Gå til innhold

Kjøpesenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går dere på kjøpesenter? Jeg har ikke vært på ukesvis og lurer på å ta meg en tur i dag, bare for å se. Jeg er frisk, ingen symptomer, men hjemme fordi jeg er permittert. Klager ikke, men tenker at de butikkene som er åpne jo trenger kunder. 

Anonymkode: f8bd9...aaa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var innom et kjøpesenter i helgen. De fleste butikkene var no stengt, og de som var igjen var relativt tomme. 

Skrevet

Nei, ser ingen grunn til å dra unødvendig til en offentlig plass. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg måtte heromdagen pga jeg var nødt å kjøpe en viktig bursdagspresang. Var bare rett inn og ut. Maaange butikker var stengt. Nesten alle kjedebutikkene var stengt, bortsett fra Bodyshop og ett par dyre merkebutikker. Men d var og helt dødt.. nesten rart. Ville egentlig holdt meg borte fra senteret om mulig. Greit at du vet du er frisk men ikke alle andre er det så fort gjort😳

Endret av SinfulBby
Skrevet

En slik avgjørelse trenger du nok ikke KG til. Men når du først føler du er nødt til å spørre, så sier nok magefølelsen din at det er unødvendig å dra på et kjøpesenter bare for å se 😊

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Ja, hovedbutikken vår ligger på et senter. Det er veldig få andre butikker der som er åpne. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, teknosilje skrev:

En slik avgjørelse trenger du nok ikke KG til. Men når du først føler du er nødt til å spørre, så sier nok magefølelsen din at det er unødvendig å dra på et kjøpesenter bare for å se 😊

Hvem sa at jeg er nødt til å spørre? Jeg lurer på hva andre tenker. Er ikke dette et diskusjonsforum?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg unngår kjøpesenter mest mulig, men jeg må innom en sportsbutikk i dag for å ordne noen ski slik at jeg har noe å gjøre på om dagen. 

Anonymkode: a93c8...d06

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sa at jeg er nødt til å spørre? Jeg lurer på hva andre tenker. Er ikke dette et diskusjonsforum?

Hvorfor tenker du at det er "lurt" å unødvendig oppsøke en offentlig plass der du potensielt kan bli smittet?

AnonymBruker
Skrevet

Har vært turer innom Elkjøp, Obs bygg, Ikea, plantasjen, med mer. I hovedsak for å handle inn til prosjekter i huset slik at vi har noe å ta tak i. 

Neste uke står en tur innom Lindex på planen, om de fortsatt er åpne - har lyst på litt nytt og behagelig hjemmeklær

Jeg er ikke redd for å bli smittet selv. Jeg er kun ute en gang i uka, og kombinerer da all handling. Spriter, bruker hansker, og følger en handleliste slik at jeg kun tar det jeg skal ha, og kommer meg raskt ut igjen. 

Ser flere som gjør det samme som meg, tar en målbevisst handletur alene. Og mange eldre par, som rusler rundt i sakte tempo, to og to, og tar på ting etter ting.... 

Anonymkode: 98b4e...ce7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Hvorfor tenker du at det er "lurt" å unødvendig oppsøke en offentlig plass der du potensielt kan bli smittet?

Har jeg skrevet noe sted at det er«lurt»?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg skrevet noe sted at det er«lurt»?

Siden du vurderer å dra idag antar jeg at du syns det er helt innafor? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Nerine_ skrev:

Siden du vurderer å dra idag antar jeg at du syns det er helt innafor? 

Siden jeg spør her lurer jeg på hva andre tenker. Noe annet har ikke du grunnlag for å anta.

Skrevet

Var på mitt kjøpesenter i går, måtte en tur innom optikeren min for å kjøpe linsevann. Veldig mange butikker er stengt, så hvis du bare skal dra for å titte, ville jeg latt være. Er ikke så mange butikker å gå og titte i. Men hvis du vet du skal ha noe, ville jeg tatt meg turen. Om du da går innom et par andre butikker for å se, synes jeg ikke det gjør noen ting 😊

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg spør her lurer jeg på hva andre tenker. Noe annet har ikke du grunnlag for å anta.

"Du lurer på å ta en tur idag bare for å se" skriver du, er det noe å lure på når du potensielt kan bli smittet eller smitte andre (noen er symptomfrie) uten grunn? 

Myndighetene anbefaler folk å holde seg mest mulig vekk fra andre mennesker, iallefall når det ikke er grunn til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar på senteret når jeg skal ha noe, sånn som alltid m.a.o. Pleier aldri å gå på senteret for å "henge".

Anonymkode: 9a122...243

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nerine_ skrev:

"Du lurer på å ta en tur idag bare for å se" skriver du, er det noe å lure på når du potensielt kan bli smittet eller smitte andre (noen er symptomfrie) uten grunn? 

Myndighetene anbefaler folk å holde seg mest mulig vekk fra andre mennesker, iallefall når det ikke er grunn til det. 

Takk for meningene dine. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ved et kjøpesenter og går dit for å handle mat. Bedre plass der enn på trange Kiwi. Jeg går gjennom kjøpesenteret og svinger innom Vita for å kjøpe et par ting om det trengs. Det er nesten ingen der. Føles trygt. Men jeg går ikke rundt og kikker og henger. 

Anonymkode: 2f61f...a0d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å ikke dra på kjøpesenteret, sa jo Justisministeren i dag. Formålet er ikke at alt skal stenges. Så om du skal ha noe så bare ta en tur.

Anonymkode: 465c3...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tre av byens fire apotek ligger inne på nærmeste kjøpesenter, og det samme gjør to av de tre nærmeste dagligvareforretningene samt to av byens 3 bakeriutsalg.

Har vært på den ene dagligvarebutikken og på et av apotekene den siste uken. Gikk ingen runde for å se hva som var åpent da, men vet at flere av butikkene har stengt (Kitchn bl.a.)

Anonymkode: f4269...876

• Opprett ny...