Gå til innhold

Gode dager for noen og tøffe dager for andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange isolerer seg og eter god mat og ser på tv og har det godt, mens andre jobber døgnet rundt med viruset og har det tøft. Hvordan kan vi som ligger på sofaen døgnet rundt være til enda større hjelp for samfunnet med å begrense viruset?????

89846911_10158056634920119_8049499187856801792_n.jpg

Anonymkode: 02c5a...56f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved å kjefte opp naboen som evn ikke oppfører seg.

Anonymkode: 7a682...5ca

• Liker 4
Skrevet

Spre informasjonen om hvorfor sosial isolering og frivillig karantene er viktig at alle er med på nå

c3173424-662a-11ea-800d-da70cff6e4d3?fit

AnonymBruker
Skrevet

Man har det da ikke bra av å isolere seg. Folk mister jobben og vet ikke om de får ny.

Anonymkode: ef7c1...72d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør mitt beste ved å holde meg rolig og stille hjemme og tar ekstra hensyn til alle naboer fordi jeg ikke vet om noen av de ligger hjemme og er syke eller om de er utslitte etter knallharde dager på jobb i sine kritiske yrker.

Derfor, til alle andre som er hjemme: 

Hvordan lukker du dører skuffer og skapdører for tiden? Slipper du dørene eller lukker du de rolig og stille igjen?

Bruker du innestemme? Har dere tynne vegger, senker du da lydnivået?

Teller du til 10 istedenfor å klikke og eksplodere over noen du snakker med i telefonen eller andre problemer?

Holder du lydnivået på tv, radio, gaming og musikkanlegg til et passelig lavt nivå som ikke kan høres av naboer og bruker hodetelefoner på kveld og natten?

Passer du på å overholde ordensreglene og ikke sette søppel med mulig korona smitte ut i fellesganger?

Kaster du papirreklame og aviser istedenfor å legge de fra deg i postkasseområdet?

Leverer du glass og søppel til nærmeste returpunkt og ikke legger ekstra byrde på borettslag og sameie ved å forsøple fellesarealer?

Går du ut av bygget og røyker på henviste områder?

Dropper du å dra med deg hjem besøk som du vet ikke klarer å styre seg etter 1 glass vin og blir høyrøstet og bråker?

Dropper du å ta imot besøk etter kl 23 på kvelden fordi du vet det er stilletider?

Kort sagt: Gjør du ditt ytterste for å ikke være til sjenanse?

Anonymkode: 1ceb3...e12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har det da ikke bra av å isolere seg. Folk mister jobben og vet ikke om de får ny.

Anonymkode: ef7c1...72d

Jeg liker å isolere meg.

Anonymkode: 7a682...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og minn alle på at engangskluter og hansker ikke skal i do!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør mitt beste ved å holde meg rolig og stille hjemme og tar ekstra hensyn til alle naboer fordi jeg ikke vet om noen av de ligger hjemme og er syke eller om de er utslitte etter knallharde dager på jobb i sine kritiske yrker.

Derfor, til alle andre som er hjemme: 

Hvordan lukker du dører skuffer og skapdører for tiden? Slipper du dørene eller lukker du de rolig og stille igjen?

Bruker du innestemme? Har dere tynne vegger, senker du da lydnivået?

Teller du til 10 istedenfor å klikke og eksplodere over noen du snakker med i telefonen eller andre problemer?

Holder du lydnivået på tv, radio, gaming og musikkanlegg til et passelig lavt nivå som ikke kan høres av naboer og bruker hodetelefoner på kveld og natten?

Passer du på å overholde ordensreglene og ikke sette søppel med mulig korona smitte ut i fellesganger?

Kaster du papirreklame og aviser istedenfor å legge de fra deg i postkasseområdet?

Leverer du glass og søppel til nærmeste returpunkt og ikke legger ekstra byrde på borettslag og sameie ved å forsøple fellesarealer?

Går du ut av bygget og røyker på henviste områder?

Dropper du å dra med deg hjem besøk som du vet ikke klarer å styre seg etter 1 glass vin og blir høyrøstet og bråker?

Dropper du å ta imot besøk etter kl 23 på kvelden fordi du vet det er stilletider?

Kort sagt: Gjør du ditt ytterste for å ikke være til sjenanse?

Ja, dobbelt ja, og trippelt ja til alle spørsmålene ☺️ Dører lukkes igjen på vanlig måte, som alltid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange isolerer seg og eter god mat og ser på tv og har det godt, mens andre jobber døgnet rundt med viruset og har det tøft. Hvordan kan vi som ligger på sofaen døgnet rundt være til enda større hjelp for samfunnet med å begrense viruset?????

89846911_10158056634920119_8049499187856801792_n.jpg

Anonymkode: 02c5a...56f

Vi ligger ikke på sofaen døgnet rundt, vi er permitert mistet 40% av vår inntekt og slter, vi vet ikke om vi kommer til å ha en jobb igjen.. vi er lærere og prøver passe på 3 småbarn, samtidig som mannen prøver ha hjemmekontor i liten leil uten hage. Går vi tur ute fordi småbarn ikke kan være inne i en leil hele dag ellers blir de gale får vi kjeft av koronapolitiet. Så heldig du er som bare kan ligge og chille i sofaen, fint at du tar deg tid til å dømme oss andre som bare "syter"

Anonymkode: c8621...ee7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ligger ikke på sofaen døgnet rundt, vi er permitert mistet 40% av vår inntekt og slter, vi vet ikke om vi kommer til å ha en jobb igjen.. vi er lærere og prøver passe på 3 småbarn, samtidig som mannen prøver ha hjemmekontor i liten leil uten hage. Går vi tur ute fordi småbarn ikke kan være inne i en leil hele dag ellers blir de gale får vi kjeft av koronapolitiet. Så heldig du er som bare kan ligge og chille i sofaen, fint at du tar deg tid til å dømme oss andre som bare "syter"

Koronapolitiet består av alle de som ikke taper noe på alt dramaet. De sitter bare og doper seg på nyheter og statistikk, later som de er empatisk engasjert, mens de i virkeligheten bare lever av spenningen som strengt tatt ikke angår dem direkte.

Anonymkode: 6bf98...c1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😳

TS sier ikke at alle ligger hjemme å chiller. Slapp av og få ned blodtrykket. 

Jeg har hjemmekontor og skal være lærer for to barneskolebarn, føles som dobbel jobb ja. 

Det er sånn nå, at om du ikke er i jobb, men dessverre har blitt permittert eller mistet jobben så blir det å holde seg hjemme som er jobben din. 

Anonymkode: 166fa...d7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Kittykat said:

Ja, dobbelt ja, og trippelt ja til alle spørsmålene ☺️ Dører lukkes igjen på vanlig måte, som alltid. 

Flotters! :nordvesta:

• Opprett ny...