men bare mine venner fra østlandet bruket begrepet «søring». Det er et østlandsbegrep. 

Anonymkode: f0a37...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, ajarRun skrev:

Hva faen er en østlending? Og hva er vestlandet?

Trøndere er kule folk, de er ganske som oss. Men søringer, de er problematiske. Alt fra Bergen til Oslo.

Du tuller 😆.  Du er ikke en nordlending. 
 Hilsen TS. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingenting imot at fylker og kommuner stenger grenser så lenge de bruker sunn fornuft og lar livsnødvendige matvarer og produkter samt ansatte i kritiske yrker slippe igjennom. Hold hjulene i gang.

Anonymkode: b3478...d60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, ajarRun skrev:

FREE NORDNORGE!

Slutt å prate dritt. Du e ikke nordfra, og vil bare ha oppmerksomhet ved å prøve skape splid. Utrulig at æ i det heile tatt gidde nedlate mæ til å svare dæ. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er «søringskarantene» her jeg bor i Ålesund også. Jeg synes det er kjipt da jeg ikke får reist hjem til Bergen til påske uten å ta ut 14 dager ferie etterpå. Spent på hvordan mai blir. Samtidig kan jeg forstå at de ikke ønsker å øke risikoen for å få mer smitte inn. Men det jeg synes er rart da er at dersom man kommer fra plattform og har reist via flyplasser så trenger man ikke karantene. Trodde flyplasser kunne medføre noe økt risiko også.

Anonymkode: d0a45...df6

Du kan uansett karanteneregler ikke reise til Bergen på fritidsreise i påsken om du skal følge rådene.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor hos foreldrene mine, de er ikke så gamle:-) Men vi møter ingen andre selvsagt.  Og at søsteren min kommer til oss i påsken hadde vi sett på som helt greit hvis det ikke var for søringkarantenen.  

Anonymkode: e988d...04f

Søsteren din kan uansett ikke komme til påske siden det ikke er lov med fritidsreise for tiden.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er helt på sin plass. Jeg er nordlending bosatt sørpå, og hylgriner ikke av at jeg ikke bare kan hoppe på et fly og reise nordover. Jeg har besteforeldre i nord som jeg vil beholde så lenge som mulig, og om søringer må holde seg unna, så må det til.

Anonymkode: 01aef...e4d

Reglene er sånn at du uansett ikke kan reise, uavhengig av karanteneregler i nord.

Anonymkode: 7255a...6b5

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan uansett karanteneregler ikke reise til Bergen på fritidsreise i påsken om du skal følge rådene.

Søsteren din kan uansett ikke komme til påske siden det ikke er lov med fritidsreise for tiden.

Reglene er sånn at du uansett ikke kan reise, uavhengig av karanteneregler i nord.

Hvor står det at det ikke er lov med fritidsreiser?

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner de i nord godt. Samtidig synes jeg vi i sør også må tenke på hva som er best for oss. Så håper vi venter med å sende utstyr nordover til vi i sør er kvitt Koronaen. 

Blir for dumt at vi i sør skal være tomme for verneutstyr samtidig som vi sender dem opp gratis til dere i nord. 

Anonymkode: f4905...5c2

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner de i nord godt. Samtidig synes jeg vi i sør også må tenke på hva som er best for oss. Så håper vi venter med å sende utstyr nordover til vi i sør er kvitt Koronaen. 

Blir for dumt at vi i sør skal være tomme for verneutstyr samtidig som vi sender dem opp gratis til dere i nord. 

Anonymkode: f4905...5c2

:ler:

Hvem er "vi"? Er det du og vennene dine som skal ut og stoppe Bring-bilene og godstogene som er på vei nordover? Eller kapre flyene som inneholder utstyr? :P

Anonymkode: 19093...d6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Hvor står det at det ikke er lov med fritidsreiser?

https://helsenorge.no/koronavirus/reise "Unngå reiser som ikke er strengt nødvendig, unngå offentlig transport hvis du kan, og andre steder hvor du lett kommer nær andre."

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://helsenorge.no/koronavirus/reise "Unngå reiser som ikke er strengt nødvendig, unngå offentlig transport hvis du kan, og andre steder hvor du lett kommer nær andre."

Det er rådet ja. Jeg spurte etter hvor det står at det ikke er lov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tarmegenbolle said:

Det er rådet ja. Jeg spurte etter hvor det står at det ikke er lov.

Er din reise i en fritid?

Er den ppga jobb?

Er den nødvendig?

Anonymkode: b3478...d60

• Liker 1
  • Opprett ny...