Gå til innhold

Er det økt smittefare ved å ha på seg jakken inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kjæresten kommer på besøk tar han aldri av seg jakka, blir nå litt bekymret. 

Anonymkode: 1e1cc...23d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 032b7...38e

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar han ikke av jakken? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg leste at yttertøy bør henge igjen i gangen, helst ute, ikke sitt i sofaen i klær du har sittet på trikken med feks. Corona sitter på stoff, skift klær.

Anonymkode: 6128d...5c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg leste at yttertøy bør henge igjen i gangen, helst ute, ikke sitt i sofaen i klær du har sittet på trikken med feks. Corona sitter på stoff, skift klær.

Nå kjører han kun bil da.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva da med bukser?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva da med bukser?

Samme, som jeg skrev, skift klær. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså... Smitte fra gjenstander er enormt lite sannsynlig... Så prøv å ikke ta helt av i panikken. 

Anonymkode: 2b479...464

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... Smitte fra gjenstander er enormt lite sannsynlig... Så prøv å ikke ta helt av i panikken. 

Anonymkode: 2b479...464

Det er jo absolutt ikke det. Om noen med korona har tatt på et handtak som du senere tar på, så vil du få det om du tsr deg i ansiktet så det kommer inn i slimhinner. Korona overlever 24 timer på papp og flere dager på metall og plast. 

Bare kobber og messing er selvrensende materialer hvor korona ikke får ligge lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ha på klær? 

Kos dere nakne😊

Anonymkode: 5d5d4...d21

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjæresten som kommer på besøk som er den potensielle smittefaren her. Ikke jakken han har på seg. 

Anonymkode: 87218...8b9

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo absolutt ikke det. Om noen med korona har tatt på et handtak som du senere tar på, så vil du få det om du tsr deg i ansiktet så det kommer inn i slimhinner. Korona overlever 24 timer på papp og flere dager på metall og plast. 

Bare kobber og messing er selvrensende materialer hvor korona ikke får ligge lenge. 

Husk at dette kun er testet inne på laboratorie, ikke ute i felten.

Anonymkode: fb418...80c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få det, teoretisk. Du får det ikke med 100% sikkerhet. 

Personen som er smittet må også ha fått virus på hendene (via hoste,nys osv) før han tar på håndtaket, det er ikke sånn at man skiller ut viruset via hendene. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kommer hjem henger jeg av meg ytterjakke og hansker, vasker hender og skifter bukse.

Anonymkode: 07ea5...e4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg kommer hjem henger jeg av meg ytterjakke og hansker, vasker hender og skifter bukse.

Anonymkode: 07ea5...e4e

Samme her. Og det har jeg alltid gjort før korona også. Føler bukser som brukes på jobb og kollektiv er skitten, bruker de flere dager på jobb men ikke inne hjemme i sofaen. 

Anonymkode: 70f1f...724

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar av meg jakken med en gang jeg kommer inn og henger den på en spesiell plass. 

Anonymkode: 08c7f...7b5

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Husk at dette kun er testet inne på laboratorie, ikke ute i felten.

Anonymkode: fb418...80c

"Ute i felten" fant de fortsatt corona-virus i passasjer-kabinene 17 dager etter at alle hadde forlatt Diamond Princess.

Anonymkode: 0dcea...806

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok dette opp med han i går. Svaret var "Skal jeg gå naken?"

Sa at han alltid tok den av hjemme hos seg selv. "Ja selvfølgelig "

Han var her da jeg dro på senvakt. Hadde på seg jakken hele kvelden også i senga da han hvilte.. 

Er samtidig litt avhengig av å ha ham hos barna når jeg jobber..

• Opprett ny...